گفت و گوویژه

کمیسیون حقوق بشر کانون مرکز از دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه خواستار آزادی وکیل محمدعلی دادخواه، حسین بیات و امیرسالار داوودی شد

وکلاپرس– دبیر کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای مرکز از درخواست کمیسیون مذکور خطاب به دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه برای آزادی وکلای حقوق بشر زندانی خبر داد.
محمد صالح نقره کار، دبیر کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای مرکز، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس از درخواست این کمیسیون از دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه راجع به آزادی وکلای زندانی که فعال در عرصه حقوق بشر هستند، خبر داد.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به اجرای حکم وکیل محمد علی دادخواه، حسین بیات و امیرسالار داوودی، ضمن تاکید بر پیشینه فعالیت حقوق بشری و اهتمام این وکلا به کنشگری اجتماعی داوطلبانه و مسئولیت حرفه ای، خواستار اهتمام قوه قضاییه در حمایت از وکلایی شد که در راستای دفاع از حقوق بشر و شهروندی در مظان اتهام قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه وکیل در مقام دفاع از شئونات امر قضا برخوردار است، افزود: انتظار می رود با لحاظ ترویج دغدغه های حقوق بشری، وکلایی که در راستای مسئولیت اجتماعی کنشگری خیرخواهانه دارند، مورد حمایت قرار گیرند.

نقره کار ادامه داد: ستاد حقوق بشر در آزادی و اقدامات تامینی حمایتی نسبت به وکلای زندانی توجه دارد و زمینه اعمال طرق فوق العاده دادرسی و استفاده از عفو و آزادی مشروط و شیوه های تسهیل آزادی وکلای کنشگر مدنی زندانی را توصیه می کند.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است حسین بیات بنا بر حکم دادگاه به اتهام تشویش اذهان عمومی با نشر اکاذیب به ۱۶ ماه حبس تعزیری و ۱۵ میلیون جزای نقدی و به اتهام توهین به مقدسات به مجازات چهل ماه حبس تعزیری و علاوه بر آنها به مجازاتهای تکمیلی محکوم شده‌ است.

وکیل پیشکسوت محمد علی دادخواه نیز که ماه پیش برای اجرای حکم حبسش بازداشت شده است، در تیرماه سال ۱۳۹۰ با برخی اتهامات امنیتی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب جمعا به ۹ سال زندان محکوم شده بود که دادگاه تجدیدنظر محکومیت وی را به ۸ سال تقلیل داد.

وکیل امیرسالار داودی نیز که پنج تیرماه امسال برای تحمل ادامه حبس بازداشت شده بود، در سال ۹۷ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب بابت اتهام های متعدد در مجموع به ۳۰ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا