اخبار اسکودااخبار کانون ها

دکتر کوشا: مجموع پذیرفته‌شدگان کانون‌های وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه حدود ۴۰ هزار نفر است

وکلاپرس- دکتر کوشا رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای کرمان، در خصوص مسائل روز مبتلابه نهاد وکالت به سخنرانی پرداخت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، چهاردهمین آئین تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری کرمان روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۹ با حضور ریاست اسکودا، اعضای هیئت مدیره، جمعی از مسئولین قضایی، اجرایی ، جمعی از وکلای دادگستری و خانواده های کارآموزان در سالن مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

حقوق بشر در هزاره سوم وجود خارجی ندارد

دکتر جعفر کوشا در این مراسم با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، گفت: بحث فلسطین و غزه در زمانی رخ داده که متاسفانه وجدان بشری در حال معامله در این خصوص است. کودکان نارسی که امروز به دنیا می‌آیند، نمی‌دانند که به کدامین گناه باید اینگونه وارد دنیا شوند. اگر کودکانی که در غرب، در کمال رفاه و به‌دور از هرگونه جنگ و بمباران به دنیا می‌آیند را در کنار کودکانی که به صورت نارس در غزه به دنیا می‌آیند قرار دهیم می‌بینیم که سوداگران فروش اسلحه و سیاست‌های امپریالیسم بر انسانیت سایه انداخته‌اند.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه حقوق بشر در هزاره سوم وجود خارجی ندارد، گفت: دنیا در حالی در قبال این جنایات سکوت پیشه کرده که همین حالا ده‌ها هزار نفر آواره و کشته شده‌اند و بیمارستان‌ها هدف حملات ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته، اما متاسفانه سران قدرت‌های بزرگ در معامله با حیات و ممات غیرنظامیان در غزه هستند و تمام این اقدامات برای در قدرت ماندن ایشان انجام می‌شود. به هر ترتیب این جنایات اسرائیل که مشمول نسل‌کشی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت می‌شود، قابل تعقیب از سوی دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) است.

سوگندی که وکلا یاد می‌کنند یک سوگند عهدی است

رئیس اسکودا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری آیین تحلیف کارآموزان وکالت در کانون وکلای دادگستری کرمان گفت: امروز ما برای تحلیف در اینجا گردهم آمده‌ایم تا سوگند یاد کنیم. باید بدانیم دو نوع سوگند داریم؛ نخست «سوگند عهدی» و دوم «سوگند قضایی». سوگندی که وکلا یاد می‌کنند یک سوگند عهدی است و عهد می‌بندیم که برای شغل، حرفه و صنف خود قسم را حفظ کنیم؛ چراکه نقض قسم، تخلف انتظامی است. فارغ از جهات سوگند قضایی باید توجه داشت که رئیس جمهور هم در ابتدای شروع کار خود باید قسم یاد کند، چراکه ایشان باید بر اساس قانون اساسی، پاسدار رأی مردم به عنوان امانت ملی باشد و عدالت و آزادی‌های مردم را تضمین کند.

دکتر کوشا همچنین به ادای سوگند از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قضات و پزشکان نیز اشاره کرد و گفت: نماینده مجلس باید برآیند افکار عمومی و جامعه باشد و زمانی که حرفی می‌زند یا قلم را روی کاغذ می‌برد، به نوعی باید حرف مردم را بزند و برای تامین منافع کشور و ملت قدم بردارد. قاضی دادگستری هم به همینگونه است؛ چراکه قضات ما بعد از پایان کارآموزی خود پشت میزی می‌نشینند که در حقیقت جایگاه امیرالمومنین(ع) به حساب می‌آید و تساوی بین افراد، عدالت و حق را باید دنبال کند. قاضی نباید در مقابل نفوذ سر خم کند و زمانی که مردم به ایشان مراجعه می‌کنند باید آرامش بگیرند. پزشکان هم به همین صورت سوگند یاد می‌کنند؛ چراکه ما بدن خود را به عنوان امانتی از جانب خداوند در اختیار پزشک قرار می‌دهیم و او نباید برای تجارت، عمل جراحی یا داروی غیرضروری تجویز کند.

عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: پزشکی که سوگند بقراط یاد می‌کند نباید به این فکر کند که بیمار مورد نظرش اهل کجاست، یا پیرو چه دین و مسلکی به حساب می‌آید؛ بلکه باید فقط به این توجه کند که یک انسان در مقابل او نشسته و برای حفظ جانش به وی مراجعه کرده است. نماینده مجلس، رئیس جمهور و حتی قاضی یک پرونده هم باید به دور از این خطرات و آسیب‌ها باشند و فقط باید منافع ملی و خیر عمومی را در نظر بگیرند، نه اینکه به دنبال رفیق‌بازی و باندبازی باشند.

در کجای دنیا یک کاسب، قسم می‌خورد؟

این حقوقدان و وکیل دادگستری یادآور شد: سوگند یاد کردن یک وکیل هم باید بر همین پایه استوار باشد و می‌بایست به دور از نظر شخصی یا هرگونه نگاه غیرتخصصی این موضوع اجرایی شود که البته متاسفانه نمایندگان مجلس، ما (نهاد وکالت) را در قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به عنوان یک کسب و کار مطرح کرده‌اند. سوال این است که در کجای دنیا یک کاسب، قسم می‌خورد؟!

رئیس اسکودا در ادامه خطاب به کارآموزان وکالت با بیان اینکه می‌دانیم که کارآموزی در شرایط فعلی بسیار سخت و مشقت‌آور است و جامعه باید قدر شما را به عنوان یک انسان فرهیخته بداند، تصریح کرد: آنچه من بدان تاکید دارم این است که صنف را خالی نگذارید و فعالیت صنفی را پیش ببرید. نباید مرعوب کسی شوید و از همه مهمتر آنکه هر پرونده‌ای را قبول نکنید، چراکه شما تکیه‌گاه مردم هستید. در وقایع سال ۱۴۰۱ وکلا تکیه‌گاه مردم بودند و از آن‌ها دفاع کردند. درست است که در صداوسیما وکیل و جایگاه وکالت را به گونه‌ای دیگر نشان می‌دهند و به صورت هدفمند درصدد شکست شأن وکالت هستند، اما واقعیت این است که ما متوجه این مسائل هستیم و باید آداب و منش وکالت را رعایت کنیم.

نهاد وکالت امروز بسیار تحت فشار است

دکتر کوشا با اشاره به اینکه نهاد وکالت امروز بسیار تحت فشار است، گفت: البته این مسئله طبیعی است، چراکه وکالت همواره با حاکمیت و فلسفه قدرت مرتبط است. در دنیا زمانی که دولت‌ها تشکیل شدند، اصل بر حکومت مردم بر مردم بود و قانون را نوشتند تا حکومت را محدود کنند. دلیل نگاشتن قانون این بود که حکومت نتواند به مردم دست‌درازی کند. امروز می‌بینیم که حکومت برای مردم در حال نوشتن قانون است و این دوگانگی یک چالش جدی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید:

این حقوقدان و وکیل دادگستری با اشاره به اینکه برخی قوانینی که امروز در مجلس شورای اسلامی نوشته می‌شود، غیر کارشناسی است، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال باید پرسید که چرا بر اساس قانون تسهیل، ظرفیت آزمون وکالت برداشته شده است؟ آیا هرکسی که صلاحیت داشته باشد می‌تواند قاضی یا نماینده مجلس شود؟ پاسخ، مشخصاً منفی است؛ چراکه تعداد نمایندگان و صندلی‌های آن‌ها مشخص است و نمی‌توان یک صندلی دیگر در کنار آن قرار داد. به همین دلیل است که می‌پرسیم چرا این وضعیت به وکالت رسید؟ چرا یک نهاد بین‌المللی، ملی و قانونی را با این قوانین ناپخته به بیراهه می‌کشانید؟ در زمان تصویب قانون تسهیل به قوه‌قضائیه ‌گفتیم در جلسات شرکت کنید و در مورد این قانون که اقتصاددانان در حال نوشتن آن هستند نظر بدهید اما متاسفانه پا پیش نگذاشتند و حالا همان افراد در قوه قضائیه نسبت به قانون مذکور اعتراض دارند.

مجموع پذیرفته‌شدگان کانون‌های وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه حدود ۴۰ هزار نفر است

عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه مجموع پذیرفته‌شدگان کانون‌های وکلا به‌علاوه مرکز وکلای قوه قضائیه چیزی در حدود ۴۰ هزار نفر است، گفت: آقایان نمی‌دانند که این جماعت را باید در کجا جای دهند. روزگاری اصرار داشتند که هیچ‌کس نباید ماهواره داشته باشد، اما همین حالا در پشت‌بام همه ماهواره نصب شده است. این چه نوعی قانون‌نویسی است؟ چرا باید هرکسی که نمره موردنظر را آورد فردا به او عنوان وکیل اطلاق شود؟ آیا یک قاضی پرونده شخصی خود را به همین وکلا می‌دهد؟ چرا شئونات را رعایت نمی‌کنید؟ چرا نهاد‌های موازی متعدد خلق می‌کنید؟

 در کنار روند افزایش جذب وکیل، مشاور حقوقی را به عنوان یک بدعت خطرناک بنا نهادند

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری افزود: می‌گویند تعداد وکیل باید افزایش کند، اما نمی‌گویند چرا در کنار روند افزایش جذب وکیل، مشاور حقوقی را به عنوان یک بدعت خطرناک بنا نهادند. در کشور ما قحط‌الرجال وجود ندارد اما متاسفانه جهل‌الرجال وجود دارد. ما انسان‌های فرهیخته بسیار زیادی داریم که نمی‌روند برای نمایندگی مجلس ثبت‌نام کنند و به همین دلیل است که می‌گوییم قحط الرجال وجود ندارد. این قوانین حالا به جایی رسیده است که کارآموزان زیادی به شعب و دفاتر قضات مراجعه می‌کنند، ولی به دلیل کثرت حضور آن‌ها نمی‌توان پاسخگوی این کارآموزان بود.

بیشتر بخوانید:

دکتر کوشا با تاکید بر اینکه امروز ما در مساله تقنین با مشکل مواجه هستیم و باید افرادی را به مجلس بفرستیم که قانون و تبعات تایید و یا رد آن را بدانند، گفت: در تمام دنیا پارلمانتاریست‌ها اکثر حقوقدان و حقوق خوانده هستند و صرفاً ۱۰ درصد آن‌ها فارغ‌التحصیل سایر رشته‌ها هستند، اما در ایران این نسبت و تناسب برعکس است و حقوقدانان ما هم به کمیسیون‌های غیر قضایی و حقوقی می‌روند.

 چرا در جایی تحقیق و تفحص نمی‌کنید که از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند؟

رئیس اسکودا در پایان با اشاره به موضوع تحقیق و تفحص مجلس از کانون‌ وکلای دادگستری گفت: سوال ما این است که چرا در جایی تحقیق و تفحص نمی‌کنید که از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند؟ کانون وکلا یک نهاد مدنی خودانتظام است که ریالی از دولت دریافت نمی‌کند.

 برعهده گرفتن وکالت مجرم دفاع از عمل مجرمانه نیست

در ادامه این مراسم نیز آقای عارفی ریاست کانون وکلای دادگستری کرمان پس از خیر مقدم  و تقدیر از مقامات قضائی،  سیاسی و اداری استان که دعوت هیأت مدیره کانون را اجابت کردند، به کارآموزان حاضر، پشت سر گذاشتن مسیر ۱۸ ماهه کارآموزی و قبولی در آزمون صعب وکالت را تبریک و تهنیت گفت.

ایشان در ادامه خاطرنشان کرد:  برعهده گرفتن وکالت یک شخص مجرم، دفاع از عمل مجرمانه آن شخص نیست بلکه دفاع  کردن از سایرحقوق وی بر اساس قانون می باشد و درحقیقت وظیفه وکیل جلوگیری از اعمال مجازات مضاعف و انجام امور خلاف قانون در حق موکل است؛

وی افزود: از آنجایی که بدون حضور وکیل، به جرایم مهم کیفری در دستگاه عدلیه رسیدگی نمی‌شود، وکیل دادگستری نباید از عهده‌دار شدن وکالت اشخاص مجرم حرفه‌ای یا خطرناک ابایی داشته باشد چرا که این امر براساس قانون دادرسی عادلانه برعهده او گذاشته شده است.

عارفی تصریح کرد: وکیل موظف است که حق موکل خود را بر اساس قانون ادا کند و سخنان عامیانه وی را به زبان حقوقی ترجمه کرده و در ذهن قضات محترم دادگستری و در رئوس پرونده منعکس کند، به گونه‌ای که هر شخصی که پرونده را مطالعه می‌کند به حقانیت موکل وی پی برد.

وی در انتها از حضور جناب آقای دکتر کوشا ریاست محترم اسکودا، جناب آقای دکتر بیگ زاده معاونت محترم استاندار، جناب آقای سید مهدی قویدل معاونت دادگستری استان کرمان و جناب دکتر رئیسی معاون محترم دادستان و جناب آقای ذوالفعلی نژاد مدیرکل اداره زندان ها، تشکر کرده و از همکاری اداره زندان ها با کانون وکلا قدردانی و به تعداد بالای خدمات معاضدتی، مشاوره ای و تسخیری کانون در زندان های استان، دادگستری ها و دادسراها اشاره داشت.

منبع: روابط عمومی اسکودا

‫۴۵ دیدگاه ها

  1. قانون تسهیل افق جدید برای اشتغال زایی و دسترسی راحت مردم به خدمات قضایی گفت:

    آقای کوشا چرا دروغ میگید تو آزمون کانون مرکز هرکدام نزدیک ۱۳هزار نفر پذیرفته شدند که مجموعا میشه ۲۶هزار نفر نه ۴۰هزار نفر … بعدشم از بین ۲۶هزار پذیرفته شده نزدیک ۱۰هزار نفر قبولی مشترک هستند که همشون رفتند کانون پس را این حساب به برکت وجود شماوامثال شما ۱۶هزار نفر قبول شدند که قانون تسهیل دور زدید ۱۰هزار نفر بخاطر قبولی مشترک حذف شدند.


    1. اقایون خانم ها همه بدونید که داده الکی میگی امسال ۲۳ هزار نفر پذیرفته بود که ۱۱ هزار نفرش مشترک بود یعنی فقط ۱۲ هزار نفر که ۳ هزار نفرش تود وکلایی بودن که قصد تغیر محل داشتن ۹ هزار نفر دیگه هم ۲ هزار نفر رد صلاحیت میشن یعنی جمعا شاید ۷ یا ۸ هزار نفر هر دو کانون امسال پذیرفته شده نهایی داشته باشه. پس لطفا شایعه پراکنی نکن. برادررررررر

      1. مشترک هارو حذف میکنن
        بگو که از بین همون تعداد هم نصف درسهارو صفر گذاشته بودن
        لعنت به این تدبیر و سیاست و قانونگذاری لعنتتتتتتتتتتتتتتت

    2. متاسفانه وکالت دیگه نابود شد….
      من به هر دو حرفه وکالت و پزشکی علاقه مند بودم ولی با پیگیری های این چند وقت متوجه شدم که همان پزشکی را باید بخوانم…
      چون مثل روز روشن است که عده ای قصد نابودی و کوچک کردن ارزش وکیل را دارند
      قطعا هر چیزی که زیاد بشود ارزشش کم خواهد شد
      و دیگر اینکه با این وضعیت اگر قوانین جدید برای وکلا نگذارند و فکری نکنند قطعا درآمد وکلا با توجه به دست خالی مردم و تعداد بالای وکیل شدیدا پایین خواهد آمد این یک حساب بسیار ساده است.

      1. شما اول از بلاتکلیفی بیرون بیا حالا.
        انتخاب رشته کن عمو جان، بعد بیا اینجا اظهار نظر کن .
        قضیه من میخوام بزرگ شدم دکتر بشم هست
        بین وکالت و پزشکی چه ارتباطی دیدید واقعا ؟؟!

  2. این آمار رو از کجا میارید؟مستند صحبت هاتون رو نشون بدید !!
    کانون وکلا و مرکز وکلا بدلیل عدم رعایت فاصله ی آزمونی ،که مستند آن سخنان آقای نقدعلی در ۲۰ آبان بود ،۱۱ هزار قبولی مشترک داشته اند .
    جمعا هر دو نهاد ۱۶هزار قبولی داشته اند .که ۱۳ هزار توسط کانون و ۳ هزار توسط مرکز وکلا .یادتان باشد ۹الی۱۱ هزار نفر از قبولی های مرکز در کانون هم قبول شده اند .
    آمار کذب را از کجا آورده اید؟؟؟
    درود بر نماینده محترم انقلابی جناب آقای نقدعلی ،که یک تنه مقابل این انحصارطلبان و استقلالشان ایستاده اید .درود بر شما که قانون تسهیل را به قانون ها اضافه کردید .
    حق ۱۱ هزار داوطلب مردود شده در مرکز وکلا که حق آنها ضایع شده است را به آنها برگردانید🙏

  3. باسلام
    واقعا آمار ۴۰۰۰۰نفر پذیرفته کانون و مرکز،طبق چه مستند قانونی هست

    امسال خود کانون اعلام کرد که ۱۳۰۰۰نفر پذیرش داره
    ومرکز هم ۱۳۰۰۰نفر
    جمعا میشه ۲۶۰۰۰نفر
    درحالی که ۹تا ۱۱هزار نفر در آزمون مرکز، مشترک بودن و پذیرفته شدگان مرکز ۶۰۰۰نفر شد

    علم ریاضی به من میگه ۱۳۰۰۰+۶۰۰۰=۱۹۰۰۰
    میشه
    واقعا طبق مستندات قانونی ،آمار و ارقام رو اعلام کنید

    واقعا چرا آمار نجومی اعلام میکنید

  4. براساس چه منطقی این حرف میزنید شما قبول شدگان کانون و مرکز که مراجع صلاحیتدار خودتون اعلام کرده جمع کنید میشه ۲۶ هزار نفر که حدود ۹ هزار نفرش هم مشترک هست بعد شما چطور عدد ۴۰ هزار نفر به دست اوردید خواهشا کمی تامل کنید بعد صحبت کنید

  5. … جای تأسف داره که شما رئیس کانون وکلا هستید و به این راحتی دروغ میگید و تعداد قبولی ها را ۴۰ هزار نفر اعلام میکنید

  6. بیچاره مردمی که در این آشفته بازار و با تصویب این قوانین غیر کارشناسانه توسط مجلس بی اطلاع ،متضرر می گردند.

  7. باعث تاسفه که افرادی که حاضر نیستند چند ماه وقت بزارن و درس بخونن میان با این قوانین غیر کارشناسانه وکیل میشن و با جان مال و آبروی مردم بازی میکنن. جالبه که میخوان اشتغال ایجاد کنن ولی اکثر اینهایی که قبول شدن شاغل بودن و الان حق اون جوان های با سوادی که درس خوندن و تلاش کردن ضایع میشه. امان از این مجلس بی اطلاع

    1. باسلام ای کاش این پاسخ رو بخونید ،
      نمی دونم حقوق خوندید یا نه ولی در جریان باشید که سوالات قبل از قانون تسهیل خیلی راحت تر از سوالات بعد از قانون تسهیله. از این پس سوالات سخت و مسئله محور و پیچیده طرح میشه البته هدف همون انحصار طلبیه که وکیل کمتر داشته باشیم. پس خیالتون راحت دانشجویان امروز از وکلای قبل هم درس خونتر هستن.🥳

      1. اگر صحبت شما درست بود در این آزمون نه چندان سخت قبول می شدن و نیازی به تصویب این قوانین فساد زا نبود.
        الان افرادی رو می شناسم که در آزمون وکالت قبول شدن که همگی شاغل بودن و به وکالت کردن هم نیازی نداشتند و واقعا الفبای حقوق رو هم نمی دونن. حالا مجلس بی اطلاع چه جور میخواد جواب اون جوان های بیچاره ای بده که درس خوندن و با سواد و قابلیت خودشون وارد حرفه وکالت شدن ولی اون عده دلالی که با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزها تونستند که وکیل بشن و حق همه رو می خورن و نمیزارن جوانهای بیچاره و با یواد هم توی این شغل موفق بشن

  8. آقای دکتر نگران نباشید ، دانشجو های جدید با استعداد تر از نسل قبلی هستند ، اینها آینده کشور بر دست می گیرند و خوب هم وکالت خواهند کرد ،
    چرا نسل ۴۰ و ۵۰ همش اصرار دارید در صدر قدرت باشید ، یکم جا رو برای جوان ها باز کنید
    این داستان ها دیگر خریداری ندارد

  9. سلام بر آقای کوشا که تمام کوشایی خود را صرف رد و دور زدن قانون تسهیل می‌کند…جناب کوشا مگر همین قانون و مجلس بشما و همکاران تان اجازه وکالت نداده ؟؟ چطور حالا اوف شده ، جیز شده…
    دوست عزیز بجایی مشکلسازی ، کمک کنید مشکلات کارآموزان حل شود…
    راستی چرا از برگزاری همزمان دو آزمون وکالت امسال چیزی نگفتید ؟؟؟
    چرا نفرات مشترک را حذف نکنید ؟

  10. درود. خب مثل اینکه هر طرف تصمیم گرفته تا میتونه سیاه نمایی و بزرگنمایی کنه… می دونم همین نصفه استقلال رو هم بر نمی تابن و میخوان بزنن ولی ی چی رو توضیح بدید ببینم… از کجا به ۴۰ هزار نفر رسیدی؟ یعنی یکی که بر فرض پذیرفته نهایی در کانون بشه رو هم مجدد بعنوان پذیرفته نهایی مرکز حساب کردید؟ این که قطعا نمیشه… مشترک ها باید کسر بشن. تازه تیغ گزینش اونوری ها که تیز تیز است… شما هم تا بتوانید شرط عجیب و غریب و مانع می گذارید… یکی از شروط عجیب شما این است که مثلا موقع ثبت نام برای ازمون باید مدرک دستت باشه؟! خب طرف قبل از ازمون دادن مدرک گرفته دیگه اینکه موقع ثبت نام مدرک باشه چه صیغه ای هست؟ غیر از کارشکنی و ازار ملت…

  11. ۴۰ هزار یعنی ۴۰درصد از شرکت کنندگان قبول شده باکدوم امار اعلام کردید خب مسلم از امار جهانی که نسبت به جمعیت چند نفر باید وکیل باشه هم اعلام بفرمایید تو یه خیابون یه نانوایی اجازه نمیده یه نانوایی جدید باز کنه بس چه باید بکنه باید کیفیت نون بالا باشه تا فروش خوب کنه بس افزایش وکلا باعث رقابت کاری میشود که ناخداگاه وکلای بیسواد قطعا نمی‌تواند کارکنن و مسلمآ وکلای موفق خواهند بود که سواد کاری وعلم حقوق دارند این شامل کانون ومشاوران ۱۸۷هم خواهد بود جناب دکتر زیاد اعصابتون خرد نکنید فقط کمی حوصله کنید تا میدان برای وکلای باسواد باز است وخواهد ماند

  12. دادستان کل تازه نفس لطف کنن مردانگی به خرج بدن محض رضای خدا به احترام خانواده شهدا،امام شهداومقام معظم رهبری ،فقط به خاطرجلوگیری ازپمپاژیآس وناامیدی افاضات آقای کوشارازیرذره بین حقوقی وقضایی ببرن ۱۰تاجرم ازتوش درمیادنشراکاذیب درخصوص قانون تسهیل اهانت به جایگاه مقدس خانه ملت درراس امور،حرف های کنایه آمیزتفرقه انگیزدشمن شادکن ونامبرده به اشدمجازات محکوم نمایندبه عنوان دارنده۴مدرک دانشگاهی در۴رشته مختلف ازجمله حقوق عرض می کنم باباماداوطلبین آزمون وکالت قانون تسهیل نخواستیم ولی شماهاخیلی نانجیب هستیدازجمله کیانی …. توصیه میکنم کمی درجلسات اخلاق وتفسیرقرآن ونهج البلاغه بنشنیدتاشایدازعطش دنیاپرستی تان کاسته شود

  13. سلام دلیلی ندارد که اسکودا بخواهد مرکز وکلا قوه قضاییه زیر سوال ببرد هر دو کانون وکیل می پذیرند چرا فکر می کنند وکلا مرکز قوه قضاییه علم و سواد ندارند و وکلا اسکودا علم و سواد دارند اتفاقا این فکر غلط است بعضی وکلا قوه قضاییه از نظر علمی چند برابر وکلا اسکودا هست آفرین و مرحبا به حجت السلام نقدعلی جناب حاج آقا نقد علی باید با تلاش و کوشش کند و به اسکودا ثابت کنند که این حق ندارند که بخواهند وکلا مرکز وکلا قوه قضاییه زیر سوال ببرند متشکرم

  14. …. .آمار ۴۰۰۰۰تا رو از کجا میاری؟؟؟؟؟مستندت چی هست؟؟مجلس باید تکلیف تو با این حرف را مشخص کند .نکنه مردود شده ها هم حساب کردی؟
    هر کی ندونه مستند سخنان کیانی باسواد ،که وجود داره چند نفر پذیرفته شدن .!!!نکنه اخبار هم دروغ گفته؟
    حتی ۱۱ هزار قبولی مشترک وجود داشته.
    یعنی کانون ۱۳ هزار پذیرفته و مرکز ۳ هزار
    ۱۱ هزار قبولی مشترک یعنی فاجعه یعنی ظلم به ۱۱ هزار داوطلب که حقشونو ضایع کردید .
    ولی با شکایت توسط دوستان بر علیه مرکز وکلا در دیوان عدالت اداری بزودی در مقابل دیوان و نمایندگان باید پاسخگو باشید هر دو نهاد. .با تخلفی که انجام دادید و عدم رعایت فاصله باعث ضایع شدن حق ۱۱ هزار داوطلب که باید قبول می‌شدند و با دور زدن قانون توسط شماها مردود شدند .این حق به ما برمی‌گردد. به امید پیروزی

    1. ببینین ایشون به وجود نهاد وکالت مدنی در شوراها….وجود مشاورحقوقی در دستگاههای دولتی و….اشاره داشتن….دوما فلسفه وجودی مرکز مشاوران چیزدیگه ای بود که به ناگاه و غیر ملموس تغییر رویه داد…..و این شاهدی بر ناکارامدی قانون تسهیل هست….وکالت یک شان هست باید حفظ بشه…..شما فکر میکنین این قانون به نفع ما تحطیلکرده های حقوق هست؟؟؟؟اگر واقعا به فکر تعداد فارغ التحصیلان حقوقی هستن چرا سهمیه ها رو کم نمیکنن؟؟؟انحصارگری در خود مجلس هست….مجوزهای غیر زمونی و سهمیه ها رو بردارن همه چیز درست میشه….چرا برای قضاوت حوزه و……اولویت دارن و یه سهم ناچیز رو برای دانشگاهیان قرار میدن…..باور کنین این قانون واقعا مخربه

  15. فقط وفقط حرف الکی وغیراستاندارد حرف زدن همین اقایون پرادعا وتوخالی، نهاد وکالت را نابودکرد…

  16. حالا چه ۴۰ هزارتا چه ۱۲ هزار تا ..همین که بیشتر از حد نیاز هست مشکل بزرگیه..تا وارد حرفه وکالت بشید می‌بینید که مردم غالبا فرهنگ گرفتن وکیل ندارند .کاری پر از استرس وفشار وبسیار فنی …حالا شما مدام وکیل اضافه کن که انحصار بشکنه وقیمت بیاد پایین ..مگه میشه در حد سختی شغل پول نگرفت ..مثلا مگه میشه بنز ۲ میلیاردی را بفروشی ۲۰ میلیون ..وقتی خودش ۱ میلیارد هزینه ساختش شده…چرا دید وذهن شما اینطوریه..چهارتا وکیل را دیدید که درآمد زیاد دارند فکر می‌کنید همه همینطور هستند..الان وکلای جوان هزینه کرایه دفتر هم ندارند ..دنبال چی هستید .دلتون میخاد بیشتر از این یه شغل را خراب کنید خوب بکنید دودش تو چشم خودتون میره..روزی را می‌بینم که دیگه کسی سمت وکالت نمیاد چون درآمد نداره یا درآمدش به سختی کارش نمیارزه…اگر به فکر اشتغال هستید چرا کارمند دادگستری نمی‌گیرید که اینقدر کارشون زیاد نباشه..چرا شعبه جدید نمیزنید که وقت رسیدگی یک پرونده دو سال دیگه نباشه..چرا فقط زورتون به وکیل رسیده چون خودتون نمیخاین خرجش را بدید.وکیل باید با سواد وحرفه ای باشه..مردم جون ومال خودشون را میدن دست وکیل..آخه چرا فقط فکر می‌کنید باید انحصار شکسته بشه..چرا به ضررهای دیگه اون فکر نمی‌کنید. تا کی باید مسؤلین ما تک بعدی نگاه کنند بابا چند سال بعدم ببینید.قوه قضائیه میخواد وکیل زیر نظر خودش باشه که هر جا وکیل داشت حکومت ووابستگانش را زیر سوال می‌برد بشوننش سر جاش‌.هر چند همینطوری هم مدام تهدید می‌کنند اما اون موقع بدتر هست چون میتونند وکیل را معلق یا پروانه اش را باطل کنند.

    1. واقعا جای تاسف داره که ماها اینقد هیجانی تصمیم میگیریم….مشکل از جایی شروع شد که دولت ناکارامدی خود در ایجاد اشتغال رو وارد دانشگاه کرد….همه هجوم اوردن به دانشگاهها….بازم بدلیل سیاستهای غلط و جهت گیرانه خیلی از رشته ها بازار خودشون رو از دست دادن….نهاد های دولتی و استخدامی هم که فقط سهمیه…..تعداد خاصی رشته ک بازار کار خوبی داشتن طرفدار زیادی پیدا کردن مثل حقوق…..الان برای قضاوت خواص جداگانه انتخاب میشن تعداد محدودی دانشگاهی اونم سهمیه وارد میشن….نهاد مرکز مشاوران رو ایجاد کردن که با هزینه کمتر در جهت ایجاد مشاوره و …..باشه که استقلالشو ازش گرفتن….نهاد سردفتری هم شد مورثی….یه وکالتی برای ما موند که اینجوری دارن از بین میبرن…نگران انحصار کانون وکلا هستن اما مرکز مشاوران که انحصارگرانه بنود!!!!!دوما چرا سهمیه ها و احکام انتصاب خود مجلسی و بازنشسته ها رو حذف نمیکنین؟؟بله که وکیل باید درامد خوب داشته باشه باید شانیت بالایی داشته باشه…..چندتا وکیل سالیانه به قتل میرسن؟؟؟چقد توهین و تحقیر میشن چقد تهدید میشن؟؟؟؟حالا باید اندازه یه سوپر مارکت درامد داشته باشه فقط به این دلیل که فلان نماینده در دوره ی کاراموزی کانون وکلا در سنوات قبل مردود شده؟؟؟؟دوستان عزیز تنها دغدغه این عزیزان مشغله ی ما به عنوان وکالت نیست تنها دغدغه ی این بزرگواران استقلال وکیل هست…وگرنه چرا استخدام دوایر دولت شده خواص…مشاوره حقوقی شده خواص ….شورا شده وکالت مدنی…..ما نمیخوایم کاسب باشیم

  17. … این آمار و ارقام الکی رو که به شما گزارش میده ؟؟؟
    هر کی ندونه ،خودتون بهتر از همه میدونید چطور قانون رو دور زدید . ۱۱ هزار قبولی مشترک اتفاق افتاده ،باید پاسخگو باشید .
    آزمون معوقه هم باید برگزار شود ،طبق قانون محکوم به برگزاری هستید .

  18. خدا میدونه تو این سالها
    چقدر با این آمار های کیلویی
    پشت انحصار ایستادین
    و آینده جوونای مردم
    به بازی گرفته شد.
    هرسال یه بامبول تازه
    خسته شدیم از پشت آزمون موندن
    بخاطر سوالات فضایی شما
    مصاحبه های عجیب شما
    دور زدن قانون شما
    انحصاگری شما و دوستان تون

    حالا هم جلوی قانون قد علم کردید

    چرا یه کاسب‌ قسم راستی نخوره؟؟؟ اولا مگه کاسبی ، جنایته؟
    دوما مگر نه اینکه برخی وکلا، متأسفانه دکان کاسبی شون ، گوی رقابت رو از تجار هم ربوده؟ حق الوکاله های میلیاردی، نشانه کاسبی نیست؟ تقاضای چندده ملیون پول برای یک پرونده ساده، بدلیل انحصاری هست که شما درست کردید. هزاران جوان پشت آزمون و ناامید و سرخورده، نتیجه تفکرات تست مآبانه شماست. نابودی آرزوهای ما داوطلبان ، ماحصل مصاحبه های پارتی وار شماست.

    به قانون تمکین کنید
    دیگه دوران این حرفا گذشته.
    با دروغ، جز رسوایی نصیبی نخواهید داشت
    همه میدونن امسال چجوری ق تسهیل دور زده شد و یازده هزار داوطلب بیچاره و مظلوم ، نتونستن جای افراد مشترک ، قرار بگیرن
    ما پیگیر حق مون هستیم.

  19. جالب است که افراد بی سواد به اسم انحصار یک نهاد مدنی را تخریب می کنند و مجلس بی اطلاع امروزی نیز اصولا از هیچ چیز خبر ندارد و از آنان حمایت می کند.
    اگه کانون وکلا که با جان و مال مردم سر و کار دارد در دست افراد با سواد باشد این اسمش انحصار است ولی دو کارخانه ایران خودرو و سایپا که هر محصول بی کیفیتی را بدون رقیب وارد بازار میکند و باعث کشته شدن و همچنین معلولیت انسانهای زیادی می شوند انحصار ندارند!!!!

  20. اکثر قبول شده ها از قبل شاغل بودن و نیازی هم به وکالت کردن نداشتن و هیچ چیزی هم از علم حقوق نمی دونن و فقط مجلس بی خبر از همه جا باعث شده ما کارآموزانی که با تلاش خودمون و با هزار امید وارد وکالت شدیم ،نتونیم جایی برای خودمون دست و پا کنیم و باید دلال بازی آقایون رو تماشا کنیم. به زودی فساد ناشی از طرح تسهیل آشکار میشه و مجلس بی اطلاع هم چیزی رو گردن نمی گیره.

  21. من که تازه میخوام فارغ التحصیل بشم از دانشگاه حقوق و می بینم افرادی که قبول شدن توی وکالت ، از من خیلی کمتر اطلاعات حقوقی دارن واقعا به چه امیدی درس بخونم. دولت نتونست شغل فراهم کنه فقط به خاطر آمار اومدن یه حرفه خیلی مهم که با جان و مال و آبروی مردم سر و کار داره رو خراب کردن.

  22. مجلسی که به بهانه انحصار( آنهم انحصار افراد با سواد) شغلی رو نابود میکنه ولی کاری برای انحصارگران واقعی مثل سوداگران عرصه خودرو انجام نمیده واقعا امیدی بهش نیست.

    1. در وکالت انحصار بوده و هست، در خودرو هم انحصار بوده و هست ، انحصار در هر دو باید برداسته بشه ، طبق قانون اساسی ما نباید در هیچ کاری انحصار داشته باشیم

  23. این مجلس بی خبر از همه جا با این قانونش راه رو برای ورود دلال ها و در نتیجه فساد در قوه قضائیه باز کرد. بیچاره مسئولین قوه قضائیه و دادگستری هم هر چقدر تذکر دادن به این مجلس ، اصلا قدرت فهم این مسئله رو نداشتند که بخوان این طرح رو رد بکنن و فقط در ذهنشون جا افتاده بود که تصویب کنن.

  24. عجیبه که مجلس از هیچ چی خبر نداره و قوانینی رو بدون کارشناسی تصویب میکنه . عجیب تر اینکه کمیسیون حقوقی مجلس هم باز از همه جا بی اطلاع!!!!! مگه افراد عضو کمیسیون حقوقی مجلس نباید حقوقدان باشن؟ یعنی نمی دونستن که بحث انحصار و بهانه قرار دادن آن در آزمون های علمی معنایی نداره؟!!! و انحصار در جایی هست که تنها طبقه خاص یا قومیت خاصی می تونن مجوز کاری رو داشته باشن نه اینکه چون در یک آزمون علمی فقط افراد دارای صلاحیت علمی می تونن مجوز کار بگیرن در نتیجه این انحصاره .
    یعنی الان به اعتقاد مجلس همه افراد چه با سواد و چه بی سواد باید بتونن وارد شغل وکالت بشن!!!!!! واقعا جای تاسف داره.

  25. آقای کوشا .شما به عنوان حقوقدانی که قطعا به قوانین آشنا هستید وجای هیچ بهانه ای نیست باید از باب نشراکاذیب محاکمه شوید ولی چه کنیم که این جرم علیه عده ای مردم عادی و غیرنافذ انجام شده نه اشخاصی که می‌توانستند شما را به عدلیه بکشانند البته ما هم خدایی داریم از همه عالم پرنفوذتر

  26. درود بر جناب کوشا و کانون وکلا.
    حرفشون درست چون با سند صحبت میکنند همونطور که امار پذیرفته شدگان کانون ۱۳۰۰۰ هزارنفر اعلام کردن ولی مرکز مشاوران سکوت کرد آماری منتشر نکرد و نماینده ها نابوگر وکالت و کشور طبق استناد خود کانون اعلام کردن ۱۳هزارنفر .
    هیچوقت اماری از تعداد قبولی مشاوران منتشر نشد معمولا دوبرابر کانون چون تراز پایین تر بوده ۲۷هزارنفر قبولی داده
    جمعا ۴۰هزارنفر قبولی ها یکسال.

    نماینده بیسواد ….میگه هر وکیل ماهی ۳۰۰ تا پرونده داره و هیچ وکیلی بیکار نیست کانون بهش ثابت کرد که از ۲۰۰هزاروکیل ۱۷۰ هزارتا بیکار مطلق اند که وارد سامانه نمیشند.

    افزایش وکیل فقط سودش میره تو جیب مجلس و قوه قضاییه و مرکز از تمبر و عضویت و سالانه و…
    هدف فقط نابودی وکالت و جیب خودشون پر کردن وگرنه به فکر بیکار اینهمه وکیل با زحمت قبول شدن نیست

  27. کوشا ۴۰ هزار نفر رو از کجاش درآورده !!!!!
    همچین میگه ریالی از دولت دریافت نمی‌کنیم و نهاد خودانتظام هستیم انگار از جیب مبارک هزینه ها رو متقبل میشه !! خب خون قبولی های بیچاره رو کردی تو شیشه
    انقد ازشون هزینه ثبت نام گرفتید …
    کاش سوالای همین قانون تسهیل رو بزارن جلو کوشا ببینم چنتا جواب میده از سوالات

  28. چقدر دروغ میگویید کانون ۱۳۰۰۰ نفر قبولی داشت مرکز هم ۱۳۰۰۰ قبولی داشت که ۷۰۰۰ تاشون مشترک بودن و بخشی هم خودشون وکیل بودن و فقط دنبال تغییر کانون بودند و بخشی هم رد صلاحیت شدند روی هم ۱۹۰۰۰ نفر در کانون وکلا و مرکز وکلا وکالت قبول شدند

  29. متاسفانه قانون ننگین تسهیل باعث شد فارغ‌التحصیلیلان بیکار به وکلای بیکار تبدیل شوند.
    جناب کوشا تسهیل را دور نزدند بلکه قانون تسهیل تمامی حقوقدان ها و حقوق خوانده ها را دور زده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا