گفت و گوویژه

جزئیات سوءقصد به وکیل ابوالفضل رئوف با ۱۷ ضربه چاقو در تهران

وکلاپرس– وکیل ابوالفضل رئوف ۲۲ اسفندماه از سوی دو مهاجم مورد سوءقصد قرار گرفت و ضاربان ۱۷ ضربه چاقو به سر و بدن وی وارد کردند. اتفاقی که به گفته وی با اقدام عاجل کادر پزشکی ختم به مرگ نشد.

به گزارش وکلاپرس، روز گذشته وکیل ابوالفضل رئوف در حساب توییتری خود از حمله دو مهاجم خبر داد و نوشت:

این وکیل عضو کانون وکلای دادگستری مرکز در گفت و گو با خبرنگار وکلاپرس، ضمن تشریح جزئیات این واقعه گفت: این اتفاق دو روز پیش ساعت ۲۱ توسط دو مهاجم موتورسوار اتفاق افتاد.

ورود ۱۷ ضربه چاقو به بدن وکیل ابوالفضل رئوف

وی ادامه داد: از آنجا که فاصله دفتر وکالت تا منزلم اندک است، پیاده به سمت خانه می رفتم. تقریبا ۸ متر مانده بود به خانه برسم که ناگهان فردی از پشت سر، گردنه کتم را گرفت و با چاقو به سرم ضربه زد.

بیشتر بخوانید:

رئوف گفت: در مجموع ۱۷ ضربه به سر، پاها، پشت و پهلویم وارد شد که ۱۴ ضربه آن بخیه خورد. بعد از اینکه زمین خوردم، پاهایم را جمع کردم تا ضربه ای به شکمم نزنند. متاسفانه حدود ۹ ضربه چاقو نیز به پاهایم وارد شد.

مهاجمین اجیرشده بودند اما برخوردشان فراتر از هشدار بود

وکیل رئوف در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه مهاجمین را می‌شناخت یا خیر، گفت: چند پرونده دارم که احتمال می دهم از طرف یکی از آنها بوده باشد، اما دقیقا نمی توانم بگویم کدام پرونده بوده است. مشخص بود این افراد اجیر شده و قاتلین حرفه ای بودند. شاید هدفشان هشدار بود اما نحوه رفتارشان اقدام به قتل بود و نمی دانم واقعا قصد قتل داشتند یا هشدار. ۱۴ ضربه عمیق فراتر از هشدار است.

این پرونده نیاز به اقدامات ویژه قضایی دارد

این وکیل دادگستری درخصوص پیگیری های صورت گرفته توسط نیروی انتظامی و دادگستری گفت: پس از وقوع حادثه خانواده ام مرا به بیمارستان رساندند. نیروی انتظامی در بیمارستان پرس و جوهای متداول را ترتیب داد. دادسرا نیز دستورات معمول برای همه پرونده ها را صادر و پرونده را به کلانتری ارجاع داد.

بیشتر بخوانید:

وی با انتقاد از رویه صورت گرفته، ادامه داد: موضوع اصلا درگیری نبود بلکه این مهاجمان شبانه در کمین نشسته بودند و شروع به قتل کرده‌اند. لذا معتقدم این پرونده نیاز به اقدامات ویژه قضایی دارد. نهایتا دستور بازبینی دوربین های محل داده شده است اما هنوز بازپرس با ارجاع این موضوع به آگاهی موافقت نکرده است.

وضعیت عمومی جسمانی‌ام مطلوب است

 رئوف در پاسخ به وضعیت فعلی جسمانی خود گفت: حال عمومی‌ام مادامی که در حال استراحتم خوب است اما به محض ایستادن با افت فشار خون مواجه می شوم و امکان ایستادن ندارم‌. حدود ۱.۵ لیتر خون از بدنم رفته است.

بیشتر بخوانید:

جزئیات پیگیری های کانون وکلای مرکز و کمیسیون حمایت

رئوف در پاسخ به سوال خبرنگار وکلاپرس درخصوص میزان حمایت کانون وکلای مرکز و کمیسیون حمایت عنوان کرد: با آقایان دکتر جلیل مالکی (رییس کانون وکلای مرکز) و دکتر کارن روحانی (نایب رییس کانون وکلای مرکز) تماس گرفتم که متاسفانه هردو بی پاسخ ماند. درنهایت دکتر مالکی در پاسخ به پیامک من، اعلام کرد موضوع را به کمیسیون حمایت ارجاع میدهد.

این وکیل دادگستری افزود: روز گذشته از کمیسیون حمایت دو مرتبه با من تماس گرفتند و قرار شد هم وکیل معرفی کنند و هم برای عیادت تشریف بیاورند.

او در پایان گفت: انتظار می رود مسئولین این حوادث را با جدیت بیشتری پیگیری کنند. اقدام به قتل وکیل همچون اقدام به قتل قاضی است. ۱۴ محل بخیه در سرتاسر بدن من وجود دارد، حال باید شاهد پیدا کنم؟ متاسفانه اهتمام جدی برای حمایت از امنیت وکلا وجود ندارد.

پیگیری‌های اخیر وکلاپرس نشان می‌دهد امروز وکیل محمد شیوایی و وکیل سجاد شکوری راد از کمیسیون حمایت کانون وکلای مرکز به عیادت این وکیل در معرض خطر رفته و وعده پیگیری جدی موضوع از سوی کانون را داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا