اخبار کانون هاویژه

کانون وکلای مرکزی(اراک): از امروز تمبر مالیاتی از طریق سامانه ابطال می شود

وکلاپرس- کانون وکلای دادگستری مرکزی (اراک) در اطلاعیه ای از الکترونیکی شدن فرایند ابطال تمبر مالیاتی در دادخواست های جدید در سامانه خدمات الکترونیک قضایی خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکزی (اراک)، این کانون با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: بنا بر اعلام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، از امروز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۲۷ تمبر مالیاتی وکلا در هنگام ثبت دادخواست ها، شکوائیه ها و اعتراض ها از طریق سامانه خدمات الکترونیک قضایی محاسبه و ابطال می شود.

ابطال تمبر مالیاتی پرونده های جاری به شکل سابق انجام می شود

بر اساس این اطلاعیه وکلای دادگستری برای استفاده از تمبر مالیاتی که قبلا بر روی کاغذ ابطال کرده اند می توانند موقع ثبت دادخواست یا شکوائیه در سامانه از قسمت مجوزهای خاص، گزینه «مجوز ابطال تمبر مالیاتی کاغذی» را انتخاب کنند. اما در پرونده های جاری، ابطال تمبر وکالت به شکل سابق انجام می شود.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای تنظیم صحیح دادخواست در سامانه خودکاربری وکلا و دفتر خدمات قضایی

متن اطلاعیه  کانون وکلای مرکز به شرح زیر است:

به استحضار کلیه همکاران ارجمند می رساند مطابق اعلام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، از امروز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۲۷ تمبر مالیاتی وکلا از طریق سامانه خدمات الکترونیک قضایی محاسبه و ابطال می گردد و از مراجعه حضوری به واحد تمبر اجتناب گردد.

همکاران ارجمندی که در گذشته تمبر مالیاتی را به صورت سنتی (تمبر کاغذی یا پرفراژ) بر روی وکالتنامه های خود ابطال نموده اند جهت استفاده از وکالتنامه های مذکور می بایست در قسمت مجوزهای خاص، گزینه *مجوز ابطال تمبر مالیاتی کاغذی* را انتخاب نمایند.

 

هنوز در مورد اینکه این روش برای همه وکلای کشور اعمال خواهد شد یا نه، اطلاع رسانی انجام نشده است.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکزی (اراک)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا