اخبار کانون ها

انتخابات دوره نهم هیات مدیره کانون وکلای دادگستری قم ۱۸ خرداد ماه برگزار خواهد شد

وکلاپرس- هیات نظارت بر انتخابات دوره نهم هیات مدیره کانون وکلای دادگستری قم در اطلاعیه ای ۱۸ خرداد ماه را به عنوان روز برگزاری انتخابات این نهاد اعلام کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری قم هیات نظارت بر انتخابات دوره نهم هیات مدیره کانون وکلای دادگستری قم بدون اعلام اسامی داوطلبین تایید صلاحیت شده اعلام کرد: انتخابات این دوره از ساعت ۹ الی ۱۷ روز پنج شنبه هجدهم خرداد ماه ۱۴۰۲ در محل کانون برگزار خوهد شد.

در اطلاعیه این کانون آمده است:

هیات نظارت بر نهمین دوره انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری قم به موجب ماده ۳ لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب سال ۱۳۳۳ خورشیدی از وکلای محترم واجد شرایط عضو کانون وکلای دادگستری قم دعوت می نماید که به منظور انتخاب ۵ نفر عضو اصلی و ۳ نفر عضو علی البدل هیات مدیره، با در دست داشتن اصل پروانه وکالت معتبر، از ساعت ۹ الی ۱۷ روز پنج شنبه هجدهم خرداد ماه ۱۴۰۲ (۱۸/۳/۱۴۰۲) در محل اخذ رای به نشانی قم – خیابان شهید لواسانی(ساحلی) – نبش کوچه ۲۱ –طبقه همکف ” کانون وکلای دادگستری قم”، حضور بهم رسانند.

شرایط انتخاب کنندگان

به موجب ماده ۳ لایحه قانونی استقلال کانون وکلا، وکلائی که واجد شرایط زیر باشند می توانند در هیات عمومی کانون وکلا حاضر و در انتخابات هیات مدیره شرکت نمایند:

۱-وکلای پایه یک و دو دادگستری که محکومیت انتظامی از درجه ۴ به بالا نداشته باشند.

۲- در حال تعلیق از وکالت نباشند.

بیشتر بخوانید:

شرایط عمومی انتخابات

۱– اخذ رای حضوری و جمعی و مخفی انجام می گیرد و رای دهنده باید شخصا رای خود را روی برگه ای که به مهر هیات نظارت ممهور است بنویسد.

۲- رای دهنده پس از ارائه پروانه وکالت تمدید شده رای خود را در صندوق آراء می اندازد و در لیست اسامی واجدین شرایط انتخاب کنندگان مقابل نام خود را امضاء نموده و پروانه وی به مهر انتخابات دوره نهم ممهور خواهد شد.

۳- حق رای کسانی که تا پایان زمان اخذ رای برای رای دادن حاضر نشوند ساقط خواهد شد.

۴- آراء دارای نشان و امضاء باطل است و اسامی مکرر و زائد بر ۸ نفر(اعضای اصلی و علی البدل)محسوب نگردیده و قرائت نخواهد شد.

۵- از بین منتخبان کسانی که دارای آرای بیشتری هستند به ترتیب ۵ نفر عضو اصلی و ۳نفر عضوعلی البدل خواهند بود.

۶- اگر روز اخذ رای تعطیل گردد اولین روز پس از تعطیلات بدون نیاز به دعوت مجدد در همان مکان و زمان معین اخذ رای به عمل خواهد آمد.

۷- در زمان و مکان اخذ رای هرگونه تبلیغ بر موافقت یا مخالفت با داوطلبان عضویت هیات مدیره ممنوع می باشد.

۸- پس از انقضای مدت رای گیری اگر وقت کافی باشد شروع به قرائت آراء می شود والا هیات نظارت صندوق را لاک و مهر کرده و روز بعد شروع به استخراج و قرائت آراء می نماید و بر هر ورقه که قرائت شده مهر “قرائت شد” زده و ضبط خواهد شد.

۹- اسامی واجدین شرایط عضویت هیات مدیره که صلاحیت آنان از طرف دادگاه عالی انتظامی قضات تایید و اعلام شده در محل اخذ رای نصب خواهدشد.

۱۰ – از ۲۴ ساعت قبل از شروع جلسه هیات عمومی هرگونه تبلیغ و به هر طریق در موافقت یا مخالفت اشخاص در مکان رای گیری و خارج از آن تا پایان رای گیری بطور کلی ممنوع است.

عباس رحیمی

رئیس هیات نظارت بر نهمین دوره انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری قم

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری قم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا