اخبار

وکیل هیمالیانورد روح الله کاظمی: این صعود ۵۰ هزار دلار هزینه دارد

وکلاپرس- روح‌الله کاظمی وکیل کوهنورد عضو کانون وکلای دادگستری قم که کمتر از دو هفته پیش راهی قله اورست شده است، جزئیاتی از سفرش را بیان کرده است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان، روح‌الله کاظمی درباره برنامه و وضعیت صعود به قله اورست، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای صعود به قله اورست را از ابتدای سال گذشته آغاز کردم و از فروردین ماه ۱۴۰۱ روزانه حدود ۷ ساعت و در دو نوبت تمریناتم را شروع کردم. پس از یک سال تمرین سخت روز ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۲ ایران را به مقصد نپال ترک کردم و بعد از ۶ روز پیمایش به بیس کمپ اورست رسیدم.

وی افزود: پس از چند روز حضور و استراحت در بیس کمپ، برای تطابق آب و هوایی یک شب را در کمپ یک و ۲ شب در کمپ ۲ بودم ‌که در ارتفاع ۶۵۰۰ متری قرار دارد، سپری کردم. پس از آن مجددا به بیس‌کمپ برگشتم و هم‌اکنون برای ریکاوری در حال بازگشت به روستای نامچه بازار که در ارتفاع ۳۴۰۰ متری قرار دارد، هستم. بعد از ۴ روز دوباره به بیس کمپ برمی‌گردم و منتظر شرایط جوی خواهم ماند تا صعود نهایی با اورست را انجام دهم.

بیشتر بخوانید:

کاظمی با اشاره به صعودهای شاخص و قبلی خود و‌ همچنین هزینه‌های سنگین صعود به اورست، تصریح کرد: از سال ۱۳۸۴ به شغل وکالت مشغولم و قبل از آن هم حدود ۵ سال در دادگستری به عنوان مدیر دفتر فعالیت داشتم. حدود ۷ سال به صورت حرفه‌ای کوهنوردی کرده‌ام و فروردین ماه سال گذشته به قله آیلندپیک به ارتفاع ۶۱۸۹ متر صعود کردم. همچنین مهرماه سال گذشته قله ماناسلو به ارتفاع ۸۱۶۳ را فتح کردم و امیدوارم بتوانم در صعود به اورست هم موفق باشم. هزینه این صعود حدود ۵۰ هزار دلار است که به صورت شخصی پرداخت کردم. هزینه سفر قبل نیز حدود ۱۶ هزار دلار بود که آن را نیز خودم پرداخت کردم و اسپانسری نداشتم.

وی در پایان در مورد هدفش از صعود به بلندترین قله جهان، خاطرنشان کرد: دوست دارم صعودم به قله اورست را به خانواده معظم شهدا تقدیم کنم و تمام‌ تلاشم اینست که بتوانم با لطف خدا به سلامت این صعود را به پایان برسانم. در نظر دارم زمان فتح قله اورست، سرود جمهوری اسلامی ایران را با اسپیکری که همراهم دارم، پخش کنم و پرچم سه رنگ کشورمان را در قله برافراشته کنم.

منبع: میزان 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا