اخبار کانون ها

رئیس کانون وکلای هرمزگان: وکیل غیرحرفه‌ای بهتر از عدم وجود وکیل است

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای دادگستری هرمزگان در نشستی خبری وکیل غیرحرفه‌ای را بهتر از عدم وجود وکیل دانست و از ایده سهمیه‌ ویژه‌ برای جذب وکیل در مناطق محروم این استان سخن گفت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، علی قاسمی رئیس کانون وکلای دادگستری هرمزگان بر الزام استفاده از وکیل در پرونده‌ها و قراردادهای حقوقی و برنامه ریزی برای حضور وکلا در تمامی مناطق تاکید کرد.

امکان الزام وکلا برای حضور در یک منطقه وجود ندارد

علی قاسمی با اشاره به کمبود وکیل در مناطق محروم استان هرمزگان، اظهار کرد: مناطق محروم استان هرمزگان مانند بشاگرد از مشکل کمبود وکیل رنج می‌برند و با توجه به اینکه امکان الزام وکلا برای حضور در یک منطقه وجود ندارد باید راه‌کارهای دیگری را برای حل این چالش در نظر گرفت.

وکیل غیرحرفه‌ای بهتر از عدم وجود وکیل است

وی، با ذکر این نکته که وکیل غیرحرفه‌ای بهتر از عدم وجود وکیل است، عنوان کرد: باید سهمیه‌های ویژه‌ای برای جذب وکیل در مناطق محروم هرمزگان در نظر گرفته شود تا مناطق کمتر برخوردار و بد آب و هوا نیز از نعمت وکیل مستقر یا بومی بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید:

رئیس کانون وکلای دادگستری هرمزگان، با اشاره به تعرفه مالی وکلا، بیان کرد: حق الوکاله بر اساس توافق طرفین در قالب یک قرار داد تعیین می‌شود و در حال حاضر محدودیت‌های خاصی برای تعیین قیمت وجود ندارد.

 راه‌اندازی سامانه‌ای الکترونیکی برای کاهش هزینه های حق الوکاله

قاسمی، با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای کاهش هزینه‌های وکالت با راه‌اندازی سامانه‌ای الکترونیکی، تصریح کرد: در حال راه‌اندازی سامانه‌ای هستیم که فرد پس از انتخاب چندین وکیل، تمام سوابق و اقدامات انجام شده توسط وکیل قبلی ثبت شود تا هزینه حق‌الوکاله وکیل بعدی را کاهش دهد و فرایند رسیدگی به پرونده توسط وکیل نیز تسهیل شود.

لزوم استفاده از وکیل برای انعقاد تمام قراردادها و فعالیت‌های حقوقی

وی، با اشاره به جایگاه وکیل در کشورهای توسعه یافته، خاطرنشان کرد: باید مانند سایر کشورهای توسعه یافته به سمت استفاده از وکیل برای انعقاد تمام قراردادها و فعالیت‌های حقوقی گام برداریم. یعنی اگر بتوان استفاده از وکیل برای پرونده‌ها و قراردادهای حقوقی را یک الزام دانست می‌توان هزینه‌ها و تعرفه‌های حق‌الوکاله را مدیریت کرد و از طرفی پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی و چالش‌های متعدد حقوقی موجود در جامعه و دستگاه‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

منبع: ایسنا

‫۱۳ دیدگاه ها

  1. الزام؟ من خودم وکیلم جهت دفاع در پرونده ای از یک وکیل کمیسیون دفاع از حقوق وکیل استفاده کردم که متاسفانه همون رایی را هم که گرفته بودم با عدم پیگیری پرونده توسط ایشان در مرحله تجدیدنظر از دست دادم…. وکیل غیر حرفه ای و وکیل تنبل آفت جامعه وکلاست…. جز بیچاره کردن مردم کاری نمی کند… الزام هم غیر قانونی است… خودشان پیگیر پرونده شان باشند بهتر است از یک وکیل بیعار و بی خیال و غیر حرفه ای که خسارت می زند

    1. جناب عالی وکیل نیستی!!
      وگرنه همچین حرف خنده داری نمیزدی…
      وکیل بی خیال و غیر متعهد را باید اصلاح کرد
      نه به خاطر چهارتا غیر متعهد صورت موضوع را پاک کرد
      اینو یه انسان زیر دیپلم هم میفهمه…

      ضمنا چیزی که همه جای دنیا داره انجام میشه و از واجباته دیگه چه جای تعجب داره برای شما !!؟؟

      وای به اون روزی که شما واقعا وکیل باشی….

      1. عجب حرفهای خنده داری می زنید، در هیچ جای دنیا وکیل الزامی وجود ندارد، و وکالت دادن اختیاری است، بلکه موسساتی وجود دارد که حتی از غیر وکیل و حقوقدان استفاده می کنند، البته شما قطعا هم همه جای دنیا که هیچ، جز ایران جایی نبوده اید

    2. وکلای حرفه ای وباسوادی که ادعادارندیکبارتشریف بیارن درآزمون های وکالت فعلی شرکت کنندببیتیم چندچندهستندصرف سابقه کار وداشتن پروانه وکالت دلیل باسوادبودن نیست متاسفانه اکثروکلاوقتی یک پرونده جدیدقبول میکنندازپرونده قبلی فراموش میکنندیعنی تعهدی ندارن چون تعهدشان تعهدبوسلیه است فقط ملاک کارشون پول است پول پول پول

    3. متاسفانه با تصویب قانون تسهیل افراد با سوادی که سواد علمی آنها به مراتب از برخی وکلای با سابقه خیلی زیاد می باشد مورد بی مهری برخی وکلا و جامعه حقوقی قرار می‌گیرند بدون و از این به بعد شاهد این خواهیم بود وکلایی که واقعا صلاحیت و سواد علمی کافی ندارند از این وکلا با نام وکلای تسهیلی نام می برند.امیدوارم افراد را با میزان سواد علمی آنها بسنجیم نه مهارت در تست.

  2. اگر شما حسودان کانون وکلایی بزارید دولت بیچاره چاره ای هم برای مناطق محروم میکند چرا شما تبرعا برای مردم مستمند بشاگرد وسایر جاهها وکالت نمیکنید عارتون میاد حرف زدن اسون است عمل صالح چه داری؟بجای ح ف عمل کنید

  3. وکلای محترم اگه خیلی نگران منافع مردم هستیدهرپرونده ای را قبول نکنید وحق الوکاله نگیریدنه اینکه در اکثرپرونده هامیدانیدشکست میخورید وقبول وکالت می کنید.یا نگران بی سوادی وکلای قانون تسهیل را نخورید مردم خوب وبد خود تشخیض میدهند .شماهاهروقت منافع تان به خطر می افتد ازحقوق مردم صحبت می کنید.

  4. قطعا بهتر است وقتی وکیل نداریم ؛ کم کم همان غیر حرفه ای ها تجربه کسب خواهند کرد و حرفه ای خواهند شد مگر در رانندگی همه حرفه ای هستند؟ اگر حرفه ای هستند چرا سالانه این همه کشته می دهیم ؟

  5. بعنوان یک وکیل پیشنهاد میکنم درجه بندی پایه ای برای وکلا در نظر بگیرید و میزان اختیارات هر پایه رو بر اساس معیار سنجی تعریف کنید.
    مطالبه دانشجویان حقوق که با هزار آرزو مثل خود من رفتن رشته حقوق رسیدن به شغل آبرومند هست که این به حق هست.
    نگرانی جامعه وکالت هم از ورود افراد بدون دانش کافی به عرصه وکالت به حق تر و بسیار با اهمیت هست چون ضربه اون به پیکره جامعه بسیار مهلک هست.
    بنابراین با افزایش تعداد استخدام در قوه قضاییه که به شدت از کمبود نیرو رنج میبره و اعطای پروانه وکالت پایه پایین تر بنظرم راهکار و مسکنی هست که حداقل در کوتاه مدت بالاترین تاثیر مثبت رو برای دانشجوی حقوق داره. ما پرونده کم نداریم ولی واقعیت هست که وکلای پایه یک و قدیمی حتی مثل خود من برای پرونده شورای حل اختلاف فقط مشاوره رایگان میدم و اقدام نمیکنم ولی همین پرونده برای یه دانشجوی حقوق که توانایی پروانه پایه یک رو نداده میتونه محل کسب درآمد باشه و به نحو احسنت کار مردم در هر مرجع قضایی راه میفته

  6. درست است که یک وکیل باید پر تحرک و فعال باشد لیکن باید از موضوعات حقوقی با اطلاع باشد که طی یک دوره کارآموزی مشکل حل میشود اما و کلایی که میترسند موکل خود را از دست بدهند بطور حتم نسبت در خود ضعفی دارند و گرنه اگر به خود مطمئن با تجربه و مقتدر هستند از پس این وکلای جدید بر میآیند لیکن چون از نظر علمی با وکلای جدید همتراز هستند از افزایش وکیل در کشور هراس دارند.

    1. بله اصلا اگر به سوابق برخی کانونهای وکلا نگاهی اندازید از ترس سواد و موفقیت برخی وکلای نخبه، برای آنها پرونده انتظامی ساخته یا ابطال پروانه داده اند زیرا آنها را رقیب خطرناکی که از پسش بر نمی آیند دانسته اند و این یعنی ضعف خودشان

  7. جمله شما مبتنی بر وکیل غیر حرفه ایی باید به جمله وکیل کارآموز یا تازکار بهتر از نبود وکیل است تغییر کند!.بر اساس این گفته شما توصیه میکنم علاوه بر نظارت مستمر علمی بر عملکرد وکلا در مورد الزام آنان به رعایت اخلاقیات و امانتداری و تاکید بر شان و جایگاه شغل وکالت نظارت مستمر اعمال گردد چونکه در سالهای اخیر براستی شاهد نزول اخلاقیات و رشد ناهنجاریهایی که دون شان این شغل مقدس هست مواجه هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا