اخبارویژه

معاون حقوقی کمیته امداد : از ابتدای سال حدود ۱۰۰۰ وکیل نیکوکار با کمیته امداد همکاری داشته‌اند

وکلاپرس _ حسین فتاحی ضمن ارائه توضیحاتی درباره تعداد پرونده مددجویان در مراجع قضایی، اشاره کرد از ابتدای سال ۱۴۰۲ حدود ۱۰۰۰ وکیل نیکوکار با کمیته امداد همکاری داشته‌اند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، حسین فتاحی (معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد) گفت: در سال جاری ۲۰ هزار میز خدمت حقوقی برای مددجویان در سراسر کشور برپا شده است.

بیشتر بخوانید:

در سال جاری ۳۹۴۶ پرونده مددجویی در مراجع قضایی رسیدگی شده است

فتاحی گفت: از ابتدای سال جاری ۳۹۴۶ پرونده مددجویی در مراجع قضایی مورد رسیدگی قرار گرفته است. برای رسیدگی به این پرونده‌های حقوقی، حدود ۱۰۰۰ وکیل نیکوکار با کمیته امداد همکاری داشته‌اند.

در سال جاری ۷۸۱ دوره آموزشی با شرکت ۳۱ هزار مخاطب برگزار شد

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد با اشاره به ضرورت آموزش مسائل حقوقی به مددجویان با هدف پیشگیری اظهار کرد: در سال جاری ۷۸۱ دوره آموزشی با شرکت ۳۱ هزار مخاطب از جامعه هدف کمیته امداد برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال در همه شهرستان‌ها میز خدمت با حضور کارشناسان وکلای نیکوکاری برپا شده است و در هر هفته دو تا سه جلسه برگزار کرده‌اند.

فتاحی تاکید کرد: در سال جاری ۲۰ هزار میز خدمت حقوقی برای مددجویان در سراسر کشور برپا شده است.

بیشتر بخوانید:

سید مرتضی بختیاری (رئیس کمیته امداد) در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت روز وکیل برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات کارکنان، کارشناسان و مدیران حوزه حقوقی کمیته امداد گفت: اقدامات ارزشمندی در حوزه حقوقی کمیته امداد برای مددجویان انجام شده که قابل تقدیر است.

بختیاری با اشاره به تفاهمنامه‌های کمیته امداد با بخش‌های مختلف قوه قضاییه افزود: ارتباط کمیته امداد با مجموعه دستگاه قضایی که با همکاری خوب رئیس قوه قضاییه و دادستان کل کشور میسر شده است، توفیقات بزرگی را در راه خدمت به خانواده‌های تحت حمایت سبب شده است.

آموزش‌های حقوقی در پیشگیری از مشکلات بسیار موثر است

بختیاری از انعقاد تفاهمنامه با بسیج حقوقدانان برای ارائه آموزش‌های حقوقی به مددجویان خبر داد و تصریح کرد: آموزش‌های حقوقی در پیشگیری از مشکلات و تشکیل پرونده‌های حقوقی بسیار موثر است.

ارائه خدمات حقوقی در ارتباط با سامانه «ثنا» باید توسعه یابد

بختیاری خاطرنشان کرد: ارائه خدمات حقوقی در چارچوب سامانه هوشمند امداد و ارتباط با سامانه «ثنا» به نتایج خوبی رسیده است و باید توسعه یابد.

وی به راه‌اندازی مراکز نیکوکاری قضات اشاره کرد و گفت: ظرفیت خوبی در میان قضات و مقامات قضایی برای نیکوکاری وجود دارد و راه‌اندازی مراکز نیکوکاری می‌تواند تسهیل‌گر امر خیر باشد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا