آیین نامه

اصلاحیه آیین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجراء و طرز رسیدگی به شکایت از عملیات اجرائی

مصوبه شماره ۹۰۰۰/۶۹۵۹۷/۱۰۰ مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱ رییس قوه قضاییه

 بنا به پیشنهاد رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تبصره ماده ۳۹ آیین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجراء و طرز رسیدگی به شکایت از عملیات اجرائی، مصوب ۱۳۹۸/۱۲/۶ رییس قوه قضاییه، حذف و یک ماده تحت عنوان ماده ۳۹ مکرر به شرح زیر به آن الحاق می‌گردد:

ماده ۳۹ مکرر- در کلیه پرونده های اجرایی که مال مورد مزایده به بستانکار واگذار می‌شود، بدهکار می‌تواند ظرف دو ماه از تاریخ مزایده حسب مورد اقدام به پرداخت بدهی خود نماید. در این صورت، خسارت تأخیر تأدیه برای مراجعی که قانوناً حق دریافت آن را دارند تا روز پرداخت وجه در صندوق ثبت محاسبه و وصول خواهد شد. این زمان برای واحدهای تولیدی تا قبل از تنظیم و امضاء سند انتقال اجرایی اموال یا تحویل مال منقول است. حکم ماده شامل کلیه پرونده‌های اجرایی جاری می‌باشد.

غلامحسین محسنی اژیه- رئیس قوه قضائیه

یک دیدگاه

  1. با سلام
    ضمن تبریک سال نو با آرزوی سلامتی برای شما ریاست محترم و خانواده محترمتان.
    بنده از اداره ثبت منع شده ام به دستور رییس اداره
    از آنجایی که میترسم نام ببرم نکند دوباره برای بنده پرونده سازی با همکاری دادگاه بخش انجام دهند.
    ریاست محترم
    چگونه امکان دارد دادخواستی بر توقف عملیات ثبتی مطرح شود بعد دادگاه محترم استعلام بابت هرگونه اقدام ثبتی را از اداره ثبت بخواهد و با وجود پرونده در اقدام به ثبت با مدارک عادی جعلی ،اداره ثبت در جواب نامه هیچگونه اقدام در مورد پلاک ثبتی موضوع شکایت را اعلام کند؟
    در صورتی که بنده هم از پرونده یکی از برگه ها را عکس برداری کرده و نامه ای در مورد مغایرت نداشتن جواب استعلام به دادگاه را اثبات کرده ولی رییس اداره ثبت با توهین و الفاظ زشت بنده را اتهام به تهدید کرده و بنده را به کلانتری منطقه برده .
    از آنجایی که مامورین انتظامی از موضوع اطلاع کامل داشتن بنده را رها کرده فقط خواهش میکنن دیگر به گفته رییس اداره ثبت بنده دیگر مراجعه نکنم که برای مامورین ایجاد دردسر گردد.
    ریاست محترم
    شما در جایگاه عدل و عدالت حضرت امیرمومنان علی ابن ابیطالب نشسته اید و در مقابل مقام معظم رهبری و ریاست محترم قوه قضاییه مسئولیت جلوگیری با فساد برای بقای جمهوری اسلامی و کشور عزیزمان را دارا میباشید.
    اینجانب عاجزانه به شما پناه آورده ام تا جلوی عده ای سودجو و خدانشناس برای منافع خودشان و زیر سئوال بردن زحمات حضرتعالی و دیگر کارکنان سازمان و خدشه دار کردن نظام و بدنه قوه محترم قضاییه را گرفته تا مردم عزیزمان بدانند روسای ما انسان‌های با ایمان و خداپرست و خداجو می‌باشد و نمیگزارند حقی پایمال گردد.
    من الله التوفیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا