گفت و گوویژه

توضیحات وکیل حسن پاشازاده درباره آخرین وضعیت بازداشت وکیل نگین کیانی و قاسم بعدی‌بناب

وکلاپرس- رییس هیات مدیره کانون وکلای آذربایجان شرقی به تشریح آخرین وضعیت بازداشت وکیل نگین کیانی و وکیل قاسم بعدی بناب پرداخت.

به گزارش وکلاپرس، در یک ماه اخیر حداقل ۴ عضو کانون وکلای آذربایجان شرقی بازداشت شدند. ۲۴ مهرماه امسال وکیل سینا یوسفی (نایب رییس کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی) و ۲۵ مهرماه نیز وکیل قاسم بعدی بناب و وکیل امیر مهدی پور بازداشت شدند. براساس اخبار منتشر شده ۱ آبان ماه نیز وکیل نگین کیانی بازداشت شده است.

بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از وکلای بازداشتی کانون وکلای آذربایجان شرقی، ۶ آبان ماه وکیل سینا یوسفی و امیر مهدی پور آزاد شدند اما همچنان وکیل قاسم بعدی بناب و وکیل نگین کیانی در بازداشت به سر می برند.

بیشتر بخوانید:

وکیل حسن پاشازاده، رییس هیات مدیره کانون وکلای آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برای آزادی این دو وکیل گفت: پیگیری برای آزادی وکیل قاسم بعدی بناب و وکیل نگین کیانی هم از سوی این کانون و هم از سوی اسکودا ادامه دارد.

وی ادامه داد: قرار وثیقه برای وکیل بعدی بناب و قرار بازداشت موقت برای وکیل نگین کیانی صادر شده است.

این وکیل دادگستری افزود: دیروز با خانواده وکیل نگین کیانی ملاقات و به مراجع مربوطه نیز مراجعه کردیم. پیگیری های لازم توسط کانون و وکیل منتخب این وکیل -که از سوی کانون تعیین شده است- ادامه دارد.

رییس هیات مدیره کانون وکلای آذربایجان شرقی در پایان گفت: امیدوارم براساس پیگیری های صورت گرفته مسئله مربوط به این وکلا نیز برطرف شود و این دو وکیل نیز آزاد شوند.

بیشتر بخوانید:

او در پایان گفت: همه اعضای هیات مدیره در حال پیگیری و تلاش برای آزادی این وکلا هستند و طرح یکسری شایعات مبنی بر عدم پیگیری برخی اعضای هیات مدیره کذب محض است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا