اخبار اسکودا

رئیس اسکودا: بدانیم که ما مالک این نهاد نیستیم؛ بلکه نماینده وکلای دادگستری هستیم

وکلاپرس- رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در جلسه روز گذشته (۲۷ مهر) شورای اجرایی اسکودا در باب ضرورت اتحاد وکلا سخن گفت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی اسکودا رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در این نشست آرمان استقلال نهاد وکالت را ثمره مجاهدت و ایستادگی گذشتگان دانست و بر وحدت و انسجام بعنوان تنها راهکار عبور از چالش‌های پیش روی نهاد وکالت تاکید کرد.

دکتر جعفر کوشا صبوری و پذیرش مشکلات را پیش‌نیاز غلبه بر چالش‌ها دانست و افزود: قطعاً اجرا و وصول به حق و عدالت سخت است. سخن‌گفتن از عدالت و حق آسان و پی‌جویی و اجرای این دو دشوار است.

مدیران باید کانون‌ها را با تدبیر اداره کنند

رئیس اسکودا سعه صدر و شکیبایی را لازمه عبور از پیچ‌های تاریخی دانست و اذعان داشت: مدیران باید کانون‌ها را با تدبیر اداره کنند. با تصمیمات شتاب‌زده، عجولانه، احساسی و عاطفی نمی‌توان از پیچ‌های تاریخی گذشت.

بیشتر بخوانید:

دکتر کوشا دفاع از حقوق، آرمان‌ها و آزادی‌های مشروع مردم را دغدغه بر حق نهاد وکالت دانست و گفت: من به‌عنوان عضوی از هیأت‌رئیسۀ اتحادیۀ سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران و عضوی کوچک از نهاد وکالت عرض می‌کنم که با صبر همراه با عقل و منطق می‌توانیم بر مشکلات فایق آییم.

اتحاد همه ارکان وکالت؛ ضرورت اصلی مواجهه با مشکلات

رئیس اسکودا با بیان اینکه «صبر به معنای توسری‌خوردن و واگذاری اختیارات نیست»، افزود: صبر به معنای پذیرفتن مشکلات و برخورد منطقی با آن‌هاست.

رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری ایران، در بخش پایانی سخنان خود، اتحاد همه ارکان وکالت را ضرورت اصلی مواجهه با مشکلات موجود دانست و تاکید کرد: برخی اتحاد ما را نشانه گرفته‌اند چون از این وحدت و انسجام احساس خطر می‌کنند. ضرورت دارد همه در حفظ اتحاد بکوشیم و اجازه ندهیم بدخواهان در صفوف بهم پیوسته ما شکاف ایجاد کنند.

ما مالک این نهاد نیستیم، بلکه نماینده وکلای دادگستری هستیم

دکتر کوشا افزود: همه ما در یک کشتی هستیم، برخی از مسافران این کشتی عامدانه یا جاهلانه اقداماتی می‌کنند که به زیان اتحاد ماست و دود آن نه فقط به چشم فاعل، که به چشم همه مسافران کشتی می‌رود.

بیشتر بخوانید:

رئیس اسکودا با تاکید بر اینکه اتحاد به معنای قانون‌گریزی نیست، گفت: اتحاد به زعم بنده به معنای تدبیر در اداره نهاد وکالت است. همه ما باید بدانیم که ما مالک این نهاد نیستیم، بلکه نماینده وکلای دادگستری هستیم و باید امین آنها باشیم.

منبع: روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

یک دیدگاه

  1. به نام تنها وکیل ودادگر خداوند متعال ویکتا
    سلام
    متاسفانه وکلایی که ما باهاشون سر و کار داشتیم اغلب شیفتگان قدرت و ثروت هستند،هر چه دروغ گو تر وفریب کار تر،مغرور تر….کانون وکلای اصفهان اصلا رفتار مناسبی ندارند فقط هوای همدیگه رو دارند،محتاج رای دیگران هستند لذا دل همکاری را نمی رنجاننداما به مظلوم تامی توانند ناحقی روا می دارند.دامادم وکیل دادگستری دروغ و دغلکاری هستند که وکلای دیگربا ایشان همکاری کرده اندتا راحت نفقه ندهد وقانون دور زده باکمک نیروی انتظامی و ایجاد پرونده های قضایی وکیفری وشهادت کذب و….همسر و خانواده اش را آزار داده تا بلکه به هوس خود در مسابقات ورزشی کانون وکلا برسدوهمسرش را از حقوق اولیه محروم نماید،آیاکسی که به هیچ اصل اخلاقی و انسانی که نه حتی حیوانی پایبند نیست،می تواند از حقوق مظلوم دفاع کند؟یا فقط ثروت اندوزی وریاکاری و حماقت ….
    وکیل مصالحه دیدیم که باهاش حرف بزنند،پول را گرفت و قرار داد را نداد گفتندکه ایشون امضا نکردن وطلاق توافقی نظر شون هست ۵۰ میلیون بدید تا توافق کنیم 😓پول هم به حساب خانمشون بود که بقول خودشون مالیات ندهند،کانون هم ارجاع دادند به کسی که ایشان را معرفی کرده 😓 حداقل از اسم خدا را یدک کشیدن،شرم کنند بد نیست
    بعد تازه مشکلات و پرونده سازی وسناریوچینی شروع شد…‌
    نیروی انتظامی گفتند با متخلفان برخورد کرد یم اما نمی توانیم در دادگستری دخالت کنیم
    با استفاده از خلا قانونی هر غلطی بود انجام دادند،تا شلاق و زندان همه ی خانواده محترم واصیل وآبرو دار ما را کشاندند
    حرمتی برای خودشون ودستگاه لحن دادگستری نگذاشته اند
    اگه کاری می توانی برای حفظ شأن و منزلت اجتماعی خودتون انجام بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا