اخبار کانون ها

شمس الدین حسینی: با اخذ وجه بابت نقل و انتقال وکلا مشروط بر رعایت قانون و عرف محل مشکلی نداریم

وکلاپرس- سید شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس کانون وکلای هرمزگان بر تعامل بیشتر نهاد وکالت با مجلس تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری هرمزگان، رئیس این کانون با سید شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس و عضو هیات تحقیق و تفحص از کانون های وکلا و اسکودا، دیدار و پیرامون مسائل مهم نهاد وکالت گفت و کو کردند.

در این نشست که پیرامون دغدغه های کانون‌های وکلای کشور برگزار گردید ضمن تاکید بر قانونمدار بودن کانون های وکلا به پاره ای از خدمات رسانی این نهاد و نقش آن بر توسعه پایدار اشاره شد، همچنین نقش کانون‌های وکلای مستقل در دست یابی به اهداف طراحی شده اقتصادی برنامه توسعه هفتم تشریح و درخواست برخورد مبتنی بر قانون با کانون ها و شنیدن صدای آنها شد.

کانون‌ها در برطرف نمودن نقاط ضعف قوانین در حوزه وکالت پیش قدم شوند

حسینی در این دیدار ضمن تاکید موکد بر حفظ استقلال کانون های وکلا و تعامل هرچه بیشتر این نهاد با مجلس شورای اسلامی جهت تاثیر گذاری بر روند قانونگذاری خواستار پیش قدم شدن کانون‌ها در برطرف نمودن نقاط ضعف قوانین در حوزه وکالت و ارائه طرح‌های پژوهش شده به مجلس گردید.

بیشتر بخوانید:

این عضو هیات تحقیق و تفحص از کانون های وکلا که پیش از این ادبیات تندی نسبت به کانون های وکلا داشته است، با تاکید بر لزوم وجود دوره کارآموزی اعلام کرد: کانون‌های وکلا بر امر آموزش تمرکز ویژه نمایند.

کانون‌ها در رتبه بندی وکلا بر اساس پارامترهای فنی اقدام کنند

وی بیان داشت: کانون‌ها در رتبه بندی وکلا بر اساس پارامترهای فنی اقدام کنند، بدین صورت که وکلای هر دسته مجاز به فعالیت در پرونده‌های تعریف شده برای آن دوره بوده و با ارتقا دانش و تجربه و عبور از مراحل مشخص به دسته ی بالاتر وارد شوند، در این روش هم کارآموزان وارد بازار کار می‌شوند و هم رفته رفته با کسب علم، دانش و تجربه می‌توانند ارتقا یافته وارد رتبه های بعد شوند. آسیب جدی این است که وکلا پس از پایه یک شدن بلافاصله در رده وکلای با سابقه و درجه یک قرار گرفته و هیچ تمایزی میان آنها نیست.

بیشتر بخوانید:

شمس الدین حسینی افزود: آماده ایم طبق ساز و کار تعیین شده توسط کانون‌های وکلا در این زمینه گام برداریم.

با اخذ وجه بابت نقل و انتقالات وکلا مشروط بر قانون مداری مشکلی نداریم

وی در پایان به مبحث نقل و انتقال وکلا و هزینه های اخذ شده اشاره کرد و گفت: به لحاظ خودگردانی کانون ها با اخذ وجه بابت نقل و انتقالات مشکلی نداریم مشروط بر آنکه نظامنامه آن وفق قانون و عرف هر محل تعیین و تصویب شده و از برخوردهای سلیقه ای دوری شود.

بیشتر بخوانید:

نظامنامه بسیاری از موارد مبتلابه کانون ها در دست تدوین است

همچنی قاسمی رئیس کانون وکلای هرمزگان ضمن اعلام این نکته که نظامنامه بسیاری از موارد مبتلابه کانون ها از جمله نقل و انتقالات وفق ماده ۱۶۱ آئین نامه در دست تدوین جهت ارائه به رئیس محترم قوه قضائیه می‌باشد بر مسوولیت پذیری کانون‌های وکلا و نقش محوریت اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور تاکید و خواستار تعامل و هم افزایی هرچه بیشتر با مجلس شورای اسلامی و نهادهای تصمیم ساز گردید.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری هرمزگان

یک دیدگاه

  1. جناب آقای دکتر شمس الدین حسینیان
    با سلام و احترام
    واقعا نفس شما گرم . ادبیاتی که شما استفاده می کنید سزاوار همبن آقایان هیات مدیره کانون هاست که هنوز رویه اصلاح قانون رو بلد نیستند و مثل کسانی که برای حرف زدن به کف خیابان می آیند و بانک آتیش می زنند ؛عمل می کنند . به عنوان یک شهروند از بیانات کوبنده تان در برخورد با انحصار طلبان تقدیر می کنم. موضع تان بسیار سنجیده و درست است . لطفا کوتاه نیایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا