اخبار کانون هاویژه

جلیل مالکی رییس جدید کانون وکلای مرکز شد

هیأت رییسه کانون وکلای دادگستری مرکز مشخص شدند

وکلاپرس ـ  در اولین جلسه هیأت مدیره سی و یکم کانون وکلای دادگستری مرکز ، اعضای هیأت مدیره جلیل مالکی را به عنوان رییس جدید کانون وکلای مرکز برگزیدند.

به گزارش وکلاپرس امروز ( ۲۹ تیر ۹۹۹ ) پس از تشکیل اولین جلسه هیأت مدیره سی و یکم کانون وکلای مرکز، جلسه با ریاست رییس سنی وکیل پیشکسوت نادر دیوسالار و دو منشی میترا ضرابی و مهدی حجتی آغاز شد.

رییس هیأت مدیره سنی نادر دیوسالار و دو منشی میترا ضرابی و مهدی حجتی - منبع :تنویر
رییس هیأت مدیره سنی نادر دیوسالار و دو منشی میترا ضرابی و مهدی حجتی – منبع: تنویر

انتخاب رییس جدید کانون وکلای مرکز به دور دوم کشیده شد

در اولین رأی گیری هیأت مدیره جدید برای انتخاب رییس کانون وکلای مرکز، تنها شخصی که نامزد کرسی ریاست بر این نهاد شد دکتر جلیل مالکی بود.

اما در رأی گیری اولیه از بین دوازده نفر از اعضای اصلی هیأت مدیره، تنها ۷ نفر به دکتر جلیل مالکی رأی داده و ۵ نفر دیگر رأی سفید دادند.

با توجه به تبصره ماده ۱۹ آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلا « رئیس کانون باید در تهران لااقل دارای هشت رأی و در سایر کانون‌ها دارای چهار رأی باشد.»

بنابراین با توجه به عدم احراز حد نصاب لازم، انتخاب رییس کانون وکلای مرکز به دور دوم کشیده شد تا با کسب اکثریت نسبی رییس جدید این کانون مشخص گردد.

جلیل مالکی ؛ رییس جدید کانون وکلای مرکز

پس از رأی گیری در دور دوم، اعضای هیأت مدیره کانون وکلای مرکز در ساعت حدود ۱۱ ظهر روز یکشنبه ۲۹ تیر با ۹ رأی جلیل مالکی را به عنوان رییس کانون وکلای مرکز برای دوره سی و یکم این نهاد برگزیدند.

دکتر جلیل مالکی با سوابق طولانی حضور در هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز و ریاست بر دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکز، در میان وکلای دادگستری به عنوان یک چهره فعال و تاثیر گذار صنفی شناخته می شود.

در سابقه ایشان عضویت در هیأت رئیسه دوره های ۲۵ و ۲۶ و و ۲۸ و ۲۹ کانون وکلای دادگستری مرکز ثبت شده است

وی همچنین به مدت ۱۵ سال بر دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکز ریاست کرده است.

نواب رییس کانون وکلای مرکز

در رأی گیری بین سه عضو هیأت مدیره صمد زاهد پاشا، سید مهدی حجتی و عبدالله سمامی، اعضای هیأت مدیره کانون وکلای مرکز صمد زاهد پاشا و عبدالله سمامی را به عنوان نواب رییس این مرکز انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید:‌ رای دادگاه عالی انتظامی قضات راجع به انتخابات دوره سی و یکم هیات مدیره کانون وکلای مرکز

بر این اساس صمد زاهد پاشا و دکتر عبدالله سمامی به ترتیب با ٧ و ۶ رأی نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز شدند.

حبیبی و حامد توسلی ؛ دو بازرس جدید کانون مرکز

در رأی گیری بین دو نامزد بازرسی کانون وکلای مرکز، وکیل سوده حامد توسلی و محمود حبیبی به سمت بازرسی این دوره مدیریتی کانون وکلای مرکز برگزیده شدند. وکیل حامد توسلی با ۵ رأی و محمود حبیبی با ۳ رأی این جایگاه را به دست آوردند.

گفتنی است محمود حبیبی که در جلسه امروز هیأت مدیره کانون وکلای مرکز به عنوان یکی از دو بازرس این کانون انتخاب شده بود، لحظاتی پیش از این سمت استعفا داد. علت استعفای این وکیل دادگستری در اولین روز شروع به کار هیأت رییسه جدید مشخص نیست.

بر این اساس انتخاب منشی و بازرس دوم کانون وکلای مرکز به جلسه روز سه شنبه کانون وکلای مرکز مؤکول گردید.

 

منبع  : روابط عمومی کانون وکلای مرکز و کانال تلگرامی تنویر

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا