اخبار کانون هاویژه

کانون وکلای آذربایجان شرقی : با توجه به احتمال اصلاح و حذف آزمون مرحله اول، کارآموزان ۱۴۰۲ وکیل سرپرست معرفی کنند

وکلاپرس _ هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی، طی مصوبه ای اعلام کرد با توجه به احتمال اصلاح و حذف آزمون مرحله اول، کارآموزان ۱۴۰۲ وکیل سرپرست معرفی کنند.

به گزارش وکلاپرس، در جلسه اخیر هیأت مدیره دوره بیست و چهارم کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی (مورخ ۱۴۰۳/۲/۲۰)، مدیران این نهاد تصویب کردند که کارآموزان وکالت ورودی سال ۱۴۰۲ اقدام به معرفی و تعیین وکیل سرپرست کنند.

اگرچه در این مصوبه اشاره‌ای به حذف آزمون مرحله اول کارآموزی نشده است، لیکن با اعلام این نکته که «نهایی شدن اصلاح ماده ۵۴ آئین‌نامه بسیار محتمل است» تصمیم گرفته شده تا به نحو مقتضی به کارآموزان برای معرفی و تعیین وکیل سرپرست اطلاع داده شود.

به نظر می‌رسد این مصوبه عملا به معنای تعویق در برگزاری آزمون مرحله اول کارآموزی وکالت و احتمالا عدم برگزاری آن است. با این وجود هنوز توضیحات بیشتری از سوی مدیران کانون وکلای آذربایجان شرقی رسانه‌ای نشده است.

بیشتر بخوانید:

مصوبه کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی درباره معرفی وکیل سرپرست توسط کارآموزان ۱۴۰۲:

مصوبه اول:

با توجه به وضعیت پدیدآمده درخصوص اصلاح ماده (۵۴) آئین‌نامه و اینکه بر اساس گزارش‌های دریافتی از اتحادیه، نهایی شدن اصلاح ماده (۵۴) آئین‌نامه بسیار محتمل است؛ به منظور جلوگیری از اختلال روند مدیریت امور کارآموزان و پیشبرد بهینه امور، مقرر گردید به نحو مقتضی فراخوان داده شود تا کارآموزان ورودی ۱۴۰۲ نسبت به تهیه و تسلیم فرم مخصوص موافقت وکیل سرپرست اقدام نمایند.

یادآور می شود بر اساس اصلاحاتی که قرار است در آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰ صورت پذیرد، آزمون مرحله اول کارآموزی حذف و مراحل دوم و سوم کارآموزی با هم ادغام خواهد شد.

نگاهی به سابقه خبر

چند روز پیش نائب رئیس کانون وکلای مرکز در توییتر خود خبر از تعویق برگزاری آزمون مرحله اول داده بود. به گفته وی آزمون مرحله اول کارآموزی این کانون که قرار بود سوم خرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار شود، به تاریخ ۲۱ تیر موکول شده است.

با این وجود برخی از کانون ها آزمون های مرحله اول کارآموزی خود را برگزار کرده یا در حال برگزاری هستند.

مشروح مصوبات هیأت مدیره کانون وکلای آذربایجان شرقی

بخشی از مصوبه هیأت مدیره کانون آذربایجان شرقی به شرح زیر است:

مصوبه اول

با توجه به وضعیت پدیدآمده درخصوص اصلاح ماده (۵۴) آئین‌نامه و اینکه براساس گزارش‌های دریافتی از اتحادیه،  نهایی شدن اصلاح ماده (۵۴) آئین‌نامه بسیار محتمل است، به منظور جلوگیری از اختلال روند مدیریت امور کارآموزان و پیشبرد بهینه امور، مقرر گردید به نحو مقتضی فراخوان داده شود تا کارآموزان ورودی ۱۴۰۲ نسبت به تهیه و تسلیم فرم مخصوص موافقت وکیل سرپرست اقدام نمایند.

همچنین با توجه به عدم استقبال همکاران از پذیرش وکیل سرپرستی، هیأت مدیره تدابیری را در راستای حل مشکل سرپرستی کارآموزان احترام در خصوص ظرفیت وکلای سرپرست با رعایت شرایط ماده ۵۷ آیین نامه لایحه استقلال اتخاذ نمود.

مصوبه دوم:

هیأت مدیره مصوب نمود با توجه به اینکه براساس عادت مألوف، کارآموزان گزارشات خود را به صورت سه ماه تسلیم نموده‌اند، گزارش های تقدیمی تا این تاریخ در قالب سه ماهه مورد پذیرش می‌باشد، ولیکن از خرداد ماه ۱۴۰۳ به بعد گزارشات می‌بایست وفق آیین نامه هر ماه یک مرتبه به کمیسیون کارآموزی ارائه و تسلیم گردد.

مصوبه سوم:

با پیشنهاد کمیسیون فرهنگی کانون مبنی بر صدور کارت بازنشستگی برای همکاران محترم بازنشسته کانون موافقت به عمل آمد.

مصوبه چهارم:

با پیشنهاد دیگر کمیسیون فرهنگی مبنی بر تشکیل جلسات آموزش تئوری موسیقی با تدریس همکار محترم آقای حبیب جدیری موافقت بعمل آمد.

مصوبه پنجم:

پیشنهاد مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ کمیسیون کارآموزی و اختبار مبنی بر برگزاری آزمون اختبار در تیر ماه، شهریور ماه و دی‌ ماه سال جاری مطرح و به اتفاق آراء موافقت گردید.
برگزاری فوق‌العاده اختبار در صورت اقتضاء بلامانع است.

مصوبه ششم:

تقاضای آقای رسول زینالی از پذیرفته‌شدگان آزمون ورودی ۱۴۰۲ که پس از پذیرش نسبت به تکمیل سوابق اقدام نکرده است مطرح گردید. مشاهده و ملاحظه می‌گردد مشارالیه دارای پروانه وکالت دادگستری از مرکز وکلای قوه قضائیه بوده که به جهت معاذیری که در درخواست اعلام نموده به تکمیل سوابق موفق به اقدام نشده است، توجهاً به پذیرش اولیه و اینکه تشخیص عذر موجه با هیأت مدیره است، هیأت مدیره ضمن عدول از تصمیم هیأت مدیره در مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۴، مصوب نمود نامبرده نسبت به تکمیل پرونده اقدام نماید.

مصوبه هفتم:

با انصراف از کارآموزی آقای سیامک امینی از پذیرفته‌شدگان آزمون ۱۴۰۰ با توجه به تقاضای وی و اینکه ظاهراً در آزمون ورودی ۱۴۰۲ کانون تهران (مرکز) پذیرفته شده است مطرح و با تقاضای وی موافقت گردید و پرونده از جریان اقدام خارج و پذیرش وی در این کانون کان‌لم‌یکن شد.

مصوبه هشتم:

شهر محل اشتغال به وکالت افراد ذیل‌الذکر که از متقاضیان کارآموزی موضوع بند (د) ماده ۸ لایحه استقلال به شمار می‌آیند پس از اتمام دوره کارآموزی و موفقیت آنان تبریز می‌باشد.

فرزاد مقیمی، حسن آشوری، حسین قدیمی اقدم، غلامرضا سلیمی باهر، ابوالفضل عزیزی، احمدرضا محمدپور، شهناز نجفی و جعفر لازمی بناب.

مصوبه نهم:

با توجه به شرکت مجدد خانم لیلا قلی‌نژاد در آزمون ورودی ۱۴۰۲ (پذیرفته‌شده آزمون ورودی ۱۴۰۱)، شهر محل اشتغال به وکالت مشارالیها بر اساس درخواست خود ایشان  شهر ایلخچی به جای شهر قبلی تعیین گردید و از این به بعد شهر محل اشتغال به وکالت وی شهر ایلخچی خواهد بود.

مصوبه دهم:

با شروع به کارآموزی مرحله دوم کارآموزان اسامی ذیل‌الذکر به اتفاق آراء موافقت گردید:

  • ۱- عبداله تقی‌پور
  • ۲- حسین قدیمی
  • ۳- غلامرضا سلیمی باهر
  • ۴- حسین امینی‌پور
  • ۵- ابوالفضل عزیزی
  • ۶- وهاب مولازاده
  • ۷- احمدرضا محمدپور
  • ۸- سلیمان بشیرزاده
  • ۹- فرزاد مقیمی
  • ۱۰- شهناز نجفی

مصوبه یازدهم:

انصراف از کارآموزی سرکار خانم نسرین حسن‌زاده شریف از متقاضیان بند (د) مطرح و با تقاضای وی موافقت گردید.
بدیهی است مقرر گردید سابقه از جریان اقدام خارج شود.

مصوبه دوازدهم:

با توجه به مذاکرات فیمابین کانون و اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی، مقرر گردید به منظور ارائه خدمات وکالتی و حقوقی از سوی وکلا به کارگران، با تبیین دقیق جزئیات، با اداره محترم تعاون، کار و امور اجتماعی تفاهم‌نامه ای در این خصوص منعقد گردد.

سایر مصوبات:

– همکاران محترم در جریان امضای تفاهم‌نامه علمی، تحقیقی و استفاده از فضاهای فیزیکی دانشگاه آزاد قرار گرفتند.

– گزارش برگزاری همایش تحت عنوان بازخوانی نقش وکلای ایثارگر در دفاع در جبهه و عدالت به سمع حضار محترم رسید و مورد استقبال  و موافقت اعضاء قرار گرفت.

– مساعدت دادستان محترم عمومی و انقلاب تبریز نسبت به احدی از همکاران پس از تماس تلفنی و اقدامات معمول از سوی کانون وکلا به استماع اعضای هیأت مدیره رسید و به اتفاق آراء، اعضاء از حسن همکاری فیمابین کانون و دادگستری استان اظهار خرسندی و بر تداوم آن تاکید نمودند.

– درخواست تغییر وکیل سرپرست از سوی احد از همکاران مطرح و مورد موافقت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا