اخبار

توضیحات وکیل مدافع استاد شجریان درباره نتیجه شکایت وی از صدا و سیما

وکلاپرس- وکیل مدافع مرحوم شجریان در توئیتی از صدور رای برائت صدا و سیما در پرونده شکایت از  پخش بدون رضایت آثار مرحوم محمدرضا شجریان خبر داد.

یه گزارش وکلاپرس، به گفته وکیل محمدحسین آقاسی رای پرونده پخش بدون رضایت آثار زنده یاد محمدرضا شجریان در صدا و سیما پس از شکایتی که ۱۱ سال پیش تقدیم دادسرا شده بود، با این استدلال که موضوع مشمول قاعده مرور زمان شده است و ترک فعل در موضوع مربوطه جرم نبوده، مختومه شده است.

بیشتر بخوانید: توضیح وکیل استاد شجریان درباره آخرین وضعیت شکایت از رسانه ملی

وکیل محمد حسین آقاسی در توییتر خود نوشت:

بیشتر بخوانید:

شکایت محمد رضا شجریان از سال ۸۸ تاکنون

پیشتر نیز این وکیل دادگستری در خصوص جزئیات این پرونده در مهرماه سال ۱۳۹۹ گفته بود:

سال ۸۸ نسبت به پخش بدون رضایت آثار موکلم در صدا و سیما، علیه این سازمان شکایت کردیم و پس از ۸ سال قرار مجرمیت برای معاونت صدا و سیما به اتهام استفاده غیرمجاز از آثار استاد صادر شد و پرونده به دادگاه رفت.

در دادگاه قاضی از ابتدا تصمیم به برائت داشت و نهایتا رأی به فقدان سوء نیت صدا و سیما صادر کرد.

من به رأی اعتراض کردم و به شعبه ۶۸ تجدید نظر به ریاست قاضی مسعودی ‌مقام ارجاع شد و رأی بدوی رد و مجدداً‌ دستور رسیدگی صادر شد و در شهریور ماه سال ۹۸ جلسه دادرسی ما تعیین وقت شد.

متأسفانه از شهریور ماه سال ۹۸ تاکنون تصمیمی برای پرونده گرفته نشده است، در صورتی که طبق قانون، دادگاه باید ظرف یک هفته رأی صادر کند و در حال حاضر من به متوقف کردن صدور رأی اعتراض کردم و دادگاه دستور تعیین وقت نظارت داده است که برای بهمن ماه تصمیم‌ گیری خواهد شد؛ بنابراین ۱۸ ماه جایگزین یک هفته برای صدور رأی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا