ویژهیادداشت

توصیه هایی به وکلای جوان برای مقابله با افسردگی

وکلاپرس– یک وکیل دادگستری، در یادداشتی کوتاه با اشاره به فضای وکالت در جامعه کنونی، به وکلای جوان چند راهکار برای مقابله با افسردگی پیشنهاد داده است.

به گزارش وکلاپرس، در روزهای گذشته خبری با عنوان «افسردگی وکلا؛ شناخت علائم و مقابله با آن» منتشر کردیم که در آن در خصوص تشخیص افسردگی وکلا و مقابله با آن نکاتی بیان شده بود. این خبر با واکنش های فراوانی همراه بود و توسط بسیاری از وکلا در شبکه های اجتماعی مختلف بازنشر شد.

وکیل علی اصغر قاسمی عضو کانون وکلای دادگستری مرکز در یادداشتی که در اینستاگرامش منتشر کرده است، با اشاره به اینکه وکالت رشته ای خشک و پر مشغله و پر تنش است، در توصیف فضای فعلی جامعه نوشته است: در این ایام باید برای اثبات مسلمات قانونی هم جنگید.

بیشتر بخوانید:

مشروح این یادداشت به شرح زیر است:

پی نوشت، وکلای جوان بدانند

امروز تیتری دیدم با این موضوع که جرا وکلا افسرده هستند لذا مجدد به وکلای جوان توصیه هایی میکنم برای آینده خود و روح و روان و خانواده های ایشان بخصوص اطرافیان.

مستحضر هستید وکالت که از شاخه های علوم انسانی است رشته ای خشک و پر مشغله و پر تنش است بخصوص در این ایام که باید برای اثبات مسلمات قانونی هم جنگید وکلا در درجه اول با قبول وکالت، بابست در برابر موکل پاسخگو باشد.

حجم عمده تنش و مشکل موکل به دوش وکیل منتقل می شود و با افزایش پرونده های وکیل این پاسخگویی و مشغله فکری افزایش پیدا میکند.

در درجه دوم باید در برابر قانون آنهم قانونی که با عرف امروز فاصله بسیار دارد جوابگو باشد و حجم عمده فکر خود را برای توزان نامعقول این دو بگذارد.

در درجه سوم با مسئولان و ماموران دولتی و قضایی سروکار خواهد داشت که بعد از افزایش تجربه اش نخواهد فهمید منظور کدامیک به مراد قانونگذار نزدیکتر است.

در درجه چهارم ممکن است از طرف مقابل موکل هم درگیر حجمه و درگیری های فکری و گاها فیزیکی شود.

در صحنه تنش که هر روز باید دست و پنجه نرم کند استرس ناشی از این کار را اضافه کنید، موضوعی که همه پزشکان این استرس را منشا هزاران درد و بیماری میدانند لذا بعد از پانزده بیست سال عمدتا وکلا درگیر معده درد و پا درد و امراض روحی و روانی می شوند در این بین از آنجایی که ناخودآگاه ذهن وکیل یک ذهن مشکوک و پر تردید می شود این استرس و این عدم اعتماد و تردید به خانواده و اطرافیان وی منتقل می شود.

وکیل به تعداد پرونده های {خود} در حال فکر کردن در ذهن خود است و در مقابل خانواده او را متحیر و حیران و پر فکر می دانند که گاها موجب تنش های شدیدی در خانواده نیز می شود.

این موهبت های وکالت. وکیل را از پرداخت به خود دور میکند. ذهنی آغشته از فکر و درگیری برای او مجالی نمی گذارد که به اندازه کافی به خودش و خانواده اش برسد لذا بنده به وکلای جوان چند توصیه میکنم که اگر امروز بکار نبندند پانزده بیست سال دیگر یادم من خواهند کرد.

۱- یک برنامه ورزشی نه حرفه ای امام مداوم داشته باشید

۲- به یک هنر مشغول شوید، نقاشی، موسیقی و هر آنچه احساس دلبستگی بدان دارید

۳-پیاده روی را در برنامه هفتگی و یا روزانه خود بگذارید

۴- از ابتدای وکالت بخود بیاموزید تنها در دفتر کار به موضوعات پرونده بپردازید و به هیچ وجه کارتان را به خانه نبرید

۵- در انجام امور دفتری و پرونده ها همچون کارمندان ساعت مشخصی را اختصاص دهید و در خارج از ساعات مذکور ذهن خود را به مسایل عادی روزمره اختصاص و در جامعه مثل باقی افراد باشید.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا