اخبار مجلس شورای اسلامی

حاجی‌دلیگانی: نمایندگان مخالف “طرح استفاده از نماینده حقوقی غیر وکیل” ضرورتی برای بررسی این طرح قائل نیستند

وکلاپرس- حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در بیان جزئیات رسیدگی به طرح استفاده از نماینده حقوقی غیر وکیل اعلام کرد: بررسی این طرح یک تا دو ماه زمان نیاز دارد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از تسنیم حاجی‌دلیگانی بر خلاف ادعای محمد تقی نقد علی مبنی بر نفوذ لابی گران برای عدم تصویب این طرح گفت: هیچ اجبار و فشاری در این طرح وجود ندارد و بهتر است که همه ابعاد آن بررسی و چکش‌کاری شود.

محمد تقی نقد علی در آخرین اظهارتش در خصوص این طرح علت تعویق در بررسی و تصویب این طرح را نفوذ لابی گران و فشار ذینفعان عنوان کرده بود.

در کمیسیون دو نگاه موافق و مخالف به این طرح وجود دارد

حسینعلی حاجی‌دلیگانی(عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس) بیان کرد:  هیچ اجبار و فشاری وجود ندارد [برخلاف گفته نقدعلی] اما در کمیسیون دو نگاه موافق و مخالف به این طرح وجود دارد و بهتر است که همه ابعاد آن بررسی و چکش‌کاری شود که خروجی آن منافع عموم مردم را در بر گیرد. نگاه موافق در کمیسیون آن را زمینه‌ای برای شکستن انحصار وکلا می‌داند و نگاه مخالف نیز ضرورتی برای بررسی این طرح قائل نیست.

بیشتر بخوانید:

حاجی‌دلیگانی در خوصص آخرین جزئیات این طرح گفت: طرح در کمیته کارشناسی بررسی و سپس به صحن کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس مطرح شد که رأی نیاورد. طرح برای اصلاح و بررسی بیشتر به کمیته ارجاع شد که پس از بررسی بیشتر به صحن کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس بازگردد.

ارسال گزارش این طرح از کمیسیون به صحن یک تا دو ماه زمان نیاز دارد

حاجی‌دلیگانی اظهار کرد: طرح‌های زیادی در نوبت بررسی‌ در صحن مجلس قرار دارند و بررسی این طرح نیز در صحن مجلس زمان‌بر خواهد بود و ارسال گزارش این طرح از کمیسیون به صحن یک تا دو ماه زمان نیاز دارد.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا