اخبار کانون هاویژه

کانون‌های وکلا پس از پیروزی انقلاب هیچ مقطعی به دشواری این روزها نداشته‌اند

 وکلاپرس ـ رییس کانون وکلای اصفهان در نشست خبری گفت: کانون های وکلا پس از پیروزی انقلاب تاکنون هیچ مقطعی به دشواری این روزها نداشته اند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، دکتر لیلا رییسی، رییس کانون وکلای اصفهان، با اشاره به مشکلاتی که این روزها در نهاد وکالت کشور وجود دارد، اظهار کرد: کانون های وکلا پس از پیروزی انقلاب تاکنون هیچ مقطعی به دشواری این روزها نداشته اند، اگرچه تمام هجمه ها و مشکلات این روزها باعث شده نوعی انسجام و وحدت در جامعه وکالت ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: یک حقوقدان: بعد از انقلاب اسلامی این تلقی ایجاد شد که وکالت امر زایدی است

انتظار داریم نمایندگان مجلس برای قانون گذاری درباره نهاد وکالت با متولیان این نهاد مشورت کنند

وی با بیان اینکه اخیرا طرح هایی در مجلس مطرح شده که برخی در صورت تصویب نتایج نگران کننده ای برای حرفه وکالت به دنبال دارند، افزود: این طرح ها ماهیت نهاد وکالت و اصول اساسی حرفه وکالت را نقض می کنند، مثل کسب و کار تلقی کردن حرفه وکالت.

رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان تاکید کرد: انتظار داریم نمایندگان مجلس در امور مربوط به نهاد وکالت که یک نهاد کاملا تخصصی است با متولیان این نهاد مشورت کنند، اگرچه قانونی و منطقی این است که هرگونه اصلاح در مقررات باید با نظرات کانون های وکلای و همفکری آنها به مجلس برود.

رئیسی با بیان اینکه این روزها مرتب می شنویم به کانون های وکلا اتهام انحصارگرایی زده می شود اما کسانی که مدعی هستند باید بگویند چه تعریفی از انحصار دارند، افزود: تعیین ظرفیت در دست قوه قضاییه است، ضمن اینکه به اشتباه تصور می کنند وکیل کسی است که دانشنامه حقوق دارد درحالی که این شرط لازم است اما کافی نیست.

بیشتر بخوانید: « انحصارطلبی وکلا »؛ واشکافی یک ادعا

وظیفه کانون وکلا اشتغالزایی نیست؛ تربیت وکیل است

وی با تاکید براینکه وکیل باید تربیت شود و تربیت وکیل نیاز به زیرساخت دارد، گفت: وظیفه کانون وکلا اشتغالزایی نیست، بلکه تربیت وکیل است، با این وجود نمایندگان مطمئن باشند اگر فرصتی دهند کانون های وکلا در جهت حل معضل فارغ التحصیلان بیکار رشته حقوق راهکارهای اصولی ارائه خواهند کرد.

رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان با بیان اینکه متاسفانه مشکلات بسیار باعث شده وکلا به واسطه بیکاری و ناامنی شغلی دچار مشکل شوند، گفت: کمی جامعه وکالت را دریابید.

افزایش پذیرش غیر کارشناسی می تواند به گسترش بیکاری وکلای جوان منجر شود

وی ادامه داد: سهمیه‌های کانون‌های وکلا توسط یک هیات سه نفره که ۲ نفر آن ها منتسب به دستگاه قضا هستند تعیین می شود و هر گونه افزایش پذیرش غیر کارشناسی می تواند به گسترش بیکاری وکلای جوان و ایجاد فساد منجر شود و متاسفانه مشکلات بسیار باعث شده وکلا به واسطه بیکاری و ناامنی شغلی دچار مشکل شوند.

کانون وکلا به عنوان یکی از قدیمی ترین نهادها مدنی با هدف تربیت وکیل فعالیت حمایتی و صنفی از سال ۱۳۴۷ با عنوان ‘جمعیت وکلای دادگستری اصفهان’ آغاز و پس از پیروزی انقلاب اسلامی کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان در سال ۱۳۷۵ تأسیس شد.

هم اکنون ۲ هزار ۵۱۲ وکیل عضو کانون وکلای استان اصفهان هستند و کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان با همکاری اسکودا سالانه یک دوره آزمون پذیرش کارآموزان وکالت را برگزار می کند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا