گفت و گوویژه

وعده دادستان انتظامی کانون وکلای آذربایجان شرقی: بیش از ۵۰ درصد گزارش‌های رسیده از حفاظت اطلاعات نیاز به احضار ندارد

وکلاپرس- دادستان انتظامی کانون وکلای آذربایجان شرقی درخصوص ماجرای ارسال لیستی از وکلا به دادستانی کانون گفت: تلاش میکنیم به حرمت کانون و جایگاه همکارانمان صدمه ای وارد نشود. 

به گزارش وکلاپرس، وکیل امید رهنمایی صدیق آذر (عضو سابق هیأت مدیره کانون وکلای آذربایجان شرقی) از سمت دادستان انتظامی این نهاد استعفا داد و در تاریخ ۱ دی ماه وکیل اکبر رضاپور به سمت دادستان انتظامی کانون وکلای آذربایجان شرقی منصوب شد.

بیشتر بخوانید:

برخی از وکلای تبریزی این تغییر جایگاه را به حوادث اخیر جامعه مربوط دانسته‌اند؛ این گروه به پایگاه خبری وکلاپرس مدعی شده‌اند که لیستی از وکلای دادگستری در مظان اتهام از سوی حفاظت و اطلاعات دادگستری تبریز به دادستانی کانون وکلا ارسال شده و از این ارگان خواسته شده تا وکلای نامبرده شده از سوی دادستانی مورد تعقیب قرار بگیرند.

اسامی ۳۰ وکیل دادگستری به کانون آذربایجان شرقی ارجاع شده است

وکیل اکبر رضاپور در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزییات این اخبار و شنیده ها گفت: چهار تن از وکلای عضو کانون آذربایجان شرقی طی حوادث اخیر کشور بازداشت شدند. هیات مدیره کانون وکلای این استان از دادگستری خواست که وکلا برای حفظ شأن وکالت احضار نشوند و گزارش ها به کانون ارسال شود تا خود کانون بدوا به موضوع رسیدگی کند.

وی ادامه داد: حفاظت اطلاعات دادگستری حدود ۳۰ مورد را در اواخر آبان ماه به کانون ارجاع داده بود که درنهایت با پذیرش انتقالی همکارم وکیل امید رهنمایی صدیق آذر به کانون وکلای دادگستری مرکز مصادف شد. به همین دلیل درخواست تعیین تکلیف درخصوص سمت دادستان انتظامی کانون وکلای آذربایجان شرقی را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید:

علت ارسال پیامک برای همکاران صرفا بابت ثبت و تشکیل پرونده بوده است

دادستان انتظامی کانون وکلای آذر بایجان شرقی افزود: همکاران من در دادسرا برای طی روند اداری، به تازگی پرونده های مربوط به آبان‌ماه را که معطل مانده بود، در دفتر دادسرا ثبت کرده و در پوشه قرار داده اند تا اصلا ببینیم موضوعات قابلیت رسیدگی دارند یا خیر. به همین دلیل پیامکی که از سوی برخی همکاران از سوی دادسرا دریافت شده، صرفا بابت ثبت و تشکیل پرونده بوده و پرونده ای به شعبه دادیاران ارجاع نشده است.

بیش از ۵۰درصد گزارش های رسیده نیاز به احضار ندارند

اکبر رضاپور با اشاره به وضعیت پرونده ها گفت: انصافا تاکنون یک نفر -اعم از هیات مدیره کانون، حفاظت اطلاعات یا دادگستری- پیگیر پرونده های ارجاع شده به دادسرا نبوده و نیست. لازم به ذکر است بیش از ۵۰ درصد گزارش های رسیده اصلا نیاز به احضار هم ندارند چرا که هیچ مستندی وجود ندارد.

تلاش می کنیم به حرمت کانون و جایگاه همکارانمان صدمه ای وارد نشود

دادستان انتظامی کانون وکلای آذربایجان شرقی افزود: برخی از همکارانی که نامشان در این لیست بوده از کانون تشکر کردند که پرونده آنها به حفاظت دادگستری نرفته است. ما تلاش می کنیم به حرمت کانون وکلای آذربایجان شرقی و جایگاه همکارانمان صدمه ای وارد نشود.

وی در پایان گفت: دادسرای کانون وکلا محل رسیدگی به جرم نیست و اگر تخلفی احراز شود، تذکر می دهیم و اگر نیاز باشد رسیدگی می کنیم، اما نباید خودمان استقلال کانون را مخدوش کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا