اخبار

حکم جدید علی صبوری ؛ استفاده از پابند الکترونیک بجای حبس

وکلاپرس _ وکیل شاهرخی در توضیح جزئیاتی از روند پرونده علی صبوری گفت: به دلیل بیماری و‌ احوالات موکلم در روز واقعه و گذشت پلیس، قاضی رای داد تا ایشان از ترفیعات قانونی بهره‌مند و به زندان نرود و تحت نظارت الکترونیک (پابند الکترونیک) قرار بگیرد.

به گزارش وکلاپرس، حسین شاهرخی (وکیل مدافع علی صبوری – بازیگر سینما و تلویزیون) در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در مورد پرونده موکل خود اظهار کرد: در اواخر اسفند سال ۱۳۹۹ در پی بروز علایم بیماری قلبی، موکلم علی صبوری به بیمارستان رجایی تهران مراجعه می‌کند اما به دلیل بی‌توجهی پزشک کشیک و نهایتاً فشار عصبی وارده بر وی، بین این فرد (علی صبوری) و مأمور پلیس و پزشک کشیک درگیری به وجود می‌آید.

بیشتر بخوانید:

به نقل از خبرگزاری تسنیم، شاهرخی گفت: در حکم جدید، قاضی رای داد تا موکلم به زندان نرود و تحت نظارت الکترونیک (پابند الکترونیک) قرار بگیرد.

وی افزود: در نهایت پلیس از شکایت خود رضایت داد و قرار شد تا موکل بنده به تحمل دو فقره حبس ۴ ماهه (در مجموع ۸ ماه) محکوم شود.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه به دلیل بیماری و‌ شرایط و‌ اوضاع احوال موکلم در روز واقعه و گذشت پلیس، از قاضی درخواست کردیم تا طبق ماده ۵۰۲ قانون آئین دادرسی کیفری موکلم مشمول مجازات حبس نشود، گفت: در نهایت قاضی رای داد تا از ترفیعات قانونی و‌ قضایی این قانون، علی صبوری بهره‌مند و به زندان نرود و تحت نظارت الکترونیک (پابند الکترونیک) قرار بگیرد.

پیشتر شاهرخی در تشریح ماده ۵۰۲ قانون آیین دادرسی کیفری گفته بود: این ماده می‌گوید که هرگاه محکومٌ علیه به بیماری جسمی یا روانی مبتلا باشد و اجرای مجازات موجب تشدید بیماری یا تأخیر در بهبودی وی شود، قاضی اجرای احکام کیفری با کسب نظر پزشکی قانونی تا زمان بهبودی، اجرای مجازات را به تعویق می‌اندازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا