اخبار کانون هاویژه

ساخت مستند «وکیل» در کانون وکلای مرکز

وکلاپرس– نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز از تصویب تشکیل اداره حقوقی در این کانون و همچنین تصویب کلیات ساخت فیلم مستند «وکیل» توسط یکی از فیلمسازان مطرح کشور خبر داد.

مستند وکیل به ساختار کانون وکلا و خدمات این نهاد می پردازد

دکتر عبدالله سمامی، نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات فیلم مستند «وکیل» گفت: از آن جا که کانون وکلا قدیمی ترین نهاد مدنی کشور محسوب می شود، لازم است به ساختار کانون های وکلا به ویژه کانون مرکز و عملکرد آن ها درخصوص موضوعات و مضامین مختلف، اشخاص و وظایف آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه کلیات ساخت این مستند مورد پذیرش هیات مدیره قرار گرفته است تا این فیلم مستند به بررسی عملکرد این نهاد در چند سال اخیر بپردازد و از برنامه های آتی آن نیز بگوید. همچنین تلاش خواهد شد ادارات تابع کانون مثل اداره معاضدت و تسخیری و …، وظایف سایر ارکان کانون مانند کارآموزی، اداره نظارت و بازرسی، دادسرا و دادگاه های انتظامی و… به مردم شناسانده شوند.

بیشتر بخوانید:

وی درخصوص اسامی سازندگان این مستند گفت: سازنده این مستند یکی از کارگردانان مستندساز کشور است که تجربه و رزومه بسیار موفقی هم در این زمینه دارد؛ قالب این مستند مصاحبه محور نخواهد بود.

اداره حقوقی برای پیگیری دعاوی و هجمه ها علیه کانون وکلا می پردازد

سمامی درخصوص تشکیل اداره حقوقی در کانون وکلای دادگستری مرکز نیز گفت: یکی از موضوعات مهمی که کانون به آن رسید، ضرورت تشکیل این اداره بود؛ باتوجه به اقداماتی که گاهی از سوی اشخاص به طرفیت کانون مطرح می شود و یا کانون نسبت به اشخاص حقوقی یا حقیقی دعاوی را مطرح می کند که در حیطه این اداره می گنجد. این مسئله به ویژه در بحث مجلس به واسطه طرح ها، لوایح و قوانینی که وجود دارد اهمیت بیشتری می یابد.

نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز ضمن تاکید بر عدم تصمیم گیری درخصوص نحوه مدیریت این اداره گفت: فعلا در این خصوص تصمیمی گرفته نشده است و بعد از تشکیل اداره برای تعیین مدیر آن اقدام خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا