اخبار اسکوداویژه

تقویت کنشگری نهاد وکالت در امور اجتماعی و بسط ارتباط بین‌المللی؛ دو رویکرد جدید اسکودا

وکلاپرس- رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در پستی اینستاگرامی از پیشنهاد تشکیل اتحادیه بین المللی کانون‌های وکلای کشورهای منطقه خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، دکتر جعفر کوشا(رئیس اسکودا) در پستی اینستاگرامی به صورت ضمنی از رویکرد جدید این نهاد در «تقویت کنشگری نهاد وکالت در امور اجتماعی» و «بسط ارتباطات بین‌المللی» خبر داد.

رئیس اسکودا در راستای حل مسائل و مشکلات مرتبط با امور وکالت و ایفای نقش فعالانه در زمینه صلح و ثبات منطقه‌ای، به مدیر نهاد وکالت در قبرس پیشنهاد داد اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری فی‌مابین کشورهای منطقه تشکیل شود.

بیشتر بخوانید:

دکتر جعفر کوشا نوشت:

همزمان با تقویت کنشگری نهاد وکالت در امور اجتماعی و مسائل حائز اهمیت از نظر مردم، بسط ارتباطات بین‌المللی این نهاد نیز برای غلبه بر چالش‌های مشترک و توسعه صلح و همبستگی ضرورت دارد.

دیروز با جناب آقای حسن اسند دائلی، رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری قبرس گفت‌وگویی داشتم. در این گفت‌وگوی تصویری، پیشنهاد کردم اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری فی‌مابین کشورهای منطقه به منظور حل مسائل و مشکلات مرتبط با امور وکالت و ایفای نقش فعالانه در زمینه صلح و ثبات منطقه‌ای تشکیل شود.

علاوه بر این در ادامه گفت‌وگو بر ایجاد بسترهای آموزشی مشترک وکالت در ایران و قبرس و آشنایی وکلای هر دو کشور با سیستم آموزشی یکدیگر، تاکید و مقرر شد اقدامات عملی در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.

آقای اسند دائلی هم در این گفت‌وگو بر تقویت همبستگی شغلی میان وکلای دو کشور و همچنین اجرای پروژه‌های مشترک بویژه در حوزه آموزش و تبادل دانش و تجربه حرفه وکالت بین دو اتحادیه تاکید داشتند. در پایان این گفت‌وگو مقرر شد کارگروه مشترکی برای پیگیری توافقات به عمل آمده تشکیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا