اخبار کانون هاویژه

رییس دادگستری آذربایجان غربی: وکلا همکاران بسیار مهم دادگستری در احقاق حق هستند

وکلاپرس- در جلسه شورای معاونین دادگستری استان آذربایجان غربی به میزبانی کانون وکلای آذربایجان غربی بر ضرورت تعامل قضات و وکلا با هدف اجرای عدالت و ایجاد نظم در جامعه تاکید شد.

به گزارش وکلاپرس، دکتر ناصر عتباتی، رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی، هدف از برگزاری این جلسات را آسیب شناسی امور برای حل و فصل مشکلات و روان ساری امور برشمرد و از نقش موثر وکلا به عنوان یاور دستگاه قضایی و یکی از بازوان اجرای عدالت تقدیر کرد.

آسیب شناسی امور با خروجی موثر برای حل و فصل مشکلات

دکتر ناصر عتباتی با بیان اینکه «این جلسات جهت روان سازی امور، تعامل سازنده تر، آسیب شناسی امور با خروجی موثر برای حل و فصل مشکلات و ایرادات موجود برگزار می شود» اعلام کرد: وکلای دادگستری یکی از بازوان اجرای عدالت در جامعه و همکار بسیار مهم دادگستری در احقاق حق می باشند.

وکیل با همراهی قاضی می تواند به اجرای عدالت کمک کند

این مقام قضایی در خصوص تاثیر نشست های صمیمی با مجموعه های مرتبط با دستگاه قضایی مثل کانون وکلا اعلام کرد: اگر برای فرشته عدالت دو بال متصور باشیم و یک بال آن قاضی باشد، بال دیگر وکیل هست و وکیل با همراهی قاضی می توانند به اجرای عدالت و احقاق حق کمک بکنند، البته به شرطی که هر دو به دنبال یک هدف و آن هم اجرای عدالت در جامعه باشند.

بیشتر بخوانید: ۶۰ درصد وکلای کانون آذربایجان غربی ماهانه یک پرونده هم ندارند

رئیس کل دادگستری استان در ادامه صحبتهای خود به برنامه اجرایی سال ۱۴۰۰ اشاره و مباحثی از آن را مطرح نمود و وکلا را هم در اجرای بهتر این برنامه عملیاتی یار و یاور دستگاه قضایی خواند و مجموعه های دخیل در فرایند رسیدگی را موثر در طی این مسیر دانست.

ضرورت صیانت و حفاظت از نیروی انسانی

رئیس شورای قضایی استان در ادامه به بحث صیانت از نیروی انسانی هر دو مجموعه اشاره و گفت: باید صیانت و حفاظت از همکاران چه در دادگستری و چه در کانون وکلا مورد توجه مدیریت باشد و نباید غفلت کنیم و از تمام ظرفیتها برای صیانت از همکاران اقدام کنیم.

قضات و وکلا را سربازان راه عدالت

عتباتی با بیان اینکه  قضات و وکلا سربازان راه عدالت هستند پاسداری از ارزش های والای عدالت و حق را تکلیف همه دانست و گفت: دغدغه اجرای عدالت و امنیت باید در وجود همه ما باشد.

بیشتر بخوانید: رییس سابق دادگستری قزوین:‌ نقش جامعه وکالت در کشف حقیقت و اجرای عدالت بر هیچ کس پوشیده نیست

این مقام ارشد قضایی استان با تصریح  نقش موثر وکلا در امر صلح و سازش در پرونده ها، کاهش جمعیت کیفری زندانها، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس توسط قضات و تأثیر آن در اصلاح و باز اجتماعی کردن مجرمین از وکلا خواست تا با احساس مسئولیت در قبال جامعه و مردم در این امور هم دستگاه قضایی را مدد برسانند و یار و یاور هم قاضی و هم جامعه باشند.

حفظ شان و منزلت قاضی و وکیل

عتباتی در پایان صحبتهای خود به شأن بالای وکلا و قضات در دستگاه قضایی و اجرای عدالت اشاره و تاکید کرد که باید در تمام مراحل رسیدگی به پرونده ها شأن و منزلت قاضی و وکیل حفظ شود.

طرح شکایت و دعاوی از هنرهای علمی و فنی وکلا هست

مجیدی دادستان مرکز استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: امیدواریم برگزاری این جلسه موجب همدلی و همراهی بیشتر و مناسب بین دو مجموعه باشد و یک هماهنگی در تنظیم روابط حقوقی مردم و مناسبتهای حقوقی آنها و اجرای نظم در جامعه ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره نقش و جایگاه وکلا در سند تحول قضایی

مجیدی در ادامه با بیان اینکه طرح شکایت و دعاوی از هنرهای علمی و فنی وکلا هست گفت: نحوه طرح شکایت و دعوی بسیار مهم و در اخذ نتیجه مطلوب به نفع موکل موثر است و قاضی را هم در اجرای عدالت یاری می کند.

تعامل دادگستری و کانون وکلا عامل گشایش در امور

وکیل محمد صابونچی، رییس کانون وکلای آذربایجان غربی، هم در ابتدای این دیدار ضمن خوشامد گویی به ریاست دادگستری و اعضای شورای معاونین گفت: تعامل و تفاهم خوبی که بین دادگستری و کانون وکلا ایجاد و موجب گشایش های فراوانی در امور شده است که همگی مرهون حضور گرم و صمیمی دکتر عتباتی هست که این صمیمیت و همدلی را مابین کانون وکلا و دستگاه قضایی استان فراهم کرده است.

منبع: کانون وکلای آذربایجان غربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا