اخبار کانون ها

رئیس کانون وکلای لرستان : کمبود حقوقدان در مجلس مشکلات متعددی پدید آورده است

وکلاپرس _ رئیس کانون وکلای لرستان ضمن تاکید بر ضرورت تصویب قوانینی که کارشناسی حقوقی روی آنها انجام شده است گفت: کمبود متخصص حقوق و حقوقدان در مجلس شورای اسلامی مشکلات متعددی پدید آورده است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، غلامرضا رفیعی (رئیس کانون وکلای لرستان) پنجم اسفندماه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: همان گونه که قاضی در صدور رای باید استقلال داشته باشد، وکلا نیز در مرتبه خود باید از این استقلال برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید:

وکیل در مقام دادرسی باید مستقل باشد

رئیس کانون وکلای لرستان با بیان اینکه وکیل در مقام دادرسی باید مستقل باشد و در چارچوب قانون از موکل خود دفاع لازم را کند، گفت: اگر دادرسی عادلانه باشد نتایج داخلی و بین‌المللی دارد.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل به وجود آمدن مشکلات کمبود متخصص حقوق و حقوقدان در مجلس شورای اسلامی است، بیان کرد: باید قوانینی به تصویب برسد که کار کارشناسی روی آن انجام شده باشد.

در لرستان۷۶۰ وکیل پایه یک دادگستری داریم

رفیعی با بیان اینکه هم‌اکنون ۷۶۰ وکیل پایه یک دادگستری در استان داریم، ادامه داد: از سال ۱۳۸۹ تا ۱۴۰۲ (در مدت ۱۳سال) ۲۰۰ نفر کارآموز وکالت پذیرفتیم و این درحالی است که امسال به تنهایی ۲۵۳ نفر پذیرفته شده حقوق داشتیم.

بیشتر بخوانید:

رئیس کانون وکلای لرستان با بیان اینکه براساس آئین‌نامه وکالت مصوب ۱۴۰۰، کارآموزان باید شش ماه، هر روز در دادگستری حاضر و ضمن مطالعه یک پرونده، گزارش تهیه کنند، گفت: انجام این موضوع برعهده کانون وکلا و دادگستری استان گذاشته شده است.

رفیعی گفت: مشکلاتی در شعب دادگستری برای انجام این طرح وجود دارد و یکی از مشکلات عمده در ارتباط با اجرای طرح تسهیل، همین موضوع بوده که ضرورت دارد این مصوبه از سوی مجلس مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرد.

از ابتدای امسال تاکنون ۵۲۵ پرونده معاضدتی و تسخیری در لرستان داشتیم

رئیس کانون وکلای لرستان در خصوص معاضدت کانون، بیان کرد: کسانی که به لحاظ مالی توانایی انعقاد قرارداد ندارند کانون وکلا با احراز شرایط وکیل معاضدتی در اختیار افراد قرار داده است.

وی تعداد پرونده‌های معاضدتی و تسخیری از ابتدای امسال تاکنون را ۵۲۵ پرونده برشمرد و گفت: از مجموع این پرونده‌ها، ۱۰۰ فقره تسخیری و مابقی معاضدتی بودند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا