اخبار

توضیح خبرگزاری میزان درباره بخشنامه « منع دفاتر خدمات قضایی از ثبت اظهارنامه برای مقامات دولتی »

وکلاپرس _ خبرگزاری میزان توضیحاتی درباره انتشار نامه اداری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در فضای مجازی ارائه کرد.

به گزارش وکلاپرس، خبرگزاری میزان (ارگان رسانه‌ای قوه قضائیه) درباره بخشنامه «منع دفاتر خدمات قضایی از ثبت اظهارنامه برای مقامات دولتی» اعلام کرد دستورالعمل ممنوعیت ارسال اظهارنامه به مقام‌های دولتی موضوع جدیدی نبوده و این اقدام از سال ۹۲ در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید:

میزان در خبری درباره بخشنامه منع دفاتر خدمات قضایی از ثبت اظهارنامه برای مقامات دولتی آورد:

در پی انتشار نامه اداری مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه در فضای مجازی و ادعای ممنوعیت ارسال اظهارنامه به مقام‌های دولتی، لازم به توضیح است که اظهار به معنای اطلاع مطلبی به فرد دیگر است.

در سال‌های اخیر برخی افراد به منظور ارسال و رساندن درخواست‌های شخصی خود به مقام‌های دولتی به جای مراجعه به روابط عمومی‌ها و ثبت نامه اداری، اقدام به ارسال اظهارنامه کرده‌اند.

با الکترونیکی شدن فرایند ارسال اظهارنامه این موضوع نیز افزایش یافته است و بعضا افراد در قالب ارسال اظهارنامه به مسئولان دولتی، درخواست شخصی خود را مطرح می‌کنند.

ارسال درخواست‌های شخصی به مقام‌های دولتی، فرایند حقوقی محسوب نمی‌شود و باید از طریق روابط عمومی دستگاه انجام شود.

بیشتر بخوانید:

همچنین لازم به توضیح است که دستورالعمل ممنوعیت ارسال اظهارنامه به مقام‌های دولتی موضوع جدیدی نیست و این اقدام از سال ۹۲ در حال اجرا بوده است.

لازم به ذکر و تصریح است کمافی‌سابق امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقام‌های دولتی وجود دارد.

نگاهی به سابقه خبر

بر اساس بخشنامه ای که روز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به واحد فناوری اطلاعات دادگستری های کل کشور ابلاغ شده است: دفاتر خدمات قضایی از دریافت هرگونه اظهار نامه برای مقامات دولتی و سران حکومتی منع شده اند و دفاتر موظفند افراد را به دبیرخانه سازمان یا مراکز ارتباط مردمی ارگان مربوطه ارجاع دهند.

همچنین اعلام شده است که ثبت این اظهار نامه ها توسط دفاتر خدمات قضایی، تخلف محسوب شده و قابل رسیدگی خواهد بود.

تصویر بخشنامه «منع دفاتر خدمات قضایی از ثبت اظهارنامه برای مقامات دولتی»

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا