اخبار کانون هاویژه

گزارشی مختصر از دیدار رئیس قوه قضائیه با هیأت مدیره کانون وکلای مرکز

وکلاپرس- علی صدری خانلو (بازرس و عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز) در گزارشی کوتاه جزئیاتی از نشست حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با اعضای هیأت مدیره کانون وکلای مرکز ارائه داد.

به گزارش وکلاپرس، روز گذشته (۶ آذر ۱۴۰۱) اعضای هیات مدیره کانون وکلای مرکز با حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه دیدار و گفت و گو کردند.

بیشتر بخوانید:

علی صدری خانلو در بیان گزارشی از این دیدار در حساب اینستاگرامی خود نوشت:

امروز از ساعت ۱۵ لغایت۱۷ هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با رییس محترم قوه قضاییه نشستی در نهاد قوه قضاییه برگزار کرد.

در این نشست مساله ضرورت اصلاح آیین نامه ۱۴۰۰ و تصویب فوری آن، حفظ و صیانت از حقوق بازداشت شدگان اعتراضات اخیر بویژه وکلا و نیز آزادی انها و شنیدن خواسته های معترضین با توجه به خواستار گفتگوی چند روز قبل رییس محترم قوه قضاییه، مورد درخواست قرار گرفت.

در این نشست، حذف تبصره ماده ۴۸ ق ادک که موجب تضییع حقوق مردم شده و امکان دسترسی اسان و ارزان را از انها گرفته، از مطالبات جدی اعضای هیات مدیره بود.

درخولاست اصلاح سریع قانون تسهیل صدور مجوزها

در این نشست، رعایت شان وکلا در دستگاه قضایی که یکی از بال های فرشته عدالتند، مورد تاکید قرار گفت و نیز احترام به وکلا در جامعه به منزله احترام به قضات بوده و حتی جهت کاهش آمار پرونده ها در دستگاه قضایی ، ترویج فرهنگ وکالت در جامعه و اجباری کردن انتخاب وکیل در بخش عمده پرونده ها، از طریق همکاری در قانونگذاری و یا اصلاح قوانین، مورد پیشنهاد هیات مدیره کانون مرکز بود.

همکاری و همراهی قوه محترم قضاییه در اصلاح سریع قانون نامیمون تسهیل مجوز کسب و کار که زیان جبران ناپذیری به حقوق مردم و دستگاه قضایی وارد خواهد نمود، مورد درخواست قرار گرفت.

حذف تبصره ماده ۴۸ را به دولت و مجلس پیشنهاد داده اند

رئیس محترم قوه قضاییه، ضمن استقبال از این نشست، فرمود بعلت اینکه از مرحله دادسرا تا دیوان عالی کشور سابقه اشتغال داشته، به نقش بارز وکلا در حمایت از حقوق مردم و اجرای عدالت آگاه هستند و در هر سمت قضایی که بوده اند به جایگاه وکلا احترام قائل بوده و هستند و اصلاح مقررات وکالت را لازم دانسته و در راه اصلاح ان همکار خواهند نمود و حتی حذف تبصره ماده۴۸ق ادک را به دولت و مجلس پیشنهاد داده اند.

از طرفی رییس محترم قوه قضاییه اظهار داشتند میزان رضایت مردم از قضات و وکلا قابل قبول نیست و باید هم دستگاه قضایی و هم وکلا در ارتقای رضایت مردم تلاش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا