اخبار کارآموزی وکالتویژه

رئیس کانون وکلای مرکز : بر اساس مذاکرات صورت گرفته آزمون مرحله اول کارآموزی حذف می‌شود

وکلاپرس _ رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز از حذف آزمون مرحله اول دوره کارآموزی و امکان اخذ پرونده و وکالت از مرحله دوم برای کارآموزان خبر داد و این امر را موکول به تأیید رئیس قوه قضائیه دانست.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای مرکز، دکتر بهنام حبیب زاده مؤمن (رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز) به ذکر جزئیاتی درخصوص آخرین وضعیت اصلاح ماده ۵۴ آئین نامه لایحه قانونی استقلال مصوب ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: آزمون مرحله اول دوره کارآموزی حذف می گردد و دوره کارآموزی به دو دوره سه ماه مرحله اول و دوازده ماه مرحله دوم محدود خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

وکیل بهنام حبیب زاده مؤمن در مصاحبه‌ای با روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز درباره آخرین وضعیت اصلاح ماده ۵۴ آئین نامه لایحه قانونی استقلال مصوب ۱۴۰۰ اظهار داشت:

برابر مذاکرات نهایی به عمل آمده با قوه محترم قضائیه، آزمون مرحله اول دوره کارآموزی حذف می گردد و دوره کارآموزی به دو دوره سه ماه مرحله اول و دوازده ماه مرحله دوم محدود خواهد شد و همچنین کارآموزان از مرحله دوم امکان اخذ پرونده و وکالت در محاکم را خواهند داشت.

وی اظهار امیدواری کرداین اصلاحات شرایط بهتر و ‌مناسبی را برای کارآموزان برای طی دوره کارآموزی فراهم آورد.

حبیب زاده در پایان اظهار داشت: اصلاحات مورد نظر پس از تائید ریاست محترم قوه قضائیه ابلاغ نهایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

پیشتر وکیل ابراهیم کیانی (نائب رییس اسکودا) به خبرنگار وکلاپرس درباره اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه لایحه استقلال گفته بود: از نظر اسکودا آزمون مرحله اول کارآموزی حذف می شود اما باید نظر رئیس قوه قضاییه و موافقت این مرجع نیز اخذ شود.

به گفته کیانی در صورت تصویب اصلاحیه ماده ۵۴ از سوی رئیس قوه قضائیه، کارآموزان می توانند پس از پایان دوره ۳ ماهه حضور در کلاس های تخصصی کانون، کارآموزی خود را در فرجه ۱۲ ماهه تحت سرپرستی وکلای دادگستری واجد شرایط به اتمام رسانند.

‫۳ دیدگاه ها

  1. از همین جا از رییس تحقیق و تفحص کانونها جناب اقای نقدعلی تقاضا داریم هرچه زودتر ابلاغ و تصویب حذف ازمون مرحله اول کاراموزی به تصویب و ابلاغ رییس قوه قضاییه برسانند و جمیع کاراموزان بلاتکلیف که گویی از قبل سال در شرف کلاسهای متعدد قرار گرفته اند و نیمی متاهل و بدون شغل و درامد هستن و رنج و معیشت به سر میبرند را از این بحران و بلاتکلیفی دراورند ..جناب اقای نقدعلی چون خورشید تابان در مجلس شورای اسلامی در حوزه حقوق تلاشهای قابل تحسینی را به ثمر نشاندند .خداوند سلامتی و طول عمر عنایت بفرماید .باتشکر

  2. ببینید توی کشورهایی که کانون وکلا و وکیل های قوی دارند چه قوانینی وجود داره و چه راه هایی رو رفتند. سابقه ی وکالت دادگستری در اونجا مسلما بیشتره و تجربه های متعدد دارند. این که هر روز یخ چیزی وضع میشه و پایدار نیست مسخرست. تا کی میخوایین روی بچه های مردم آزمایش کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا