رییس کل دادگستری استان ایلام: کانون وکلا شورای رهنمون طرح دعاوی تشکیل دهد

وکلاپرس- رییس کل دادگستری استان ایلام بر لزوم تشکیل شورای رهنمون طرح دعاوی درکانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه استان ایلام تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از فارس صبح روز سه شنبه جلسه‌ای با اعضای هیات رئیسه کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه استان ایلام به ریاست عمران علی محمدی رییس کل دادگستری استان ایلام برگزار شد

علیمحمدی رییس کل دادگستری استان ایلام در این جلسه گفت: گردش پرونده ها در استان ایلام بالاست و وکلا باید در جهت رفع مشکلات حقوقی و اجرای عدالت نقش خود را موثرتر اجرا کنند.

تشکیل شورای رهنمون طرح دعاوی و انتقال تجربیات به وکلای جوان

وی افزود: با توجه به تشکیل شورای رهنمون قضایی در دادگستری استان و کارکرد موثر این شورا از کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضاییه درخواست دارم شورایی مشابه بنام شورای رهنمون طرح دعاوی برای حل مشکلات و گفت‌وگو در مورد موضوعات مهم حقوقی و تبادل تجربیات و انتقال آن به وکلای جوان و جامعه را تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید:

حضور وکلا در دفاتر خدمات قضایی و نظارت بر طرح دعاوی

رییس کل دادگستری استان ایلام ادامه داد: از دیگر درخواست‌ها از کانون وکلا و مرکز وکلای استان در راستای کمک به اجرای عدالت حضور وکلا در دفاتر خدمات قضایی و نظارت بر طرح و تنظیم شکوائیه‌ها و دادخواست‌ها جهت جلوگیری از طرح دعاوی اشتباه، حضور وکلا در کمیته مدیریت اختلافات استان و استفاده از علم آنان در جهت حل معضلات حقوقی و همچنین حضور وکلا در بازدیدهای هفتگی است.

عالیترین مقام قضایی استان افزود: از زندانهای استان در جهت معاضدت و مشاوره حقوقی به زندانیان تشکر میکنم و امیدوارم که خواسته های مذکور هر چه سریعتر عملی شوند.

منبع: فارس

خروج از نسخه موبایل