اخبار آزمون هاویژه

سخنگوی قوه قضائیه: آزمون وکالت ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ مطابق قانون برگزار شده است

وکلاپرس- مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه، در نشست خبری روز سه شنبه این نهاد مورخ ۴ مهر ماه اعلام کرد: آزمون وکالت کانون های وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه مطابق قانون انجام شده است.

به گزارش وکلاپرس روز گذشته نشست خبری قوه قضائیه با حضور خبرنگاران برگزار شد و مسعود ستایشی به عنوان سخنگوی این نهاد به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

در برگزاری آزمون و پذیرش افراد تابع قانون هستیم

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره اینکه نتایج آزمون مرکز وکلا در سال ۱۴۰۲ چه زمانی مطرح می‌شود و آیا روش برگزاری این آزمون به همین منوال ادامه خواهد یافت؟ گفت: در برگزاری آزمون و پذیرش افراد تابع قانون هستیم. چارچوب‌ها نیز مشخص است.

بیشتر بخوانید:

ستایشی عنوان کرد: تصمیمات اخذ شده از شورای نگهبان قانون اساسی فصل‌الخطاب است و ما مجری برگزاری این تصمیمات قانونی هستیم. آزمون مرکز وکلا در راستای اجرای مقررات ماده ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار است که با نظارت قوه قضاییه و از طریق سازمان سنجش کشور برگزار شد.

نتایج آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه در ایام پیش رو اعلام می‌شود

سخنگوی دستگاه قضا اضافه کرد: آزمون پروانه وکالت در روز ۱۳ مرداد برگزار و نتایج اعلام شده و آزمون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه ۳ شهریور امسال برگزار شده و نتایج آن در ایام پیش رو اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون پروانه وکالت[کانون وکلا] مطابق مواد قانونی برگزار شده است، افزود: آزمون وکالت در سال ۱۴۰۱ نیز براساس قانون تسهیل انجام شده است.

منبع: میزان

‫۹ دیدگاه ها

  1. یک آزمون برگزار نشد به قول معروف لایه رفتن . پارسال بهمن قرار بود، برگزار نشد گذاشتن امسال مرداد . پس باید امسال یه آزمون دیگه برگزار بشه . فوتبال نیست لایه بزنن .

  2. وقتی به قوه قضائیه پروانه وکالت تقدیم کنن اینطوری به خاطر منافعشون از کانون وکلا حمایت میکنن

    1. آقای علی، برای خیلی ها تقدیمی نیست. زحمت کشیدن، آزمون سازمان سنجش دادن و وکیل مرکز وکلا شدن.
      این جور تخطئه های وکلای مرکز وکلا دیگه نخ نما است.
      وکیل چه‌مرکز وکلا و چه کانون وکلا در اول امر به سواده.
      تاسقف هم وکیل باشه، این سواد است که از یه کارآموز حقوقی وکیل میسازه.
      یاحق

    2. باید آزمون معوقه برگزار شود،در غیر اینصورت اسکودا تخلف کرده و باید طبق قانون تسهیل باهاشون برخورد بشه،،ضمناً نباید در اختیار قوه قضائیه میزاشتن که در صورت سرپیچی کانون وکلا از برگزاری آزمون راساً اقدام کنه،،،جون قوه قضائیه خودش مخالف پذیرش وکیل با قانون تسهیل است،،اگر بعهده وزارت علوم میزاشتن بهتر بود،،،ستایشی هم خبر نادرست داد و قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی باید پیگیر باشه،،و برخورد کنه با ایشون

      1. همش تقصیر امریکاس
        اگه آمریکا نبود این همه سر قوه قضائیه شلوغ نبود. بعد ما این همه وکیل میخاستیم چکار

      2. خیلی موافق این طرحی باشه اشکال نداره، خودت هم قبول بشی روزی برسه که دفتر وکالت یا کارشناسی بزنی ماهی یک پرونده هم بهت ارجاع نشه ( خداکنه که به اون روز نرسه) . به قدری اشباع میشه که ارجاع کارها فقط میوفته دست یه مشت دلال و انحصار طلب دیگه
        این طرح تسهیل خیلی افراط شده باید حد وسط رو می‌گرفتند. با این رویه پیش بره به نظرم تبدیل به کارچاق کنی و بدتر بیکار شدن قشر تحصیلکرده و بازشدن زمینه های بدتر انحصار و بی کیفیتی خدمت رسانی به مردم خواهد شد.

  3. همون بهتر. این همه افراد که با درصدای منفی و صفر قبول میشن نه به درد مردم میخورن نه کشور و نه هم خودشون.

  4. تا الان که وکلا برا اساس قانون تسهیل نبودن .چه دردی از مزدم دوا شده ؟!! این همه کلاهبرداری دزدی و بدبختی .شلوغی دادگاها و .اینکه ۹۰ درصد مردم خودشون پروندشون رو مطرح میکنن .نتیجه .همین انحصار طلبی بوده و وکلای باسواد و پر مدعا…..بزارید یه چند سال هم وکیل بی سواد تسهیل بیاد وسط بالاتر از سیاهی رنگی نیست .از این که هست بدتر نمی شه… .مردم از ترس حق الوکاله های هنگفت سراغ وکیل نمیرن.

    1. کی گفته وکیلی که با طرح تسهیل قبول شده بی سواده؟ خجالت بکشید زحمت دیگران رو نادیده نگیرید و اینو به یاد داشته باشید که جامعه مشخص می‌کنه چه وکیلی خوبه و چه وکیلی به درد جایگاه وکالت نمیخوره . مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا