اخبار آزمون هاویژه

سازمان سنجش خطاب به اسکودا: مشکلتان برای برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ را با قوه قضاییه حل کنید

وکلاپرس-  معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش در نامه‌ای خطاب به اسکودا با ارسال تصویر نامه قوه قضاییه، از دکتر کوشا خواست تا برای برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ با قوه قضاییه هماهنگی‌های لازم را به عمل آورد.

به گزارش وکلاپرس، سعید باقری، عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز، تصویر نامه هایی را در اینستاگرامش منتشر کرد که بر اساس آن حضور و نظارت نماینده قوه قضاییه در تمام فرایندهای برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ کانون های وکلای دادگستری الزامی است.

بیشتر بخوانید: مصوبات چهلمین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) + متن

نظارت قوه قضاییه در تمام فرایندهای آزمون وکالت ۱۴۰۰

طبق تصاویر منتشر شده، قوه قضاییه با ارسال نامه ای به سازمان سنجش بر اجرای آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب سال ۱۴۰۰ از جمله رعایت حد نصاب ۲۴ سال تمام، پایان خدمت یا معافیت هنگام ثبت نام در آزمون و اضافه شدن درس های حقوق اساسی و متون فقه، حد نصاب قبولی ۶۰ درصد در آزمون وکالت تاکید کرده است.

معاون سازمان سنجش نیز در نامه ای خطاب به رئیس اسکودا با پیوست نامه قوه قضاییه، خواستار هماهنگی بین این دو نهاد جهت برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ شده است.

گفتنی است در این نامه تاکید شده است که در صورت تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و هرگونه تغییر در شرایط پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت، رعایت شرایط مصوب الزامی است.

بیشتر بخوانید:

متن نامه قوه قضاییه به سازمان سنجش

باسمه تعالی

جناب آقای دکتر خدایی

رئیس محترم سازمان سنجش آموزش کشور

سلام علیکم

با احترام؛ پیرو نامه شماره ۹۰۰۰/۶۰۰۹/۵۰۰ مورخ ۱۴۰۰/۴/۲۳ و جلسه برگزار شده یوم جاری با همکاران آن سازمان در خصوص شرایط آزمون ورودی کانون های وکلای دادگستری و در راستای هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب سال ۱۴۰۰ و اجرای ماده ۱۶۳ آیین نامه مزبور، لزوم رعایت موارد ذیل در برگزاری آزمون وکالت اعلام می گردد:

۱- حضور نماینده قوه قضاییه (معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه) در کلیه مراحل و فرایندهای برگزاری آزمون های وکالت از جمله انعقاد قرارداد، تعیین زمان برگزاری آزمون، اعلام نتایج و تعویق زمان برگزاری آزمون؛

۲- انتشار آگهی ثبت نام آزمون و فراخوان جذب کارآموزان وکالت پس از تایید معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه؛

۳- رعایت شرایط مذکور در آیین نامه جهت ثبت نام و پذیرش متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت از جمله:

۳-۱ – متقاضیان در زمان ثبت نام دارای سن ۲۴ سال تمام شمسی باشند (تبصره ماده ۳۸) ؛

۳-۲- اضافه شدن دروس حقوق اساسی و متون فقه در حد تحریرالوسیله امام خمینی(ره) به عنوان منابع جدید آزمون (ماده ۴۰)؛

۳-۳- تعیین حد نصاب نمره قبولی در آزمون به میزان ۶۰ درصد از نمره کل آزمون (ماده ۳۱)؛

۴-۳- اخذ تصویر مصدق مدرک تحصیلی و کارت پایان خدمت یا معافیت دائم، پس از قبولی در آزمون به عنوان ضمائم تقاضانامه مقرر (مواد ۴۳ و ۴۴) مشروط براینکه تاریخ پایان خدمت و یا معافیت و فراغت از تحصیل قبل از تاریخ ثبت نام آزمون باشد

۴ – برقراری امنیت طراحی سوالات و صحت برگزاری آزمون؛

در صورت تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و هرگونه تغییر در شرایط پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت، رعایت شرایط مصوب الزامی است.

نورالله قدرتی

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه

متن نامه سازمان سنجش به اسکودا

جناب آقای دکتر کوشا
رییس محترم اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

باسلام و احترام عطف به نامه شماره ۸۶۸ مورخ ۱۴۰۰/۸/۲۹ در خصوص موضوع برگزاری آزمون کارآموزی وکالت آن اتحادیه در سال ۱۴۰۰، به پیوست نامه شماره ۹۰۰۰/۱۳۴۳۱/۵۰۰ مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۰۳ معاون محترم حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه در خصوص شرایط برگزاری آزمون ورودی کانون های وکلای دادگستری و در راستای هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب سال ۱۴۰۰ و اجرای ماده ۱۶۳ ایین نامه مزبور، جهت اطلاع و اقدام لازم ارسال می شود. انتظار می رود قبل از هرگونه هماهنگی جهت برگزاری آزمون، اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران با معاونت مذکور در قوه قضائیه موضوع مطرح شده را حل نمایند تا پس از رفع موضوع، این سازمان نیز که برابر ضوابط و قوانین مجری برگزاری آزمون ها می باشد، بتواند همانند سنوات قبل، آزمون مذکور را برگزار نماید.

با احترام
رضا محمدی
معاون امور آزمونها

 

تصاویر نامه نظارت قوه قضاییه در تمام فرایندهای آزمون وکالت 1400
تصاویر نامه نظارت قوه قضاییه در تمام فرایندهای آزمون وکالت ۱۴۰۰
نظارت قوه قضاییه در تمام فرایندهای آزمون وکالت 1400
تصاویر نامه نظارت قوه قضاییه در تمام فرایندهای آزمون وکالت ۱۴۰۰

منبع: اینستاگرام وکیل سعید باقری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا