بخشنامه

بخشنامه معاون قضایی دادگستری استان کردستان درباره نحوه محاسبه خسارت تاخیر تادیه طبق رای وحدت رویه ۸۵۰ دیوان عالی کشور

وکلاپرس- معاون قضایی دادگستری کل استان کردستان در بخشنامه ای به واحد های تابعه، نامه رئیس کانون وکلای کردستان در خصوص نحوه محاسبه خسارت تاخیر تادیه طبق رای وحدت رویه ۸۵۰ دیوان عالی کشور را ابلاغ کرده است.

به گزارش وکلاپرس، بر اساس تصاویر منتشره، رئیس کانون وکلای کردستان در نامه ای به قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان مورخ ۱۸ مهر، با اشاره به ابهام شعبات اجرای احکام مدنی درخصوص محاسبه خسارت تاخیر تادیه، خواستار اعلام فرمول مندرج در رأی وحدت رویه شماره ۸۵۰ به واحد های اجرای احکام شده است.

در همین راستا نیز معاون قضایی دادگستری کل استان کردستان در بخشنامه ای به واحد های تابعه، نامه رئیس کانون وکلای کردستان در خصوص نحوه محاسبه خسارت تاخیر تادیه را به همراه رای وحدت رویه ۸۵۰ دیوان عالی کشور ابلاغ کرده است.

بیشتر بخوانید:

متن نامه رئیس کانون وکلای کردستان به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر علی رشیدی معاون محترم قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان

سلام علیکم :

با احتراماً با توجه به اینکه بعضاً ابهاماتی در خصوص نحوه محاسبه خسارت تأخیر تأدیه از سوی شعبات اجرای احکام مدنی مطرح شده است و نظر به اینکه به موجب رأی وحدت رویه شماره ۸۵۰ دیوان عالی کشور بتاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۱۶ که در خصوص مبحث مورد اشاره فصل الخطاب بوده است. و در رأی مذکور به صراحت و وضوح فرمول نحوه محاسبه بیان شده است و مقرر گردیده است که حاصل تقسیم عدد شاخص در زمان تأدیه بر عدد شاخص در زمان سررسید (ماه) ضرب در مبلغ اصل دین شده و عدد بدست آمده مبلغ دین با احتساب خسارت تأخیر تأدیه خواهد بود و نظریه مشورتی نیز در همین خصوص در مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۱۰ در تأیید همین موضوع بیان شده است و هر نحوه محاسبه دیگر با توجه به لازم الاجرا بودن رأی وحدت رأى خلاف قانون خواهد بود؛ لذا بمنظور جلوگیری از تشتت تصمیمات در واحدهای قضایی خواهشمند است نسبت به اعلام به واحدهای اجرای احکام مدنی محاسبه خسارت تأخیر تأدیه بر اساس فرمول مندرج در رأی وحدت رویه شماره ۸۵۰ دستورات لازم را مبذول فرمایید.

با احترام مجدد

احمد نامداری

رئیس کانون وکلای دادگستری کردستان

نامه رئیس کانون وکلای کردستان در خصوص نحوه محاسبه خسارت تاخیر تادیه
نامه رئیس کانون وکلای کردستان در خصوص نحوه محاسبه خسارت تاخیر تادیه
بیشتر بخوانید:

بخشنامه معاون قضایی دادگستری استان کردستان به واحد های تابعه به شرح زیر است:

رؤسای محترم حوزه های قضایی تابعه استان کردستان

سلام علیکم

شماره: ۹۰۳۸/۲۲۸۹/۶۳۱

تاریخ: ۱۴۰۳/۰۷/۲۱

احتراماً به پیوست تصویر نامه شماره ۲۱۸۰ ک ۱۴۰۳ مورخ ۱۴۰۳/۰۷/۱۸ رئیس محترم کانون وکلای دادگستری استان کردستان در خصوص نحوه محاسبه خسارت تأخیر تأدیه به انضمام تصویر رأی وحدت رویه شماره ۸۵۰ مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۱۶ هیأت عمومی دیوان عالی کشور ارسال می گردد.

مقتضی است دستور فرمائید کارکنان شعب اجرای احکام مدنی نسبت به محاسبه خسارت تأخیر تأدیه وفق رأی وحدت رویه شماره ۸۵۰ (حاصل تقسیم عدد شاخص در زمان تأدیه بر عدد شاخص در زمان سر رسید ضرب در مبلغ اصل دین شده ) اقدامات لازم را معمول نمایند.

علی رشیدی

دادیار دادسرای را نظامی قنات و معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان

بخشنامه معاون قضایی دادگستری استان کردستان درباره نحوه محاسبه خسارت تاخیر تادیه
بخشنامه معاون قضایی دادگستری استان کردستان درباره نحوه محاسبه خسارت تاخیر تادیه

‫۲ دیدگاه ها

  1. شعب، خود جمع شعبه هست و کلمه «شعبات» معنی نمیده
    اگر افراد عادی از این کلمه استفاده میکردند حرجی بهشون نبود اما وقتی میری دادگاه یا کانون وکلا میبینی بجای شعب میگن شعبات دیگه …..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا