اخبار کانون هاویژه

رییس قوه قضاییه به زودی درباره پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال نظر خواهد داد

وکلاپرس- رییس کانون وکلای خوزستان گفت: آیین نامه پیشنهادی کانون وکلا در اختیار رییس قوه قضاییه قرار گرفت و وی به زودی ملاحظات خود را منعکس خواهد نمود.

روز یکشنبه (۲۳ آذر ۹۹) رییس و نایب رییس کانون وکلای دادگستری خوزستان طی جلسه ای با معاون حقوقی قوه قضاییه به طرح و بررسی مشکلات صنفی ملی وکلا و کانون های وکلای دادگستری پرداختند.

دکتر یزدالله طاهری نسب، رییس کانون وکلای دادگستری خوزستان، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این جلسه گفت: روز گذشته جلسه ای به دعوت معاونت حقوقی قوه قضاییه با حضور من و اسماعیل جویجری در معاونت حقوقی قوه با حضور دکتر مصدق و دکتر جوانی، رییس اداره امور اسناد و مترجمین رسمی، برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

طاهری نسب درخصوص موضوعات طرح شده در این جلسه گفت: در جلسه مسائل مختلفی مطرح شد؛ شرحی از مشکلات تاریخی کانون وکلا و نهاد وکالت طرح شد، مشکلات روز جامعه وکلا از جانب من و نایب رییس طرح شد، صراحتا به تحت فشار بودن وکلا از جانب دولت، مجلس و قوه قضاییه و نیز خطرات تلقی شدن وکالت به عنوان کسب و کار و بخشنامه نظارت بر رفتار وکلا پرداخته شد. بیکاری وکلا، مشکلات وکلا در تمدید پروانه از جمله مسائل طرح شده در این جلسه بود.

معاون حقوقی قوه فضاییه: برخی طرح ها در مجلس همین استقلال موجود کانون وکلا را تضعیف می کند

طاهری نسب ادامه داد: ما واقعا احساس خطر می کنیم و معتقدیم جامعه وکلا باید به گوش باشد. خطرات بسیار جدی و اندیشه های خطرناکی از سوی برخی نمایندگان متوجه کانون های وکلاست.

دکتر مصدق نیز ضمن اعلام حمایت از وکلا به بیان یکسری مخاطرات جدی علیه نهاد وکالت پرداخت.

طاهری نسب از قول معاون حقوقی قوه افزود: برخی طرح ها در مجلس مطرح است که اگر به بار بنشیند همین استقلال موجود کانون نیز تضعیف می شود. مدیران نهاد وکالت باید فعال تر باشند و جامعه وکلا در صحنه حضور داشته باشند.

با وجود دو نهاد وکالت مخالف هستم

طاهری نسب گفت: معاون حقوقی قوه از عملکرد اسکودا اعلام رضایت کرد و تاکید داشت که با وجود دو سازمان در نهاد وکالت مخالف است و این موازی کاری عواقبی برای سیستم و مردم خواهد داشت. وی اعلام کرد که اتفاقات بسیار بدی کانون وکلا را تهدید می کند که ضرورت به روز بودن وکلا را می طلبد. دکتر مصدق هم چنین با کسب و کار تلقی شدن حرفه وکالت به شدت مخالف است و آن را خلاف مقتضیات صنف وکالت دانست.

بیشتر بخوانید: نامه رؤسای کانون های وکلا به رییس قوه قضاییه درباره نظارت بر وکلا

رییس قوه قضاییه به زودی درباره پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال نظر خواهد داد

وی درخصوص بخشنامه نظارت بر رفتار وکلا نیز گفت که اگر خود نهاد وکالت نظارت موثرتری می داشت، قوه وارد این حوزه نمی شد. همچنین معاون حقوقی قوه سیر چارچوب کلی آیین نامه تهیه شده توسط کانون های وکلا را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد که یک نسخه از آیین نامه پیشنهادی را در اختیار رییس قوه قضاییه قرار داده است و به زودی ملاحظات خود را به کانون های وکلا درباره آیین نامه منعکس خواهد نمود.

وی ادامه داد: ما به عنوان مسئولین کانون خوزستان در این جلسه بر نظارت مستمر کانون های وکلا بر وکلای دادگستری توام با حفظ کرامت وکلا تاکید کردیم و اعلام کردیم که هیچ زمان از نظارت بر وکلا غافل نبودیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا