توضیح وکیل نعمت احمدی درباره ابطال پروانه وکالتش در دادگاه انتظامی قضات

وکلاپرس- وکیل نعمت احمدی که روز گذشته خبر ممنوعیتش از اشتغال به حرفه وکالت رسانه ای شد، جزئیاتی درباره حکم صادره از سوی دادگاه انتظامی کانون وکلای مرکز و دادگاه عالی انتظامی قضات بیان کرد.

به گزارش وکلاپرس، وکیل نعمت احمدی حقوقدان و استاد سابق حقوق دانشگاه آزاد که در خرداد سال ۱۴۰۱ خبر اخراجش از دانشگاه آزاد رسانه ای شده بود، از اشتغال به وکالت محروم شده است.

به گزارش رسانه وکالت پرس، این وکیل دادگستری در توضیح چرایی ابطال پروانه وکالتش، شکایت صورت گرفته از سوی شاکی خصوصی را بدون ارتباط با فعالیت وکالتی‌اش دانسته است که نمی‌بایست در دادگاه انتظامی کانون وکلای مرکز مورد بررسی قرار می‌گرفت.

بیشتر بخوانید:

مشروح توضیحات وکیل نعمت احمدی به شرح زیر است:

دوستان کمی از مسئله را روشن کنم. اصلا پرونده وکالتی نیست که ربطی به کانون وکلا و دادگاه انتظامی وکلا داشته باشه پرونده ای در دادگاه نداشتم که تخلفی انجام داده باشم.

شرکتی با بانک سامان که بدهی داشت درصدد پرداخت دیون خود برآمدند. این شرکت انباری داشت در بندر امام طی قرارداد جعاله ای که با سهامدار شرکت تنظیم کردم قرار شد انبار را از فلان مبلغ بیشتر فروختیم فلان مبلغی تحت برابر قرارداد جعاله به من پرداخت شود کار به درستی انجام شد انبار به بالا ترین قیمت به فروش رفت البته بانک به عنوان خریدار بابت طلب خود انبار را برداشت مدیران شرکت درهمه جلسات حضور داشتند و صورت جلسات کارشناسی و واگذاری امضا شد من هم دستمزدم را گرفتم. پس پرونده ای در دادگاه نبود که من کار وکالتی انجام داده باشم و تخلف کرده باشم.

احد از سهامداران که خارج از کشور بود و به من وکالت مدنی از سفارت خانه خارج از کشور داده بود بدون اختیار حضور در دادگاه. ( به این نکته توجه کنید که چه محدودیتی داشتم ) تاکید میکنم بدون اختیار حضور در دادگاه به یکی از وکلا که با… هم دفتری بودند وکالت طرح دعوی علیه من داد. این آقای وکیل که در پرونده های دیگر با همکارخانمی پرونده مشترک دارند و برای همین آقای شاکی دهها پرونده مشترک دارند با پشت گرمی آقای… که بود مراجعه به کانون را تحصیل حاصل دانستند و شکایت با این عنوان که خلاف شئونات وکالت قرارداد جعاله تنظیم کردم، به دادسرای کانون شکایت کردند!!

…اولا سابقه کم است که… که ارجاع پرونده بر عهده اوست رسیدگی به پرونده ای بر عهده بگیرد. به پیشینه انتظامی رجوع کنید. در دادسرا ایراد کردم که شکایت از چه پرونده ای و در کدام دادگاه است ؟ چون مقام رسیدگی کننده درواقع شاکی بود، توجه نکرد و به اقدامات خلاف خود ادامه داد. هرچه نوشتم و گفتم بابت کدام پرونده و با چه تخلفی باید پاسخگو باشم، توجه نشد. یک روز…. را در پارکینگ کانون وکلای دادگستری مرکز دیدم گفتم این کارها چیست ؟ و لفظی درگیر شدیم و مشاجره نمودیم.

سپس در نهایت احترام گفتم درستتان میکنیم. صدور کیفرخواست عمل خلاف شئونات وکالت به این دلیل که وکیل نباید با با داشتن پروانه وکالت، قرارداد جعاله بنویسد، مغایرت شرعی و قانونی دارد.

گفتم آقا وقتی موضوع مدنی و خارج از دادگاه بین طرفین باشد، شما برای دستمزدتان چه قراردادی مینویسید ؟ همه میدانیم بعض از شعب دادگاه بنا به مصالح از ما بهتران عمل میکنند این پرونده هم ارجاع شد به همان شعبه که رئیسش این بار انتخاب نشد. شکایت را نزد چندین وکیل معمر خصوصا روسا و معاونین سابق بردم. حتی یک نفر نگفت که دادسرای کانون در امور مدنی وکلا -که جدای از شخصیت حقوقی آنان است صلاحیت رسیدگی دارد.البته وقتی کیفرخواست صادر شد و به شعبه مربوطه رفت، خدابیامرز شاپور منوچهری گفت دیگر قصد برخورد با تو را دارند به شاپور و دیگر بزرگان گفتم خوب قانون چی میشود ؟ خندیدند ! دادگاه مربوطه ۱۸ ماه محرومیت داد. حکم را برای چندین نفر معمر خصوصا روسا و معاونین سابق بردم حتی یک نفر به صحت و درستی رأی نظر نداد. با خیال راحت اعتراض کردم که هر چه بگندد نمکش میزنند و دادگاه عالی انتظامی مو را از ماست می کشد. پرونده اعتراض وکلا، مرسوم است به شعبه اول دادگاه عالی انتظامی نمی رود اما این بار هم با همت امدادهای غیبی پرونده در شعبه اول جاخوش کرد.

جالب است مرجع تجدیدنظر که حکم را تشدید نمیکند و حکمی که مستند به تخلف !! درجه ۴ و ۱۸ محرومیت بود، با عدول از درجه ۴، به درجه ۶ حکم به محرومیت دائم داد !!!!

۱- پرونده ای در دادگاه ندارم که تخلف انتظامی کرده باشم

۲- مدیران شرکت و سهامدران ۷۰ درصد نه اینکه شاکی نیستند بلکه همه صورتجلسات و واگذاری را تایید و امضا کردند.

۳ – قرارداد جعاله دارم که هر کس می تواند قرارد جعاله داشته باشد

۴- نمیتوانستم قراداد حق الوکاله بنویسم که پرونده محاکماتی نداشتم این پرونده دیر نیست دور نیست سند محکومیت افرادی خواهد شد که با شخصیت و آبروی من بازی کردند هر چند عملی انجام ندادم که بی آبرو باشم و سرافرازم.

بیشتر بخوانید:

خروج از نسخه موبایل