گفت و گوویژه

جزئیات کناره گیری نفر اول انتخابات کانون وکلای اصفهان از حضور در هیأت مدیره

وکلاپرس- نفر اول انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات هیات مدیره کانون وکلای اصفهان به تشریح دلایل کناره گیری خود از حضور در هیأت مدیره پرداخت.

به گزارش وکلاپرس، وکیل سید محسن قائم فرد که در سیزدهمین دوره انتخابات هیات مدیره کانون وکلای اصفهان با اخذ۵۵۲ رأی توانست به عنوان نفر اول این انتخابات برگزیده شود، پس از برگزاری اولین جلسه هیأت مدیره درخواست استعفای خود را تقدیم هیأت مدیره کرد. اگرچه هیات مدیره این تصمیم را نپذیرفت و در صورتجلسه قید نکرده اما دکتر قائم فرد از عضویت خود کناره گیری کرده است.

بیشتر بخوانید:

کناره گیری من از عضویت در هیات مدیره در صورت جلسه قید نشد

عضو منتخب در انتخابات هیات مدیره کانون وکلای اصفهان در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس گفت: کناره گیری من از عضویت در هیات مدیره در صورت جلسه قید نشد و در سایت کانون نیز منتشر نشد.

وی ادامه داد: باتوجه به تعداد رأی معناداری که داشتم، برداشتم این بود که همکاران قصد دارند تعامل جدیدی را در کانون رقم بزنیم اما از زمان اعلام نتایج تا برگزاری جلسه هیات مدیره هیچ تلاشی برای تعامل و همفکری نشد و گویا تقسیم غنایم انجام شده بود.

می دانستم قرار گرفتن در اقلیت چه مشکلاتی دارد

قائم فرد افزود: باتوجه به آرای کسب شده و داشتن سابقه عضویت در هیات مدیره به همکاران اعلام کردم که می توانم در جایگاه مسئولیت کانون باشم و در غیر این صورت از همکاری معذورم؛ شاید برخی تصور کنند من به دنبال ریاست هستم ولی از آنجا که من به عنوان عضو اصلی و علی البدل فعالیت داشته ام، می دانستم قرار گرفتن در اقلیت چه مشکلاتی دارد.

نحوه برخورد خود را در کناره گیری دیدم

او گفت: از آنجا که دیدم اهداف من محقق نخواهند شد و در این دو سال با این افراد هم بند خواهم شد، حاضر به پذیرش این سنت سیئه نشدم. معتقدم اگر دم از عدالت میزنیم باید مقابل فسق اجتماعی بایستیم. لذا نحوه برخورد خود را در کناره گیری دیدم.

این وکیل دادگستری افزود: مدیران کانون باید دو موضوع حفظ استقلال نهاد وکالت و مبارزه با سنت های نادرست را به عنوان رسالت خود قرار دهند.

او در پایان گفتم: خوشحالم که خودم را در معرض امتحان قرار دادم و لطف خداوند شاملم شد که دارای اکثریت آراء شوم. از سوی دیگر نیز خوشحال شدم که با این شرایط از بند مسئولیت رها شدم و آرزوی موفقیت برای همکارانم را دارم.

‫۵ دیدگاه ها

  1. حرف ایشان صحیح است ، واقعا چه معنی دارد که نفراول انتخابات نه تنها رئیس نشود حتی نائب رئیس هم نشود ، این یعنی چی ، معنی رای گیری و نفر اول بودن یعنی چی ، احترام به آرای همکاران چه شد .

  2. بنظر می رسد مقررات انتخابات و بخصوص تعیین اعضاء در هیئت مدیره بایستی تغییر کند . تغییراتی که نشانگر و بیانگر احترام به آرای همکاران باشد .

  3. واقعا جای تأسف برای کانون اصفهان است که خود را از وجود دکتر قائم‌ فرد محروم کرد.
    ایشان آبروی جامعه وکالت بوده و هستند.
    آقایان محترم احترام امامزاده به متولی آن است.
    ای کاش حرمت مقام علمی و شأن حرفه ای این عزیز را فدای طمع و شهوت کسب مقام نمی کردید.

  4. کناره گیری شما به دلیل رییس نشدن چه ربطی به فسق اجتماعی داشت قربان؟ بفرمایید در مقابل کدام فسق اجتماعی تا بحال ایستاده بودید که این دومی اش باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا