اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

کمیته حقوق خصوصی کمیسیون قضایی مجلس امروز درباره طرح استفاده از نماینده حقوقی غیروکیل در شرکت‌ها جلسه خواهد داشت

وکلاپرس ـ  کمیته حقوق خصوصی کمیسیون قضایی مجلس امروز درباره طرح اصلاح قانون استفاده بعضی از دستگاه‌ها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی جلسه خواهد داشت.

به گزارش وکلاپرس، بر اساس دستور کار هفته جاری کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، امروز کمیته حقوق خصوصی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره طرح «اصلاح قانون استفاده بعضی از دستگاه‌ها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی» که از سوی افکار عمومی به طرح استفاده از نماینده حقوقی غیروکیل در شرکت‌ها و موسسات جلسه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

کلیات طرح اصلاح قانون استفاده دستگاه‌ها از نماینده حقوقی در جلسه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تصویب شد. گفتنی است در این جلسه نمایندگان کانون وکلا، مرکز پژوهش‌های مجلس، قوه قضائیه، مرکز وکلای قوه قضائیه با طرح مذکور مخالفت کرده بودند.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی که با تحصیلات حوزوی پیشتر عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بود، چندی است به عضویت کمیسیون حقوقی مجلس درآمده است و هم اکنون ریاست کمیته تخصصی حقوق خصوصی را بر عهده دارد.

اگرچه برخی از داشتن مدرک کارشناسی ارشد حقوق نقدعلی سخن گفته اند، لیکن در سایت اختصاصی این نماینده مجلس هیچ توضیحی درباره تحصیلات حقوقی وی نیامده است.

قرار است در جلسه امروز به موضوعاتی از قبیل شرکت‌های تحت شمول طرح مذکور، شرایط نمایندگان حقوقی، پذیرش وکالت موارد استثنا برای پرونده‌های حقوقی و چگونگی رسیدگی به تخلفات مراجع اعطای مجوز به نمایندگان حقوقی پرداخته شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا