گفت و گوویژه

رئیس صدا و سیما وعده اصلاح رویه تلویزیون و نمایش صحیح چهره وکلای دادگستری را داد

وکلاپرس- عضو هیأت مدیره کانون وکلای مرکز ضمن تشریح جزئیات دیدار هیأت مدیره این کانون با رئیس صداوسیما از تشکیا کارگروه مشترک کانون وکلا و صداوسیما خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، وکیل سعید باقری، عضو هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات دیدار هیأت مدیره این کانون با رئیس صداوسیما گفت: این دیدار پیرو درخواستی که قبلا کانون وکلای مرکز از صداوسیما مبنی بر برگزاری نشستی با هدف انتقال دغدغه های کانون مرکز و وکلا و اعلام انتقادات نسبت به عملکرد نامطلوب صداوسیما در معرفی چهره وکیل داشت، برگزار شد.

حضور ۸ عضو هیأت مدیره و رئیس صداوسیما، مدیرکل و معاون حقوقی وی

وی افزود: در این جلسه انتقادات و مطالبات کانون های وکلا از رییس صداوسیما مطرح شد. حدود ۸ نفر از اعضای هیأت مدیره در این جلسه حضور داشتند. پیمان جبلی، رئیس صداوسیما، به اتفاق مدیرکل و معاون حقوقی خود در جلسه حاضر شد.

گلایه ها و انتقادات نسبت به رویکرد صداوسیما در معرفی وکیل عنوان شد

باقری درخصوص جزئیات صحبت های مدیران کانون وکلا گفت: در ابتدا مقدماتی توسط رئیس کانون وکلای مرکز (دکتر جلیل مالکی)، عنوان شد و گلایه ها و انتقاداتی که وکلا و نهاد وکالت نسبت به رویکرد صداوسیما در معرفی وکیل و برگزاری تریبون های یک طرفه توسط مخالفین کانون های وکلا دارند، بیان و درخواست تجدیدنظر در این خصوص مطرح شد.

بیشتر بخوانید:

جریانی در بدنه صداوسیما از رسانه ملی در جهت تخریب نهاد وکالت سوءاستفاده می کند

این وکیل دادگستری درخصوص ایراداتی که توسط وی بیان شد افزود: یکی از ارکان ترویج نهادینه کردن موضوعات قضایی و فرهنگ مراجعه به وکیل، در برنامه های توسعه قضایی بر عهده صداوسیما قرار داده شده است. صداوسیما نه تنها از این وظیه اساسی خود عدول کرده است بلکه دقیقا در جهت مخالف آن نیز عمل می کند.

باقری افزود: تاکید کردم همانطور که در همه اقشار اعم از قاضی، پلیس، روحانی، کارمند و… افراد خوب و بد داریم، در میان وکلا هم قضیه همین است. اگر بناست بدی وکلا نمایش داده شود، بدی اقشار دیگر نیز دیده شود. متاسفانه بدی همه اقشار سانسور می شود و فقط شاهد حملات یکجانبه و غیرمنصفانه علیه کانون وکلا هستیم. لذا می توان گفت جریانی در بدنه صداوسیما وجود دارد که از رسانه ملی در جهت تخریب نهاد وکالت سوءاستفاده می کند.

تاکید رییس سازمان صداوسیما بر ضرورت اصلاح رویه موجود

وی گفت: در ادامه جلسه همکاران از مصادیق سریال ها، برنامه های پایش و گزارش های خبری مبنی بر رویکرد یک سویه صداوسیما نام بردند. رئیس صداوسیما اعلام کرد چنین رویکردی ندارم و این رویه نیازمند اصلاح است. کانون های وکلا به عنوان یک نهاد مستقل در خدمت مردم است و ما باید این رویکرد را در دوره مدیریت خودمان اصلاح کنیم و لذا دستورات لازم را در این خصوص به مسئولین ذیربط خواهم داد.

بیشتر بخوانید:

تشکیل کارگروه مشترک کانون وکلا و صداوسیما

باقری در پاسخ به نتایج حاصل این دیدار گفت: پیشنهاد رئیس سازمان صداوسیما استمرار جلسات بود. همچنین تصویب شد تفاهم نامه ای میان کانون وکلا و سازمان صداوسیما منعقد و کارگروهی متشکل از معاون حقوقی و برخی مسئولین صداوسیما و اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز به منظور تعامل و همکاری متقابل برای ترویج فرهنگ وکالت ایجاد شود.

او در پاسخ به تعیین اعضای کارگروه گفت: صرفا تاسیس این کارگروه مطرح شد و اعضای منتخب کارگروه بعد از تعیین در جلسه هیأت مدیره معرفی خواهند شد.

این عضو هیأت مدیره در پاسخ به ارزیابی روند کلی این جلسه گفت: از آن جا که برای نخستین بار جلسه با رئیس صداوسیما برگزار شد و دیگران به بیان نظرات خود به طور صریح پرداختند، درمجموع خروجی جلسه خوب بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا