اخبار کارآموزی وکالتویژه

ابطال پروانه کارآموزی که بعد از گذشت ۱۵ سال در مراسم تحلیف شرکت نکرده بود

وکلاپرس- هیات مدیره کانون وکلای دادگستری اصفهان با ابطال پروانه، کارآموزی که بعد از گذشت ۱۵ سال در مراسم تحلیف شرکت نکرده و پروانه خود را تمدید نکرده بود، موافقت کردند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری اصفهان، روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۷/۰۸شصت و هفتمین جلسه هیأت مدیره سیزدهمین دوره کانون وکلای دادگستری اصفهان، راس ساعت ۱۰ با حضور دکتر حسین ادیب رئیس، شهرام محقق دولت آبادی نایب رئیس، روح اله محمدی بازرس، مجتبی اسدیان، و مرضیه سرائیان در محل کانون برگزار شد.

بر اساس صورت جلسه منتشره، هیات مدیره این کانون با استناد به ماده ۶۰ آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰، با ابطال پروانه کارآموزی یکی از داوطلبان که در سال ۱۳۸۷ در اختبار قبول شده ولی طی ۱۵ سال گذشته اقدامی برای شرکت در مراسم تحلیف و تمدید پروانه نداشته است، موافقت کردند.

بیشتر بخوانید:

در یکی از مصوبات شصت و هفتمین جلسه هیأت مدیره سیزدهمین دوره کانون وکلای دادگستری اصفهان آمده است:

دستور پنجم) هیات مدیره با عنایت به گزارش عضو ممیز مبنی بر اینکه آقای … در سال ۱۳۸۷ در آزمون اختبار قبول گردیده اما تا کنون با گذشت قریب به ۱۵ سال اقدامی جهت شرکت در مراسم تحلیف ننموده و پروانه خود را نیز تمدید ننموده لذا مستند به ماده ۶۰ آیین نامه اجرایی لایحه استقلال به اتفاق آراء حاضر وی را منصرف از وکالت تشخیص و پروانه کارآموزی وی را ابطال نمود.

ماده ۶۰ آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰:

 در کلیه مواردی که تصمیم هیئت‌مدیره یا دادگاه انتظامی، ابطال پروانه کارآموزی است و همچنین در مورد انصراف کارآموز یا اقدامی که به‌منزله انصراف است، صدور پروانه مجدد کارآموزی برای کلیه کارآموزان مشمول این آیین‌نامه منوط به شرکت در آزمون ورودی و قبولی در آن و احراز شرایط قانونی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا