اخبار کانون هاویژه

وعده رئیس دیوان عالی کشور: در حال فراهم کردن امکان حضور وکلا در جلسات هیات عمومی دیوان عالی کشور هستیم

وکلاپرس- پس ایجاد تغییراتی در هیات رئیسه کانون وکلای دادگستری مرکز، رئیس و نواب رئیس جدید این کانون با رئیس دیوان عالی کشور دیدار کردند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز، رئیس دیوان‌عالی کشور در این دیدار فراهم شدن امکان حضور وکلا در جلسات هیات عمومی دیوان عالی کشور را وعده داد.

تسهیل تردد وکلا در دیوان عالی کشور

 در این دیدار حسین طالع رئیس کانون، انتصاب آیت‌الله منتظری به ریاست دیوان عالی کشور را به ایشان تبریک گفت و ضمن تشریح چالش‌ های نهاد وکالت با ابراز امیدواری نسبت‌ به ارتقاء سطح همکاری و ارتباط دستگاه قضایی با وکلا و نهاد وکالت، خواستار تسهیل تردد وکلا در دیوان عالی کشور و بررسی راهکارهای ارتباط موثر و مستمر شد.

در ادامه سهیل نظری و فرشاد فارسانی نواب رئیس کانون به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. سپس بهنام حبیب‌زاده مؤمن عضو هیئت‌ مدیره کانون مطالبی را بیان کرد.

بیشتر بخوانید:

امکان حضور وکلا و اساتید حقوق در جلسات  هیات عمومی دیوان عالی کشور

پس‌ از آن آیت‌الله منتظری ضمن تبریک به مناسبت انتخاب رئیس جدید کانون گفت: قوه قضاییه دو بال توانمند دارد که یکی وکالت و دیگری کارشناسی است و هر چه ارتباط این دو نهاد با قوه قضاییه بیشتر باشد به نفع مردم و قوه قضاییه و کانون هاست.

ایشان افزود : وکیل باید توانمند باشد و وقتی می‌خواهد دفاع کند بداند چگونه باید دفاع کند. صرف داشتن مدرک حقوقی برای دادن پروانه وکالت کافی نیست و دادن مجوز رسمی به کسی که توان وکالت ندارد درست نیست. وقتی می‌خواهیم مجوز رسمی به کسی بدهیم باید حداقل‌ ها را داشته باشد.

ایشان در پایان گفت:  باید برای وکلا حرمت قائل باشیم و در حال فراهم کردن امکان حضور وکلا و اساتید حقوق در جلسات  هیات عمومی دیوان عالی کشور هستیم.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا