اخبار کانون هاویژه

کانون وکلای کرمانشاه از عوامل فیلم‌های «چوب خط» و «ملکه گدایان» شکایت کرده است

وکلاپرس- رئیس کانون و کلای دادگستری کرمانشاه از شکایت این کانون از عوامل فیلم‌های چوب خط و ملکه گدایان و شبکه سوم سیما خبر داد.

به گزارش وکلاپرس و به نقل از ایسنا بهروز رستمی رئیس کانون و کلای دادگستری کرمانشاه از طرح شکایت کیفری علیه عوامل این سریال ها  به علت  هتک حرمت و نشان دادن چهره منفی از وکلا در دادگاه فرهنگ و رسانه خبر داد.

نهاد وکالت و وکیل مستقل نیازمند به حمایت است

رستمی  با رفیع دانستن جایگاه نهاد وکالت، اظهار کرد: نهاد وکالت و وکیل مستقل به عنوان تضمین کننده حق دفاع، حاکمیت قانون و دادرسی عادلانه نیازمند به حمایت است، اما متاسفانه مدتی است که حرفه شریف وکالت از سوی برخی افراد و ارگان‌ها مورد بی مهری بی‌سابقه‌ای قرار گرفته که نمونه آن در سریال‌های چوب خط و ملکه گدایان دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: صدا و سیما در نفرت پراکنی علیه وکلا ید طولایی دارد

فیلم چوب خط  از شبکه سه جامعه حقوقی کشور را بی سواد خطاب کرده است

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه با بیان اینکه در این دو فیلم چهره ای منفی از وکلا نمایش داده می شود، افزود: در فیلم چوب خط که از شبکه سه پخش شد، به صراحت جامعه فرهیخته وکلا و جامعه حقوقی کشور را بی سواد خطاب کرده که مصداق بارز توهین به وکلا در رسانه ملی است.

امیر نوری وکیل سریال چوب خط
امیر نوری وکیل سریال چوب خط

وی افزود: در این سریال وکیل دادگستری پیش از شرکت در جلسه به یک فرد مجرم مراجعه و اطلاعات حقوقی خویش را از ایشان اخذ می نماید. فارغ از اطلاعات اشتباهی که فرد مجرم ارائه میکند نکته حایز اهمیت آنست که مجرم با ادبیاتی استهزا گونه، نه تنها به مقام شامخ وکالت توهین نموده بلکه ساختار دستگاه قضا را نیز غیر مفید جلوه داده است.

فیلم ملکه گدایان در فیلیمو چهره ای زشت را از وکلا نشان می دهد

رستمی گفت: در فیلم ملکه گدایان نیز که از شبکه اینترنتی فیلیمو پخش می شود، فردی در نقش وکیل قرار گرفته که سردسته یک باند مجرمانه در زمینه های ماده مخدر شیشه، فساد اخلاقی و تکدی گری است که در اینجا هم چهره ای زشت را از وکلا نشان می دهد.

فرزاد فرزین وکیل سریال ملکه گدایان
فرزاد فرزین وکیل سریال ملکه گدایان

وی ادامه داد: در سریال دیگری به نام ملکه گدایان که از شبکه اینترنتی فیلیمو در حال پخش بوده فردی در نقش وکیل و به عنوان سردسته یک باند مجرمانه ( در زمینه تولید ماده مخدر شیشه، فساد اخلاقی، تکدی¬گری و …) معرفی شده است.

ثبت شکایت کیفری در تیرماه

رستمی افزود: بدنبال هتک حرمت و نشان دادن چهره منفی از وکیل در این دو سریال، تیر ماه امسال کانون وکلای کرمانشاه به طرح شکایت کیفری علیه عوامل این سریال ها و شبکه سه اقدام کرد و این شکایت به دادسرای فرهنگ و رسانه تقدیم شد.

عدم سازش در شورای حل اختلاف

رستمی که به همراه محمدمهدی رضایی وکالت این پرونده ها را برعهده دارد، ادامه داد: این دو پرونده ابتدا به شورای حل اختلاف ارجاع شد تا در آنجا سازشی بوجود آید، اما این اتفاق نیفتاد و اکنون پرونده ها در دادسرای فرهنگ و رسانه در حال رسیدگی هستند.

بیشتر بخوانید: بیانیه کانون وکلای یزد در اعتراض به تضعیف نهاد وکالت در رسانه ملی

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه اطهارکرد: این پرونده ها به شعبه بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع شده و اکنون در این شعبه درحال رسیدگی هستند.

فرزاد فرزین و امیر نوری نام دو بازیگری است که به ترتیب در سریال ملکه گدایان و چوب خط به اجرای نقش وکیل پرداخته اند.

پیش از این نیز هجمه ها علیه نهاد وکالت و وکلا در صدا و سیما مسبوق به سابقه بوده و در فیلم و سریال یا برنامه‌های تخصصی تخدیش حرفه وکالت به امری مرسوم تبدیل شده است.

به تازگی نیز فیلمی در شبکه ۳ با عنوان پلاک ۱۳ در حال پخش است که راوی این سریال از وکلایی یاد می‌کند که برخی از ایشان بیشتر به کلاهبردار شبیه‌اند تا وکیل دادگستری!!

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا