اخبار صنفیویژه

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار صندوق حمایت برای اعطای تسهیلات بانک ملی به وکلای دادگستری

وکلاپرس- خزانه دار صندوق حمایت وکلا و کارگشایان از اختصاص هزار میلیارد تومان برای اعطای تسهیلات به وکلا خبر داد و گفت: براساس جمعیت وکلا در هر کانون، رقمی را به هر کانون اختصاص داده ایم.

به گزارش وکلاپرس، براساس توافق صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری با بانک ملی، مبلغی برای اعطای تسهیات به وکلا در نظر گرفته شده است. آبان ماه شرایط و جزئیات این وام ها نیز توسط صندوق حمایت اعلام شد. طبق اطلاع رسانی صورت گرفته سه نوع وام شامل خرید دفتر، خرید کالا و تجهیزات و کارت اعتباری در مبالغ مختلف با سود ۲۳ درصد و بازپرداخت ۵ ساله در نظر گرفته شده است.

میزان تسهیلات اعطا شده براساس جمعیت وکلا در هر کانون است

وکیل مهدی کریمی، خزانه دار صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات ارائه این تسهیلات گفت: پیرو جلسات متعددی که با هیات مدیره محترم بانک ملی داشتیم، اعلام کردیم با توجه به میزان سپرده صندوق حمایت نزد این بانک، امکان اعطای تسهیلات به اعضا فراهم شود.

وی ادامه داد: در همین راستا از ابتدای مهرماه بر اساس جمعیت وکلا در هر کانون، رقمی را به هر کانون اختصاص داده ایم. به عبارت دیگر رقم کلی اعطا شده به هر کانون توسط صندوق حمایت تعیین شده است اما جزئیات این وام ها اعم از میزان هر وام، نحوه پرداخت (قرعه کشی یا بدون قرعه کشی بسته به تعداد متقاضیان) و… براساس مصوبه هیات مدیره هر کانون مدیریت خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

اختصاص هزار میلیارد تومان برای اعطای تسهیلات به وکلا

کریمی در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر مبلغ کل تسهیلاتی که قرار است به وکلا اعطا شود، گفت: براساس توافق صورت گرفته با بانک ملی، مبلغ هزار میلیارد تومان به این موضوع اختصاص یافته است. ما یک تفاهم نامه ۴ ساله داشته ایم و در ۳سال گذشته بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به وکلا اعطا شده است.

اعطای تسهیلات ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی به کارآموزان

خزانه دار صندوق حمایت با اشاره به اینکه تسهیلاتی برای کارآموزان نیز در نظر گرفته شده است، افزود: در قالب همین تفاهمنامه، برای کارآموزان نیز تسهیلات ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است که از سوی کانون های وکلا قابل پیگیری است.

وکیل کریمی افزود: اگرچه برخی وکلا اعتراض دارند که دریافت تسهیلات با سود ۲۳ درصد متقاضی ندارد، اما باید توجه داشته باشیم اعطای همین تسهیلات نیز مستلزم داشتن حساب جاری دارای کارکرد است و به راحتی به همه افراد جامعه تعلق نمیگیرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا