اخبار کانون هاویژه

افزایش سقف مالی کارآموزان وکالت کانون وکلای گیلان تا سقف ۱۰ میلیارد ریال

وکلاپرس- صلاحیت کارآموزان وکالت عضو کانون وکلای دادگستری گیلان در دعاوی مالی تا سقف ۱۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری گیلان به موجب مصوبه هیأت‌مدیره کانون وکلای دادگستری گیلان صلاحیت کارآموزان وکالت عضو این کانون تا سقف ۱۰ میلیارد ریال در دعاوی مالی افزایش یافت.

بیشتر بخوانید:

مطابق این مصوبه، نظر به کاهش محسوس ارزش پول ملّی در بازۀ زمانی آخرین مصوبه هیأت عمومی اسکودا (آبان ۱۴۰۰) در این خصوص تاکنون و شرایط اقتصادی فعلی حاکم بر کشور، با افزایش صلاحیت کارآموزان محترم وکالت عضو کانون وکلای دادگستری گیلان تا سقف ۱۰ میلیارد ریال در دعاوی مالی موافقت به عمل آمد.

در آخرین مصوبه هیأت عمومی اسکودا (آبان ۱۴۰۰) افزایش سقف خواستۀ دعوای مالی برای کارآموزان تا پنج‌میلیارد ریال تصویب شده بود.

افزایش سقف دعاوی مالی کارآموزان در کانون های مرکز و کرمان

علاوه بر کانون گیلان، تعدادی دیگر از کانون های وکلا( از جمله کانون‌های کرمان و مرکز) نیز طی یکسال گذشته اقدام به افزایش صلاحیت کارآموزان وکالت در دعاوی مالی کرده اند.

کانون وکلای مرکز به موجب مصوبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ افزایش سقف ریالی “میزان خواسته” دعاوی که کارآموزان می‌توانند قبول وکالت کنند را تا میزان دو میلیارد تومان را تصویب نمود و همچنین سقف ریالی “بهای خواسته” دعاوی که کارآموزان می‌توانند قبول وکالت کنند به همان میزان پانصد میلیون تومان که قبلا” تعیین‌شده باقی ماند.

علاوه بر این کانون وکلای کرمان در مصوبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۰ هیأت مدیره، سقف قبول دعاوی مالی در دادگاه‌ها و یا در مرحله اجرا توسط کارآموزان مستقلاً یا همراه وکیل سرپرست را مبلغ هفت میلیارد ریال تعیین کرد.

یک دیدگاه

  1. خدا خیرتون بده همین که درک می‌کنیم کارآموز هم اجاره خانه دارد خرج زن و بچه دارد و انسان زنده است نشان دهنده شعور و بینش کانون وکلای گیلان است خدا حفظشون کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا