اخبار قوه قضاییه

پرونده سرقت از بانک ملی در مرحله رسیدگی در دادگاه کیفری یک است

وکلاپرس- سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده سرقت از بانک ملی اعلام کرد: این پرونده در مرحله رسیدگی در دادگاه کیفری یک است.

به گزارش وکلاپرس، نشست خبری  اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه امروز مورخ ۲۲ خرداد ماه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در مورد پرونده سرقت از بانک ملی گفت: در این پرونده ۱۹ نفر از متهمین به اتهام سرقت و تحصیل مال نامشروع تحت تعقیب قرار گرفته و برای آن‌ها کیفرخواست صادر شد.

یکی از دلایل زمان‌بر شدن رسیدگی به کارشناسی‌ها بود

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در این پرونده کارشناسی‌های متعدد و جداگانه‌ای نیاز بود که صورت بگیرد از این رو یکی از دلایل زمان‌بر شدن رسیدگی به کارشناسی‌هایی بود که باید صورت می‌گرفت.

جهانگیر با بیان اینکه دو مطلب در کارشناسی‌ها وجود داشت، گفت: بحث راستی آزمایی در مورد ادعا‌هایی که افراد مالباخته داشتند یکی از موضوعات بود چرا که بعضا مدارک لازم برای ارائه مطالبی که عنوان می‌کردند، وجود نداشت و نیاز به راستی آزمایی‌ها و کارشناسی‌های متعددی در این حوزه داشت که این کار صورت گرفت.

بیشتر بخوانید:

توضیح وکیل متهمان ردیف اول و دوم پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی

وی گفت: با توجه به اینکه طرف دیگر پرونده بانک ملی بود، بانک مصوبه‌ای را برای مصالحه با مالباختگان داشت که بحث صلح باید به تصویب دادگستری می‌رسید که موارد آن بررسی و زمان‌بر بودن آن ناشی از دقت‌هایی بود که نیاز بود برای رعایت حقوق مردم بخاطر شود.

پرونده سرقت از بانک ملی در مرحله رسیدگی در دادگاه کیفری یک است

سخنگوی قوه قضاییه گفت: تاکنون ۱۴۵ نفر از مالباختگان این پرونده توسط بانک تسویه حساب شده‌اند و وجوه خود را دریافت کردند؛ بانک به قائم مقامی مالباختگان برای ۵ نفر باقی مانده شاکی پیگیر وصول مطالبات است که ما نیز دنبال می‌کنیم تا این اتفاق بیفتد و اکنون پرونده در مرحله رسیدگی در دادگاه کیفری یک است.

منبع: مرکز رسانه قوه قضائیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا