تکلیف سردفتران به ثبت درخواست الکترونیک صدور سند مالکیت پس از تنظیم سند رسمی
وکلاپرس- سردفتران اسناد رسمی مکلف شدند پس از تنظیم سند رسمی بلافاصله درخواست الکترونیک صدور سند مالکیت را ثبت کنند.
به گزارش وکلاپرس، مدیر کل امور اسناد و سردفتران در نامه ای خطاب به مدیران کل ثبت اسناد و املاک استانها، اعلام کرد که از این پس به سردفتران اسناد رسمی تابعه ابلاغ گردد پس از تنظیم اسناد رسمی بلافاصله درخواست الکترونیک صدور سند مالکیت انجام و از ارجاع متقاضیان به ادارات ثبت اسناد و املاک خودداری نمایند.
بیشتر بخوانید:
- غیرمالی بودن سند تعهد و تضمین سردفتری و دفتریاری در صورت عدم درج مبلغ در سند
- بخشنامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درخصوص لزوم ارائه درخواست مرخصی سردفتران و دفتریاران در مهلت مشخص
متن نامه در ادامه آمده است:
شماره: ۱۴۰۳/۱۵۸۹۳۵
تاریخ: ۱۴۰۳/۸/۲۶
پیوست: ندارد
مدیران کل محترم ثبت اسناد و املاک استانها
موضوع: درخواست الکترونیک صدور سند مالکیت
با سلام و احترام
با توجه به بند ۱ هشتادمین جلسه شورای عالی تحول و تعالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۹ موضوع نامه شماره ۱۴۰۲/۱۹۹۶۳۴ – ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ معاون محترم راهبردی، توسعه مدیریت و منابع که ناظر به انجام درخواست الکترونیک صدور سند مالکیت در دفاتر اسناد رسمن میباشد. دستور فرمایید به سردفتران اسناد رسمی تابعه ابلاغ گردد پس از تنظیم اسناد رسمی بلافاصله درخواست الکترونیک صدور سند مالکیت انجام و از ارجاع متقاضیان به ادارات ثبت اسناد و املاک خودداری نمایند.
سید عبدالعزیز الیاسی
مدیر کل امور اسناد و سردفتران