اخبار کانون هاویژه

جزییات آزمون تعیین سطح کارآموزان کانون وکلای همدان

قبولی در آزمون؛ شرط رفع تعلیق ۳ ماهه

وکلاپرس- آزمون تعیین سطح کارآموزان کانون وکلای همدان از جمله مقررات بدیعی است که شاید برای اولین بار در بین کانون های وکلای دادگستری در حال اجرا است

به گفته مدیر روابط عمومی کانون وکلای دادگستری همدان ، کارآموزان این کانون بعد از دریافت پروانه کارآموزی بدوا حق اشتغال به وکالت را تا ۳ ماه ندارند و در پایان مدت ۳ماهه برای رفع محرومیت، آزمون تعیین سطح خواهند داد.

فرصتی برای یادگیری بهتر در کانون وکلای همدان

سعید آیینه وند، رییس کانون وکلای دادگستری همدان، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار وکلاپرس درخصوص چرایی برگزاری این آزمون اظهار کرد: طبق بررسی های صورت گرفته دریافته ایم که متاسفانه برخی وکلای سرپرست فرصت کافی برای آموزش کارآموزان ندارند.

از طرفی اجازه وکالت مستلزم دانستن یکسری مسائل ازجمله نگارش دادخواست و قوانین وکالت است که این موضوع برای حفاظت از خود کارآموز نیز ضروری است.

بیشتر بخوانید: توضیح رییس کانون مرکز درباره کارآموزی بدون کارت پایان خدمت نخبگان

رئیس کانون وکلای دادگستری درخصوص جزییات این آزمون گفت: آزمون تعیین سطح کارآموزان سخت نخواهد بود و صرفا برای ارزیابی دانسته های ابتدایی کارآموزان است؛ چرا که در موارد متعددی کارآموزان پس از گذشت ۵ماه هنوز توانایی نوشتن دادخواست یا اظهارنامه را ندارند.

رفع تعلیق پس از موفقیت در آزمون تعیین سطح

وی ادامه داد: بر همین اساس کانون متکفل شد در دوره ۳ ماهه تعلیق، یکسری آموزش ها را برای کارآموزان فراهم کند و درنهایت پس از موفقیت در این آزمون تعلیق برداشته شود و تحت نظر وکیل سرپرست قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: ممنوعیت حجاب برای کارآموزان در دادگاه های آلمان

اگر کارآموز نمره قبولی کسب نکند

آیینه وند با اشاره به فرض عدم قبولی کارآموز گفت: اگر کارآموزی در آزمون تعیین سطح موفق نشود، معمولا تمدید مجددی (مثلا یک ماه) صورت می گیرد تا نکات را بیاموزد و مجددا آزمون بدهد.

نامه آزمون تعیین سطح برای کارآموزان وکالت در همدان
نامه آزمون تعیین سطح برای کارآموزان وکالت در همدان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا