یادداشت

یادداشت نائب رئیس کانون وکلای کرمان درباره درگذشت وکیل مریم السادات آروین

وکلاپرس- وکیل علی خواجویی راد نائب رئیس کانون وکلای یزد درخصوص فوت وکیل مریم السادات آروین – دو ماه بعد از آزادی از زندان- در یادداشتی، ابهامات موجود در پرونده این وکیل دادگستری را مورد توجه قرار داد.

به گزارش وکلاپرس، وکیل مریم السادات آروین  پنجم آذرماه سال جاری در جریان حوادث اخیر بازداشت شد و پس از تحقیقات و جمع آوری مستندات، در ۲۲ آذرماه با قرار کفالت آزاد شده بود و در نهایت در ۱۹ بهمن ماه روابط عمومی کانون وکلای کرمان در اطلاعیه‌ای خبر از درگذشت وکیل جوان را اعلام کزد.

بیشتر بخوانید:

دکتر خواجویی راد در یادداشتی اینستاگرامی بر برگزاری جلسه «نقد وبررسی» روند رسیدگی به اتهام این وکیل دادگستری تاکید کرد و نوشت:

ماه رابسوزانید….خاک بندان پروانه، نور چه می خواهد؟؟

۱:در آیین خاک بندان ،مرسوم است که بستگان «سنگ نوشته ایی »بر روی «خاک » نصب می کنند که رد و نشانی باشداز مسافرشان ،تا هر وقت دلشان تنگ شد ،نشان به نشان،بیایند آرامگاه و بنشینند کنار قبری که حالا عزیزترین هدیه خداوندی آنهارادربغل گرفته است…سیر، درد دل کنند و پر،گریه. ان شاالله ؛همکارانی که می توانند، همت کنندو برای مراسم دعا و‌تسلی خاطر بستگان ایشان شرکت کنند.

۲:مرحومه وکیل مریم السادات آروین ؛ علاوه بر سنگ قبری که نشان آرامگاه وی می باشد «نشان های »دیگری هم دارد که مردم بیشتر وی را به این «نشان ها »می شناسند و به راه و یاد او می اندیشند. نمادهایی که حالا حداقل برای همکاران وکیلش «معمای غیر قابل درک» شده و باید پاسخ مناسبی به آن داده شود.

نحوه رسیدگی به اتهام شخصی که با موقعیت اجتماعی خاص در مظان اتهام است، از جمله نشان های بارزتر از «سنگ قبر» وی می باشد که شهره گردیده است. با توجه به اصل منع بازداشت موقت، موضوع ماده۲۳۷ق آ د ک صدور قرار بازداشت موقت نیاز به تحقق استثنائات مضیق ذیل ماده مارالبیان داشته و قطعا صادر کننده قرار باید دلایل خیلی موجه و معتبری برای عدول از ممنوعیت آمره موصوف داشته باشند و شایسته است در اولین وقت ممکن در نشست مشترک قضات و وکلا مورد راستی آزمایی قرار گیرد.

۳:نشان دیگری که «برای نشانی دادن »متوفیه استعمال می شود، نحوه احراز ملائت اشخاصی است که پس ازتبدیل قرار بازداشت موقت به کفالت برای قبول کفالت متهمه اعلام آمادگی کرده اند. صدور قرارقبولی کفالت با قبول کفلای متعدد -عمدتا وکیل-که صرف احراز ادای تحلیف و سوگندنامه وکالتی و اشتغال به وکالت احد از آنها برای احراز ملائت معنوی و‌مادی کافی بوده است، اگر درست و راست باشد نشانه ی بارزی از تصغیر متهمه که خود وکیل مبرز عدلیه بوده اند و سایر وکلا و نهاد وکالت و وانفساتر از آن نشانه شکاف بین قضات و‌ وکلاء و اطمینان نداشتن به یکدیگر است که باید در جلسه نقد و بررسی تصمیمات موصوف، مورد واکاوی و توجه جدی قراربگیرد.

الغرض اینکه؛ تبیین موضوع و تنویر جامعه و اشخاصی که دستی بر آتش حقوق دارند، ضرورت پیشقدم شدن دستگاه عدلیه در برقراری جلسه «نقد وبررسی» روند رسیدگی به اتهام ایشان، از احضار تا صدور قرار موقوفی تعقیب -که به جهت فوت متهم در اثناء دادرسی صادر شده یا خواهد شد-بیش از پیش احساس می شود که ان شاالله مضایقه نشود.

منبع: اینستاگرام وکیل خواجویی راد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا