اخبارویژه

رؤسای سه قوه در هیأت نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام مجمع تشخیص مصلحت عضو شدند

وکلاپرس- با افزایش اعضای هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام ، رؤسای قوای سه‌گانه هم به ترکیب جدید هیئت عالی نظارت پیوسته‌اند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام،  رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از افزایش اعضای هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام به ۲۴ نفر خبر داد و گفت: رؤسای قوای سه‌گانه هم به ترکیب جدید هیئت عالی نظارت پیوسته‌اند.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در ابتدای جلسه هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، با بیان اینکه آئین‌نامه جدید هیئت عالی نظارت به تأیید رهبری انقلاب رسیده است، گفت: طبق این ابلاغیه تعداد اعضا از ۱۵ به ۲۴ نفر افزایش یافته است و رؤسای قوای سه‌گانه نیز به هیئت عالی نظارت پیوسته‌اند.

بیشتر بخوانید:

در این جلسه هفت نفر (آقایان غلامرضا آقازاده – محسن رضایی – محسن اراکی – محمد حسین صفارهرندی – احمد وحیدی – محمد باقری و محمدرضا عارف) برای عضویت در هیات عالی نظارت مطرح شدند که پس از رای گیری، آقایان باقری – رضایی – آقازاده و صفارهرندی با نظر اکثریت آرا به جمع اعضای هیات عالی نظارت اضافه شدند.

در ادامه این جلسه نیز مواد ۲۲ و ۶۶ از مصوبه مجلس درخصوص طرح بانک مرکزی که مورد ایراد شورای نگهبان واقع شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است ایجاد این هیأت با دستور رهبر انقلاب صورت پذیرفته است و طی گذشت چند سال از شروع به کار این هیات، جایگاه و کارکرد حقوقی هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام تقریبا مشابه جایگاه و کارکرد شورای نگهبان بوده است.

به عبارت بهتر کلیه مصوبات مجلس شورای اسلامی علاوه بر ارسال به شورای نگهبان، برای هیأت مذکور نیز ارسال می‌شود تا این نهاد جدید التأسیس به بررسی تطابق مصوبات مجلس با سیاست‌های کلی نظام بپردازد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا