اخبار

اجرایی شدن قانون تسهیل ضربه‌ای به کانون وکلا یا سردفتران وارد نمی‌کند بلکه حقوق ملت آسیب می‌بیند

توضیحات سخنگوی اسکودا در رادیو کاتب

وکلاپرس- ابراهیم کیانی، سخنگو و نائب رئیس اسکودا صبح امروز مورخ ۲۱ شهریور ماه در برنامه رادیویی «کاتب» به انتقاد از قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار پرداخت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، ابراهیم کیانی با تاکید بر «اجرای قانون توسط کانون های وکلا» گفت: ابتدا باید تاکید کنم ما مر قانون را اجرا می‌کنیم بنابراین نقد ما به معنی عدم اجرای قانون نیست. برای مثال پارسال و امسال طبق قانون آزمون را برگزار کردیم و تا ۲۴ ساعت آینده نتایج آزمون امسال اعلام خواهد شد.

کسی که قرار بود یک موضوع حقوقی را تصویب کند، یک اقتصاد دان بود

وی افزود: کانون‌های وکلا و کانون سردفتران و دفتریاران نهادهای حقوقی هستند قاعدتا مسائل مربوط به آنان باید در کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی مطرح شود اما برای اولین بار در دنیا یک موضوع حقوقی در کمیسیون رونق و تولید یعنی در یک کمیسیون اقتصادی مطرح شد که حتی رئیس کمیسیون قضائی در صحن علنی به این موضوع اعتراض کرد. قوه قضائیه، کانون‌ها، اساتید دانشگاه، حقوقدانان اعتراض خود را به قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی مطرح کردند و هشدار دادیم این کار را انجام ندهند اما کسی که قرار بود تصویب کند، یک اقتصاد دان بود و نگاه اقتصادی داشت.

بیشتر بخوانید:

برای وکیل شدن فقط کافیست ۳۰ درصد از سوال‌ها را جواب داد

کیانی تصریح کرد: کف قبولی آزمون وکالت ۶ هزار و ۸۰۰ است و اگر دانشجویی برگه آزمون را سفید بدهد ۲ هزار و ۸۰۰ تراز به آن داده می‌شود. حالا برای قبولی نیاز به ۴ هزار تراز دیگر دارد یعنی فقط کافیست ۳۰ درصد از سوال‌ها را جواب دهد تا وکیل شود. درحالی که چنین نمره ای حتی در دبیرستان هم مساوی با رد شدن است.

با اجرایی شدن قانون تسهیل حقوق ملت آسیب می‌بیند

نائب رئیس اسکودا گفت: اجرایی شدن این قانون ضربه‌ای به کانون وکلا یا سردفتران و دفتریاران وارد نمی‌کند بلکه حقوق ملت آسیب می‌بیند. کار وکالت و سردفتری تخصصی است و باید توسط متخصص انجام شود اما عملا شخصی که تخصص ندارد وارد این عرصه می‌شود درحالی که قبلا دانشجویان حقوق به سختی می‌توانستند وارد کانون وکلا شوند. اتفاق بد دیگری که افتاده این است برخی دانشگاه‌های حقوق کنکور را برداشتند و فرد می‌تواند بدون آزمون وارد رشته حقوق شود یعنی نگاه اقتصادی دارند و فقط پول مهم است.

بیشتر بخوانید:

از نظر ما بخشی از این وکلا صلاحیت ندارند

کیانی عنوان کرد: خدا به داد مردم برسد. آنها پیش خودشان می‌گویند طرف وکیل است حتما صلاحیت دارد اما از نظر ما بخشی از این وکلا صلاحیت ندارند. معاون اول قوه قضائیه چند روز پیش گفتند مسئولیت جان، مال و آبرو مردم برعهده کسانی است که صلاحیت علمی ندارند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران

‫۴۲ دیدگاه ها

  1. همه هم نگران حقوق ملت اند ولی نمی دونم چرا بازم ملت انقده حقشون پایمال میشه آیا؟

    موقع انتخابات حق ملت… قانون تسهیل…. حق ملت… استقلال وکلا.. حق ملت…

  2. کانون وکلا نگران حقوق ملت شده.شما نگران حقوق ملت نباش بجای این حرف ها تو هزینه های کانون شفاف سازی کنید.

    1. ….خیلی دلسوزی دستور بده فقط یک ماه از سال وکلای کانون مجانی برای ملت فلک زده وکالت کنند ببینم شهامتشو دارید باسرکیسه کردن بناحق ملت اضافه گرفتن حق الوکاله بهترین کت وشلوار بهترین کیف چرمی بهترین ماشین تازه برای دفاع هم بعضا نمیرید لایحه الکی میدید

    2. به نظر من قانون تسهیل خیلی خوبه اصلا چه لزومی داره چند نفر تو کانون بشینن واسه مردم تصمیم بگیرن هر استان این تعداد وکیل نیاز داره نگران کسب کارشون هستن نکنه از رونق بیفته نتونن مردم و سر کیسه کنن

  3. وقتی افرادی که تخصص ندارند در علم حقوق ، نااگاهانه به یک قانون رای میدهند باید هم چنین قانونهای بی ارزشی مثل قانون تسهیل ، تصویب بشه.

    قوانین و علی الخصوص قوانین مرتبط با حق و حقوق مردم و نهادها و… را باید حقودانان مجلس تنظیم و تایید کنند و اثار و عواقب ان به اطلاع همه رای دهندگان برسد سپس برای رای گیری به صحن علنی مجلس برود. نمایندگان محترم بعضا حتی فرصت واکاوی قانون مورد رای را هم ندارند.

    1. حقوقدانان مجلس! آیا منظور شما همان حقوقدانانی است که در کمیسیون حقوقی و قضایی جلوس نموده اند و لایحه ۱۹ ماده ای موسوم به عفاف و حجاب را با واکاوی، به طرح ۷۰ ماده ای تبدیل کردند و معتقدند که فرآیند بررسی این لایحه طبق اصل ۸۵ کاملاً فنی و تخصصی بوده و هر تغییری که در متن آن اعمال شده، قابل دفاع است؟ لابد انتظار دارید آثار و عواقب آن را هم به اطلاع همه رأی دهندگان برسانند؟

    2. قانون بی ارزش تسهیل.صدای این قانون دو سال دیگه در میاد.طرف با ۲۰ درصد میانگین شده وکیل.یعنی از هر درس فقط ۴ تا سوال

  4. طرح تسهیل بهترین مصوبه قوه مقننه ،،عالی،،احسنت بر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ،باعث شدند بعضی از وکلای نجومیبگیر برای مردم تعین نرخ نکنند

    1. دخترم رو کشتن وکیل خواستم بگیرم گفت چی داری گفتم خونه گفت بفروشش یعنی جونم رفته بود مالم هم می خواست ببره جناب وکیل بی وجدان

  5. آره فقط سفسطه گری هربهانه ای میارن تا مافیایی تواموزشگاهداری وانحصارگری شون حفظ شه بابازی تست یه مشت طوطی بیسواد حفظ کن که پول خرج گردن میدن بیرون میگن وکیل پرورش دادیم همشون دارن تودفترشون مگس میپرونن جز یه عده که رابط دارن خوب دارن جیب ملت رو میکنن و ناحقی ها میکنن واسه همینه ملت حاضرن مال ارثی شون بیفته وکیل نگیرند چون هیچ فایده‌ای نداره دیگران نخورن وکیل خوب بلد بخوره اموالشان رو یه قرارداد پشت دست هم راه انداختن بنام قراردادمدنی قرارداد قضایی فقط شده نمایش کشور هم صاحب نداره جلوشون رو بگیره

  6. عجب حکایتی شده است این قانون تسهیل، آقایان وکلا،
    چرا به اسم ملت،حق ملت را ضایع می کنید.چرابیش از
    ۷۰درصدپرونده هاوکیل ندارند؟یک روزمی گویید صلاحیت
    علمی ندارندیک روزمی گویید کلاصلاحیت ندارند،اقاشماها
    خوبید،بقیه همه صلاحیت ندارند

  7. اجرایی شدن قانون!!!!!!
    خودت میفهمی چی میگی حقوقدان؟؟؟؟؟
    مگر قانون نیاز به اجرایی شدن داره ؟؟؟؟
    شما به عنوان یک فردی که در این کشور هستی باید قانون رو به محض چاپ در روزنامه رسمی فقط وفقط رعایت کنی وخلاف اون عمل نکنی همین
    پس جناب حقوقدان شما خودتون اعتراف کردید که قانونی که از سال ۱۴۰۰ ابلاغ شده هنوز رعایت نکرده و متخلف هستید
    شما با موکلینتون چکار میکنید؟؟؟

  8. حرف حق است.چون هر چقدر وکیل بیشتر باشه درآمد کانون هم بیشتر میشه ولی مردم بیچاره که از وکلای کم سواد استفاده میکنن و مال و جانشان از بین میره چه گناهی کردن.

  9. به به
    باز هم این بلبل زبان اسکودا به چهچهه درامد.
    اقای کیانی هرچگانی دوستان قبلا مغلطه شما در مورد نمره خام و دبیرستان و این پرت و پلاها رو مفصلا نقد کردند و نشان دادند که نگاه شما به کیفیت علمی داوطلبها چقدر سطحی و ناشیانه است و بنابراین ارزش پاسخگویی مجدد ندارد به خصوص که ابشخور چنین اظهاراتی دیگه برای همه عیان گردیده.
    ولی جناب معاون شما اگر از حب علی شیعه شدی نه بغض معاویه و نگرانیت واقعا برای کیفیت علمی وکلاست نه ناندانی برخی از وکلای فعلی که حجب و حیا رو هم فراموش کردند و کم مانده برای یک صندلی در هییت مدیره کانونها گریبان هم رو چاک دهند، لطفا به ۴ سوال زیر پاسخ بدهید و بدانید اگر پاسخ تون حتی به یکی از سوالات هم منفی بود از نظر بنده کاراموز صلاحیت اظهار نظر در مورد استقلال کانون وکلا و کیفیت علمی داوطلبان ندارید(علتش رو قبلا عرض کردم)
    ۱-ایا شما خود با شرکت در ازمون وکیل شدید یا خیر(از رانت ماده ۸ قانون استقلال بهره برده اید)؟
    ۲-ایا شما به عنوان داوطلب سهمیه ازاد در ازمون وکالت شرکت کرده اید یا خیر(از رانت سهمیه ۳۰ درصدی ایثارگری استفاده کرده اید)؟
    ۳-ایا شما با برقراری نظام سهمیه ایی و افزایش اون به سه برابر و پذیرش به شرط حد نصاب نمره تراز بالای ۸۰ درصد موافقید یا خیر(کماکان قائل به تعیین سهمیه توسط کمیسیون سه نفره هستید)؟
    ۴-ایا شما با وضع قانونی برای سنجش متناوب صلاحیت علمی وکلای فعلی کانون(مثلا هر ۵ سال یک بار) ار طریق الزام اونها به شرکت مجدد در ازمون موسوم به کاراموزی و کسب نمره لازم و پذیرش مجدد( و معافیت از شرکت مجدد در دوره کاراموزی) موافقید یا خیر؟

    امیدوارم که چشمتان به این سوالات بیفتد و جسارت و جرات پاسخ به این سوالات رو داشته باشید چرا پاسختون حقیقت و باطن نگرش و عقیده امثال شما صاحبمنصبان اسکودا رو به مسائل گریبانگیر نهاد وکالت عیان می کند.

    1. کاری به بقیه مسائل ندارم ولی آقای کیانی تو دانشگاه استاد من بود خودش با آزمون قبول شده سر کلاسها همیشه میگفت هم قضاوت و هم وکالت قبول شده بودم که رفتم سمت وکالت…

  10. باسلام خیلی جالبه ابتدا جو سازی می کردند وبه در دیوار می زدندونگران در آمد وکلا بودند وتلاش کردند تا قانون توسط شورای نگهبان رد بشه ،حالا اشک تمساح برای ملت می ریزند ،جناب اتفاقا رویکرد اکثریت صنف وکلا اقتصادی محض شده و لزوما بایدکمیسیون اقتصادی رسیدگی می کرده ودرست هم تصمیم گرفته شده وشما خودتون را ناراحت نکنید !!!!!

  11. حقوقدانان مجلس! آیا منظور شما همان حقوقدانانی است که در کمیسیون حقوقی و قضایی جلوس نموده اند و لایحه ۱۹ ماده ای موسوم به عفاف و حجاب را با واکاوی، به طرح ۷۰ ماده ای تبدیل کردند و معتقدند که فرآیند بررسی این لایحه طبق اصل ۸۵ کاملاً فنی و تخصصی بوده و هر تغییری که در متن آن اعمال شده، قابل دفاع است؟ لابد انتظار دارید آثار و عواقب آن را هم به اطلاع همه رأی دهندگان برسانند؟

  12. باعرض سلام و ادب ضمن تقدیر و تشکر از نایب رییس محترم اسکودا . باید بعرض برسانم بنده فارغ التحصیل ارشد حقوق گرایش جزا و جرم شناسی می باشم . هدف بنده از انتخاب رشته حقوق واقعیتش ورود به عرصه وکالت بوده و هست . دغدغه های مسولین محترم اسکودا مورد قبول هست که واقعا جان و مال و ناموس و… مردم در دست وکیل هست و وکیل باید تبحر ،تخصص مهارت و سواد این کار را داشته باشد . اما در خصوص جذب کاراموزان وکالت با این روش سختگیرانه اصلا موافقم نیستم . بنده چندین سال هست که در موسسه حقوقی مشغول به مار هستم و تمام کارهای وکلا و اجراییات را عملا انجام میدهم . مطالبی که عملا انجام داده ام مخصوصا در مراحل حقوقی آیین دادرسی مدنی و تشریفات آن را خیلی بهتر و سهل تر یاد گرفته ام نسبت به تئوری .شاید قبل از کار عملی بارها و بارها یک ماده را می خواندم متوجه نمی شدم اما وقتی کار عملی انجام دادم واقعا متوجه شدم . پیشنهاد بنده این است بجای اینکه داوطلبین هزینه های سنگین کلاسها و ازمونهای ازمایشی را پرداخت کنند اسکودا بدون ازمون داوطلبین را جذب کنند و خودشان این هزینه های گزافی رو که موسسات می گیرند این هزینه ها در غالب یک سقفی مشخص گردد و کانون دریافت نماید و‌ برای داوطلبین کارگاههای تخصصی و پرونده های قضایی را که بسیار زیاد هست در اختیار به داوطلبین پذیرفته شده قرار دهند تا سواد و‌مهارت وکالت را یاد بگیرنذ . در پرونده های قضایی بسیاری از مردم محق هستند اما قدرت توان اخذ وکیل را ندارند تا از حق و حقوق تضییع شده خود دفاع نمایند . با طرح تسهیل بعنوان مجوز کسب و‌کار موافقم . ولی از مسولین محترمی که زحمت کشیدین و به فکر دانشجویان حقوق هستند و از طرفی اقتصاد مملکت رو هم در نظر می گیرند بسیار تشکر و قدردانی می کنم . اما بعنوان یک فارغ التحصیل حقوق تقاضا دارم پروانه وکالت را مانند تمامی شغلها در درگاه الکترونیک قرار دهند تا مشتاقان وکالت بتوانند در مرحله اول ورود کنند ، بجای اینکه هزینه های گزاف به موسسات حقوقی پرداخت گردد این هزینه را از داوطلب دریافت کنند بصورت عملی داوطلبین موظف گردند پرونده های حقوقی و کیفری را ورود کنند . وکیل سرپرست مکلف باشد کلاسهای اموزشی و کارگاههای تخصصی برای داوطلبین تشکیل دهد نکات و موارد حقوقی و کیفری پرونده را داوطلب مکلف هست که یادداشت برداری کند . حتی هر داوطلب همین نکات و تجربه خودش را بصورت کتاب ،مقاله میتواند به چاپ برساند تا وکلای مبتدی دیگر بتوانند از همین مطالب استفاده کنند . این روش باعث خواهد شد به جای اینکه اسکودا یا کانون وکلای قوه قضاییه در مقابل مجلس قرار بگیرد ، با همفکری و تعامل هم وکلای بسیار مجربی را به عرصه وکالت تربیت کنند . از نایب رییس اسکودا تقاضا دارم وکلایی که پذیرفته شده ازمونهای سخت وکالت بودند و وکیل پایه هستند و سالیان سال وکالت میکنند مجددا ازمون سختگیرانه را از همین وکلا اخذ کنند نتیجه ازمون را ببینند چون من دارم با وکلا کار می کنم واقعا همون پذیرفته شدگان سواد حقوقی ندارند چرا؟ چون روش جذب اشتباه هست و ودی سختگیران در عرصه وکالت ،وکیل مجرب تحویل جامعه نخواهد داد . با تشکر. کیمیا اخباری فارغ التحصیل ارشد حقوق . مولف کتاب آیین دادرسی فایده گرا . نویسنده مقاله مسولین ضابطان دادگستری مطابق قانون م.ا. مصوب سال ۱۳۹۲ . با ارزوی موفقیت برای تمامی جامعه حقوقی

  13. بیشتر مشکل جامعه در امر قضاوت وجود وکیل و دادیار غیر حرفه ای هست که بدون توجه به محتویات پرونده یا عدم دفاع وکیل ایجاد می شود واقعا وکالت یک شغل تخصصیه

  14. جالب است تاریخچه آزمون وکالت فراموش کرده اند قبلا دارنده لیسانس حقوق بدون آزمون از کانون پروانه کارآموزی می گرفت بعد اختبار می داد

    1. جناب متخصص!!!! اونوقتی که لیسانس بدون آزمون جذب میکردند علمی کاربردی و آزاد و پیام نور در هر دهاتی مثل قارچ سبز نشده بود!!! ده تا پانزده دانشگاه دولتی معتبر بودند و و افراد با سختی و درس خوندن مدرک لیسانس حقوق میگرفتند!!!!

  15. کاملا حرفش صحیح مجلس بجای اشتغالزایی داره با ورود غیر کارشناسی به نهادهای تخصصی نه تنها اشتغالزایی به وجود نمیاد بلکه سونامی بیکاری در عرصه وکالت به وجود میاد تقریبا دانشجویان یا رشته پزشکی یا رشته حقوق خواهان داره اونم به لطف بدون آزمون شدن رشته حقوق آخرین میخ رو به تابوت نهاد وکالت زده شده علی برکت الله

  16. سلام عزیز دل ! چراهروقت منافع شما به خطر می افتد از حقوق ملت صحبت میکنید ودرمقابل قوانین موضع گیری انتفاعی ومقاومت میکنید.ملت آگاه ترازآنچه شما به آن فکر میکنیدهستندمردم خوشان خوب وبد راتشخیص میدهند.

    1. حق ملت تضعیف نمیشه سفره های میلیاردیتون به خطر میوفته. هیچ کس جرات رفتن پیش وکیل نداره از بس نجومی هست حق الوکاله
      بعدشم مجلس تراز قبولی گذاشته هیچ کس بدون آزمون یا بدون قبولی در معیار پذیرش نمیشه بس با این حرف هایی که هر کسی ۳۰درصد بزنه قبوله مردم رو گمراه نکنید لطفا

      1. بعدشم شما دوسال آزمون برگزار نکردین.امسال ۱۱۰ هزار نفر شرکت کردند که فقط ۱۰ هزار نفری مجاز شدش.چرا شایعه پراکنی میکنین؟ تورو خدا ذهن مردمو با این شایعات پر نکن.یهذره وجدان داشته باش.یذره به بیانات و فرمایشات حضرت آقا( مقام معظم رهبری) فکر کن و گوش کن.

  17. جناب کیانی درود نمی دهم نه به شما نه به اسکودا زیرا لیاقت ندارید!!!
    جناب کیانی اگر با این سطح سوالات در سال ۱۴۰۲ ما بی سوادی من از کارآموزی خود گذشته و شما از کانون تودیع کنید تا با هم سال بعد با آزمون علمی سختی دست و پنجه نرم کنیم!!!هل من مبارز؟؟؟
    برای روشن شدن موضوع برای ملت عزیزم ایران اعلام می دارم برای به سخره گرفتن آزمون های قبل از ۱۴۰۲ اگر فردی سواد حقوقی دارد خود مقایسه کند ۱۴۰۲ با هر سالی یا با تمام سال ها ،اگر هم سواد حقوقی ندارد از چند فرد حقوقدان یا حقوق خوان کمک بگیرد تا حرف های گزاف هیات مدیره اسکودا بر همگان مشخص گردد

  18. آقای کیانی عزیز جناب عالی خودت مدرک کارشناسی حقوق رو از دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان گرفتی .چرا آنقدر مدرک مدرک و کنکور کنکور میکنی.بس کن تو رو به امام حسین. بذار همه چیز خودش درست میشه.هر کسی نون سواد خودشو میخوره .تو حرص مردمو نزن .مردم خودشون آنقدر شعور دارند که پیش کدوم وکیل مراجعه و اعتماد کنند.

  19. انحصار باید برچیده بشه.مردم وکیل خوب از بد را خودشون بایک بار مراجعه و صحبت متوجه می شن.شما فکر می کنید مردم یه مشت بی سوادن؟اینجوری نیست .الان همه کم و بیش اطلاعات حقوقی دارند.مراجعه به وکیل از باب سپردن کار به کادشناس،کمبود یا نداشتن وقت و…است.

  20. شما اگه راهکار بلد بودین ک وضع مملکت این نبود …پ چرا رشته حقوق جذب میکنین توی دانشگاه؟؟ ب فکر خروجی و آینده شغدی این افراد نیستین؟؟ متاسفم واسه خودم ک آینده من رو پیش بینی نکردین و این همه دانشجوی حقوق داریم …واقعا خودتون خجالت نمیکشین تز تعداد بالای افرادی ک آزمون میدن و قراره اقلیتی از این جمعیت پذیرفته بشن؟؟ بهتر نیست بازنشستگان محترمه بشینن تو خونه هاشون استراحت کنن تا جوونا بیان سر کار؟؟ تا روسای مملکت شمایین رو ب روز پسرفت داریم

  21. هر چقدر هم بگی باز هم متوجه عمق فاجعه نمیشن، وقتی پرونده شون رفت زیر دست یکی از همین وکلا و با یه اشتباه، طرف حق دادخواهی و طرح مجدد پرونده رو از دست داد؛ اون موقع متوجه میشن که البته خیلی دیر شده.

  22. رقابت آزاد همیشه باعث رشد بوده است.با پنهان شدن در پشت افکار ناشی از غرور و تنگ نظری با ادبیات سنگین مردم را گیج نکنید.مردم شعور و قدرت تشخیص دارند و خودشان می توانند انتخاب درست داشته باشند. قانون را اجرا کنید مطمئن باشید برکت اجرای این قانون که تا اندازه ای هم محدود کننده بوده در آینده به صورت قضاوت های قضات برا اساس حضور پر رنگ وکلا کار قضاوت را روان تر خواهد نمود

  23. منافع ملت تنها چیزی هست که مدنظر انحصار طلبان نیست، ملت از وکلای کله گنده کانونها خیری ندیده اند فقط چندتا خرپول که می توانند اینها را انتخاب کنند نزدشان می رود کدامیک از مدیران کانونها را دیده اید دلش برای یکی از ملت بسوزد و حق الوکاله اش را نصف کند یا اصلا نگیرد؟

  24. خیلی بده
    کسی نگران جیب … خودش باشه
    از ملت مایه بگذاره

    دیگه این دروغ هاتون رو کسی باور نمی کنه

    از زیاد شدن دست نترسید
    به دریافت منطقی و عادلانه دستمزد قانع باشید

    دروغ تاکی……

  25. آزمون در اغلب دروس به نسبت دشوار تر از سالهای قبل بود.
    دوره کار آموزی . شرکت در دوره های آموزشی . کار تحت نظر وکیل سرپرست . تهیه گزارش از پرونده ها برای تسلط و آمادگی هر چه بیشتر پذیرفته شدگان بوده وگرنه ارزش عملی آزمون کارآموزی وکالت به مراتب پایین‌تر از دوره های عملی است چون در وقت محدود باید به حجم وسیعی از سوالات پاسخ داد و لزوما کسانی که از آزمون ورودی عبور کرده نمی توانند وکلای موفقی باشند چون شیوه مطالعه مختص گذر از آزمون بوده نه تسلط به امر خطیر وکالت و این موضوع ربطی به حال حاضر ندارد و قبلاً هم همینطور بود و پذیرفته شدگان با سپری نمودن دوره و مواعد مورد نظر به تسلط می رسیدند.

    پس جایی برای نگرانی وجود ندارد.

  26. همه باید از همه ابزارها و ظرفیت هاشون استفاده کنن که این قوانین اخیر مجلس در خصوص وکالت که جز بهترین قوانین تصویب شده تاریخ مجلس هستند ، حتما در شورای نگهبان هم تایید و ابلاغ بشن . و مجلس و شورای نگهبان در این خصوص عقب نشینی نکنن .
    جالبه کسانی دارن با این قوانین مخالفت میکنن که جیب هاشون پره و در راس قدرت هستن . اکثریت مردم و دانش آموختگان حقوق از تصویب این قوانین و شکستن انحصار خوشحالن . عاقبت انحصار میشه ایران خودرو و سایپا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا