اخبار صنفیویژه

شکایت عبدالفتاح سلطانی و محمدرضا فقیهی علیه مشرق نیوز به جرم نشر اکاذیب

وکلاپرس- وکیل عبدالفتاح سلطانی و وکیل سید محمدرضا فقیهی شکایتی علیه سایت مشرق نیوز بخاطر انتشار اکاذیب در فضای مجازی در دادسرای رسانه ثبت کرده‌اند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از انصاف نیوز، سعید خلیلی، وکیل حقوق بشری کانون وکلای مرکز، از طرح دو شکایت مجزا علیه سایت مشرق نیوز به وکالت از وکیل عبدالفتاح سلطانی و وکیل سید محمدرضا فقیهی خبر داد.

سعید خلیلی، وکیل دادگستری گفت:  روز گذشته (۳۰ شهریور) به وکالت از آقای عبدالفتاح سلطانی شکایتی را علیه سایت مشرق نیوز بخاطر طرح افترائات و انتشار اکاذیبی در فضای مجازی در دادسرای رسانه ثبت کردم. هفته پیش هم به وکالت از آقای سید محمدرضا فقیهی چنین شکایتی را ثبت و تقدیم کردم.

مشرق نیوز: همکاری وکلای حقوق بشری با شبکه بین المللی تحریم ایران

وکیل خلیلی درباره علت شکایت از خبرگزاری مشرق نیوز توضیح داد: «داستان از این قرار است که چندی پیش سایت مشرق نیوز طی مقاله ای تحت عنوان  “همکاری وکلای حقوق بشری با شبکه بین المللی تحریم ایران”  نسبت‌های ناروا و کذبی را به موکلین و عده ای از وکلا و فعالان مدنی و خوشنام کشور مطرح می‌کند و به زعم خود با زیرکی و برشمردن اقدامات و صحبت‌ها و مواضع چند تن در خارج از کشور و سپس مرتبط دانستن آنان با موکلین، قصد القای شبهه وجود وابستگی موکلین با اقدامات غیر مرتبط با آنها و نیز کشورهای خارجی و انتساب مطالبی دروغ مبنی بر اجرای دستورات کشورهای آمریکا و اسراییل را به خواننده دارد.

بیشتر بخوانید: وکیل محمدرضا فقیهی و مریم افرافراز آزاد شدند

وی درباره علت این اتهام زنی‌ها گفت: با این اتهام زنی‌ها و دروغ بافی‌ها و آسمان ریسمان بافتن‌های خود می‌خواهد جاده صاف کن برخوردهای امنیتی- قضایی با کنشگران محترم حقوق بشری و مدنی بشود.»

دغدغه اصلی‌ وکلا صیانت و استیفای حقوق تفویت شده مردم است

وکیل سعید خلیلی درباره رسالت وکلای حقوق بشری گفت: در این شکایت ضمن اعلام و تأکید بر اینکه موکلین به عنوان وکلای رسمی دادگستری و فعالان حقوق بشر، مانند بسیاری از همکاران دیگر خود، دغدغه اصلی‌شان حفظ و صیانت و استیفای حقوق تفویت شده مردم است و به سبب اعتقاد به رعایت مرز بین فعالیت‌های سیاسی با فعالیت‌های حقوق بشری و وکالتی و نیز فواید بیشماری که در این مرزگذاری وجود دارد، از اظهار نظر و ورود به حیطه فعالیت‌های روزمره سیاسی احتراز و اجتناب می‌نمایند

بیشتر بخوانید: وکیل عبدالفتاح سلطانی بازنشست شده است

این وکیل حقوق بشری افزود: وکلای حقوق بشری با تأکید بر اینکه با هیچ یک از حرکت‌هایی که در لوای حقوق بشر ولی با مقاصد سیاسی خاص صورت می‌گیرد همراه نبوده و همواره تحریم‌ها را ظلمی آشکار به مردم می‌دانند و نیز با اعتقاد به اینکه کارهای حقوق بشری در داخل کشور و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود، بسیار مؤثرتر و پربارترند. لذا حتی با وجود انتقاد به پاره‌ای از قوانین اما با رعایت احترام به قانون، فعالیت‌های انسانی و حقوق بشری خود را با همه‌ی مشقت‌هایش دنبال می‌کنند، و هرگونه ارتباط و همراهی خود را با جریانات شورشگرانه تکذیب می‌نمایند زیرا شخصیت خود را مستقل و والاتر و بالاتر از آن می‌دانند که در انجام فعالیت‌های انسانی خود نیازی به چنین ارتباطاتی داشته باشند.

حذف منتقدین خود با بر چسب زدن‌های ناروا

وکیل مدافع عبدالفتاح سلطانی و محمدرضا فقیهی تاکید کرد: با این وجود شاهدیم که عده ای کج اندیش و هتاک و جریاناتی مشکوک، هرگونه اعتراض و اقدام مدنی مردم را که در نقد رفتارهای غلط و تعدیات بخشی از مسئولین باشد بر نمی‌تابند. سعی در مخدوش کردن چهره‌ها و حذف منتقدین خود با بر چسب زدن‌های ناروا و هتاکی و با توسل به شیوه‌های غیراخلاقی، قصد ایجاد اختناق و خفقان در کشور و منع مردم از مطالبه حقوق قانونی خود و مآلا فرار از پاسخگویی به عملکرد سوء و خطاهای فاحش خویش را دارند.

وی در پایان تقاضای خود از دستگاه قضا را مطرح کرد و گفت: از دستگاه قضایی خواسته‌ایم بی طرفانه به این شکایت‌ها و این اتهام زنی‌های اشخاص مشکوک رسیدگی و متهم یا متهمین را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا