اخبارویژه

گزارش جام جم از قاتل وکیل مهدی عمارلویی در مصاحبه با وکیل همکار وی

وکلاپرس- یکی از وکلا و بستگان بسیار نزدیک مهدی عمارلویی، که به عنوان همکار در پرونده ای که منجر به قتل این وکیل خوشنام نیشابوری شده است، با وی همکاری داشته است جزئیاتی از پرونده و اختلافات موجود بیان کرده است.

به گزارش وکلاپرس وکیل مهدی عمارلویی در شب ۱۴ فروردین در دفتر وکالتش در نیشابور به قتل رسید. بر اساس این گزارش که در روزنامه جام جم منتشر شده است، قاتل کهه سابقه دار بوده و اعتیاد داشته است با وجود پس گرفتن حق الوکاله با شلیگ گلوله، وکیل عمارلویی را به قتل رسانده است.

مشروح این گزارش به شرح زیر است:

زن جوان‌که خود وکیل دادگستری است، با ترس می‌گوید قاتل او را هم مانند عمارلویی به مرگ تهدید کرده و برای همین مایل نیست نامی از او در گزارش برده شود. او از ابتدا در جریان ماجرا بود و حالا ابعاد جدیدی از آن را توضیح می‌دهد:«من پنج شش سال در دفتر آقای عمارلویی بودم و دوره کارآموزی‌ام را همان‌جا سپری‌کردم، بعد از مدتی هم مستقل شدم.

موضوع پرونده گرفتن حضانت فرزندانش از همسر سابقش بود

متهم و آقای عمارلویی همولایتی و مقطع ابتدایی را با هم‌گذرانده بودند. او ۳۸ساله است و تا جایی‌که می‌دانم شغل خاصی نداشت و کفاش بود. چون آقای عمارلویی را می‌شناخت، فروردین سال۱۴۰۰ به دفتر مراجعه‌کرد و از ما خواست تا پرونده او را بپذیریم و ما هم اعلام وکالت‌کردیم. موضوع پرونده او، گرفتن حضانت فرزندانش از همسر سابقش بود که به دلیل اعتیاد از هم جدا شده بودند.

بیشتر بخوانید:

او به ما گفته بود هیچ مشکلی ندارد، معتاد نیست و می‌خواهد بچه‌هایش را پس بگیرد. درحالی‌ که خودش حضانت بچه‌ها را به مادر داده و این را به ما نگفته بود. این مرد دو بچه داشت که هر دو به سن قانونی هفت سال رسیده بودند. در ادامه، قاضی درخواست استعلام‌کرد که مشخص شد متهم آدم درست و درمانی نیست و یک سابقه‌دار است. قاضی وقتی متوجه سابقه او شد، گفت صلاحیت تحویل‌گرفتن بچه‌ها را ندارد.

در قانون حمایت از خانواده هم به این نکته اشاره شده در صورتی می‌توان حضانت را از مادرگرفت که پدر صلاحیت نگهداری از فرزند را داشته باشد، اما این فرد صالح نبود و قاضی هم بر همین اساس رای صادر کرد که نمی‌توان حضانت بچه‌ها را به او واگذار کرد. متاسفانه او می‌خواست ما را فریب دهد که حق را ناحق ‌کنیم.»

عمارلویی حق‌الوکاله را پس داد

آن‌طور که این وکیل توضیح می‌دهد، پس از ابلاغ رای دادگاه، قاتل با ارسال پیامک تلفنی و شبکه اجتماعی واتس‌اپ آنها را تهدید به قتل می‌کرد:«او چون رای به نفعش صادر نشده بود، به من می‌گفت ابتدا به تو تجاوز می‌کنم و سپس تو و عمارلویی را می‌کشم. بعد از تهدیدها آقای عمارلویی‌ گفت تو ما را فریب دادی و من نمی‌توانم به ناحق از ظلم دفاع کنم. تو را نمی‌شناختم و فقط همولایتی بودیم. نمی‌دانستیم سابقه‌دار هستی و قاضی هم با توجه به شرایط رای را صادرکرد. حالا هم فرصت اعتراض داری و اگر می‌خواهی با وکیل دیگری این موضوع را مطرح‌ کن.

متهم هم ‌گفت پولم را پس بده که آقای عمارلویی هم حق‌الوکاله را پس داد. آن مرد با وجود مسترد شدن حق الوکاله باز هم به تهدیدهایش ادامه داد تا آن بلا را سر آقای عمارلویی آورد.»

بیشتر بخوانید:

قاتل از این‌که دو وکیل حاضر به ادامه وکالت پرونده‌اش نبودند، به شدت عصبی بود و تصمیم‌گرفت تهدیدش را عملی‌کند. روز چهاردهم فروردین۱۴۰۲ بودکه راهی دفتر عمارلویی شد. جایی‌که به‌گفته این وکیل، در مرکز شهر و نقطه بسیار پر رفت و آمد بود و همزمان با او دو مهندس دیگر هم در آن محل‌ کار می‌کردند، اما آن روز در دفتر نبودند.

او ادامه می‌دهد: «ساعت۶ بعد از ظهر همسر آقای عمارلویی با او تماس‌گرفت‌ که برای افطار به خانه بیاید. عمارلویی هم‌گفت ارباب رجوع دارد و بعد از انجام کار او به خانه برمی‌گردد. وقتی خبری از او نشد، همسرش به دفتر رفت. چون خانه و دفترش فاصله زیادی از هم نداشت. وقتی وارد دفتر شد، متوجه شد همسرش را با شلیک گلوله به صورتش‌کشته‌اند و گردنش هم شکسته است.

اسپری فلفلی که فرصت نکرده بود از آن استفاده‌ کند

 آقای عمارلویی یک اسپری فلفل برای دفاع از خود داشت که به‌گفته همسرش حتی فرصت نکرده بود از آن استفاده‌ کند و روی زمین افتاده بود. این‌که‌گفته شده با چاقو به قتل رسیده است، صحت ندارد. چون دفتر ایشان در طبقه همکف بود، در سالن مشترک همیشه باز  بود و متاسفانه آن مرد به راحتی وارد دفتر شده بود. او آن‌قدر وقیح بود که بدون پوشاندن صورتش آقای عمارلویی را به قتل رساند و یک سلاح با دو خشاب پر هم از اوکشف شده که البته هنوز نوع سلاح به کار رفته مشخص نشده است. واقعا نمی‌دانیم چرا سراغ وکیل دیگری نرفت و انگار می‌خواست از آقای عمارلویی انتقام بگیرد.»

خودکشی نافرجام قاتل براساس اعلام پلیس، قاتل در محاصره ماموران، مقاومت کرد که با شلیک تیر هوایی پلیس مواجه شد و در ادامه با شلیک، خودزنی کرد و به بیمارستان منتقل شد.

منبع: جام جم

‫۲ دیدگاه ها

  1. چقدر پررو و زبان نفهم بوده قاتل، بنده خدا همسر سابقش چیا کشیده، درس عبرتی بشود که زود وکالت هرکسی که دروغی می گوید نگیرند وکلا

  2. البته که غالب پرونده ها، خطرهای بالقوه و بالفعل دارند ولی اگپرونده های خانواده ، کاملا ترسناک شده و عملا به مثابه حرکت روی میدان مین شده است!
    از لزوم تأمینات شغل وکالت ، چیزی نمی‌گوییم که عملا بی فایده بوده و هست؛

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا