اخبار بین المللیویژه

کتانجی جکسون؛ اولین زن سیاه‌پوست با سابقه وکالت دادگستری که قاضی دیوان عالی آمریکا شد

وکلاپرس ـ کتانجی بروان جکسون که دارای سابقه وکالت دادگستری است، روز گذشته با تأیید سنای آمریکا به عنوان نخستین قاضی زن سیاهپوست دیوان عالی ایالات متحده آمریکا انتخاب شد.

به گزارش وکلاپرس، سنای آمریکا کاندیدای پیشنهادی جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور، را برای تصدی سمت قضاوت در دیوان عالی این کشور با ۵۳ رأی از مجموع ۱۰۰ رأی انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید:

کتانجی براون جکسن (Ketanji Brown Jackson) بخشی از وعده انتخاباتی جو بایدن بود  که در طول مبارزات انتخاباتی تاکید می‌کرد که اگر فرصت حضور در کاخ سفید را بدست بیاورد، یک فرد آفریقایی-آمریکایی را به عضویت دیوان عالی در خواهد آورد.

سوابق حرفه ای کتانجی براون جکسن

کتانجی براون جکسن متولد واشینگتن دی سی و بزرگ‌شده در شهر میامی از ایالت فلوریدا است. پدر وی از وکلای مطرح در شهر میامی بوده است.

کتانجی تحصیلات کارشناسی و مدرسه حقوق خود را در دانشگاه هاروارد به سرانجام رساند و در آنجا به عنوان یکی از دبیران نشریه نقد حقوق هاروارد فعالیت کرد.

 او که از سال ۲۰۲۱ در دادگاه استیناف در کلمبیا قضاوت می‌کند، پس از اتمام تحصیلاتش در هاروارد به عنوان وکیل مشغول به کار بوده است.

او کار حقوقی خود را با سه دوره کارآموزی نزد اشخاصی همچون استیون جرالد برایر، قاضی دیوان عالی ایالات متحده آغاز کرد.

نگاهی به سابقه حضور زنان در دیوان عالی آمریکا

در سال ۲۰۲۰ نیز خانم «ایمی کانی برت» که در سوابق وی اشتغال به حرفه وکالت ثبت شده است، از سوی ترامپ برای سمت قضاوت در دیوان‌عالی آمریکا معرفی و از سوی سنا انتخاب شد. وی جانشین قاضی شهیر  روث بیدر گینزبرگ شد که در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

بیشتر بخوانید:

به گفته شبکه “سی‌ان‌ان‌”، کتانجی براون جکسون ۱۱۶مین قاضی دیوان عالی خواهد بود. تا کنون ۱۰۸ مرد سفیدپوست، دو مرد سیاهپوست، چهار زن سفیدپوست و یک زن از آمریکای جنوبی این مقام را بر عهده داشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا